عوارض کاشت ابرو چیست؟ 
عوارض کاشت ابرو چیست؟
کاشت مو و ابرو مقالات سمیرا قابلی 0 نظر کاربران 14 آبان ماه 1402

عوارض کاشت ابرو چیست؟ 

کم پشت شدن و ریزش ابروها پدیده ای است، که ممکن است برای هر کسی و در هر سن و سالی به دلیل حوادث مختلف، افزایش سن، بیماری و … رخ دهد. یکی از روش های رایج پرپشت کردن ابروها، کاشت ابرو است؛ اما سوالی که در اینجا مطرح است این است که عوارض کاشت ابرو چیست؟ با ما در ادامه همراه باشید تا شما را با عوارض بعد از کاشت ابرو و اینکه چقدر احتمال بروز آن دارد آشنا کنیم. 

🎯 پکیج کاشت ابرو توسط پزشک متخصص با تخفیف و شرایط ویژه! (فرصت محدود)

عوارض کاشت ابرو 

کاشت ابرو یکی از ایمن ترین روش های پرپشت کردن ابروهاست؛ اما عوارض مختص خود را دارد. کلینیک زیبایی قوی سفید قصد دارد در این نوشتار به بررسی عوارض عمل پیوند ابرو بپردازد؛ شایان ذکر است که اکثر این عوارض، عوارض احتمالی هستند و احتمال بروز آنها کم است. از طرفی بسیاری از عوارض کاشت ابرو طبیعی هستند و پس از گذشت مدت زمانی به طور کامل رفع می شوند. 

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که مراقبت های بعد از کاشت ابرو و مهارت و تجربه دکتر کاشت ابرو، نقش مهمی در کاهش شدت عوارض و خطرات کاشت ابرو دارد. 

قرمزی پوست

یکی از عوارض طبیعی بعد از کاشت ابرو، قرمزی پوست در ناحیه است که در برخی مواقع ممکن است همراه با جوش یا لکه های ریز باشد. نیازی به نگرانی بابت قرمزی پوست بعد از کاشت ابرو نیست و بدون نیاز به درمان خاصی پس از گذشت چند روز به طور کامل رفع می شود. 

نکته: در صورتی که پس از گذشت مدت زمانی قرمزی پوست رفع نشد و یا میزان آن کاهش پیدا نکرد؛ نیاز است که به پزشک خود مراجعه کنید. 

قرمزی پوست بعد از کاشت ابرو

ظاهر ناخوشایند ابروها

به دلیل اینکه موهای ابرو و سر تفاوت های اساسی با یکدیگر دارند ممکن است ابروها بعد از کاشت ظاهر ناخوشایند داشته باشند یا حتی سیخ سیخ شوند. اما علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت چیست؟ 

  • زاویه متفاوت رشد موی سر با موی ابرو 
  • موی بخش انتهایی، میانی و سر ابرو در جهات مختلف رشد می کنند. 
  • حالت و ضخامت موهای ابرو و سر تفاوت های اساسی با یکدیگر دارند. 

بهترین دکتر کاشت ابرو با تجربه و مهارتی که دارد؛ بهترین زاویه و جهت را برای کاشت ابرو انتخاب می کند تا تطابق بیشتری با موهای طبیعی ابروی فرد داشته باشد. بنابراین برای جلوگیری از بروز از این قبیل عوارض نیاز است که در انتخاب مرکز کاشت ابرو، دقت لازم را داشته باشید. 

شایان ذکر است که موهای کاشته شده در ابرو ممکن است در ابتدا مقداری ناهماهنگی با موهای طبیعی ابرو داشته باشند که پس از گذشت چند ماه این مشکل برطرف می شود. چرا که موهای کاشته شده در ابرو پس از رشد ابتدا نازک هستند اما بعد از گذشت 5 الی 6 ماه این موها ضخیم تر شده و حالت طبیعی پیدا می کنند. 

🎯 پکیج کاشت ابرو توسط پزشک متخصص با تخفیف و شرایط ویژه! (فرصت محدود)

تفاوت رنگ و ضخامت ابروی کاشته شده با ابروی طبیعی

به دلیل اینکه فولیکول های مو برای کاشت ابرو از ناحیه پشت سر یا پشت گوش برداشته می شود؛ کاملا طبیعی است که این موها از نظر رنگ، ضخامت، حالت، سرعت رشد و زاویه رشد با موهای ابرو متفاوت باشند. پس از گذشت مدت زمانی این مشکل تا حد زیادی حل می شود اما نه همیشه، در صورتی که تفاوت رنگ ابروهای کاشته شده با ابروی طبیعی بسیار فاحش بود می توانید پس از گذشت مدت زمانی و با اجازه پزشک ابروهای خود را رنگ کنید.

احساس خارش در ناحیه کاشت و برداشت

یکی دیگر از عوارض بعد از کاشت ابرو، خارش در ابرو و ناحیه اهدا است. با اینکه خارش می تواند نشانه ای از ترمیم زخم ناحیه باشد اما برای برخی از افراد مشکل ساز می شود. به توصیه پزشکان از خاراندن نواحی باید خودداری کنید. زیرا ممکن است با این کار آسیب های جدی به فولیکول های کاشته شده وارد کنید. 

 در صورتی که خارش شدید باشد و توانایی تحمل وضعیت را ندارید بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید. پزشک ممکن است با تجویز داروهایی خارش بعد از کاشت ابرو را درمان کند. 

پوسته پوسته شدن ناحیه کاشت ابرو

یکی از عوارض کاشت ابرو، پوسته پوسته شدن ناحیه کاشت ابرو است. اصولا پس از گذشت 3 الی 7 روز از کاشت، ممکن است این پوسته ها نمایان شود. شما می توانید به آرامی این پوسته ها را بردارید؛ در صورتی که با کندن پوسته ها خونریزی در محل ابروها رخ داد، از ادامه دادن این کار خودداری کنید و این کار را پس از گذشت 2 الی 3 روز دیگر انجام دهید. 

این پوسته ها از جمله عوارض طبیعی کاشت ابرو هستند که پس از گذشت 2 هفته به طور کامل رفع می شوند. استفاده از ژل آلوئه ورا هم می تواند به از بین رفتن سریع پوسته ها کمک کند.

پوسته پوسته شدن ابروها

ورم بعد از کاشت ابرو

یکی از عوارض و خطرات کاشت ابرو، تورم در ناحیه ابرو است. البته این تورم پس از گذشت مدت زمانی به صورت خود به خود رفع می شود. اما در صورتی که تورم در چشم ها ایجاد شد و پس از گذشت یک روز برطرف نشد، حتما به پزشک خود مراجعه کنید. 

رعایت برخی نکات مراقبتی بعد از کاشت ابرو، از تورم بعد از کاشت ابرو جلوگیری می کند؛ این نکات مراقبتی عبارتند از:

  • برای مدتی از پایین انداختن سر پرهیز کنید.
  • از انجام فعالیت های بدنی سنگین به مدت یک هفته پرهیز کنید.
  • از انجام ورزش های پرتحرک و سنگین حداقل به مدت دو هفته پرهیز کنید. 

بیشتر بخوانید: ماندگاری کاشت ابرو

خونریزی حین و پس از کاشت ابرو

به دلیل اینکه کاشت ابرو نوعی جراحی محسوب می شود، بنابراین احتمال خونریزی حین کاشت وجود دارد که البته احتمال بروز آن نادر است.

برای جلوگیری از خونریزی حین و بعد از کاشت ابرو، توصیه می شود که از دو هفته قبل از کاشت از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین، موترین، وارفارین و … پرهیز کنید. همچنین در برخی مواقع به بیماران توصیه می شود به مدت دو روز پس از کاشت نیز از مصرف این قبیل داروها پرهیز کنند. 

در صورتی که با وجود انجام مراقبت ها، همچنان شاهد خونریزی در ناحیه ابرو یا ناحیه برداشت شدید؛ به مدت 5 دقیقه با یک گاز استریل یا پنبه محل خونریزی را به آرامی فشار دهید. اما اگر با این روش خونریزی همچنان ادامه داشت بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید. 

ریزش ابروهای کاشته شده 

یکی دیگر از عوارض کاشت ابرو، ریزش موهای کاشته شده است که کاملا طبیعی است و جای هیچ گونه نگرانی نیست. اصولا ابروها پس از گذشت 2 الی 3 هفته پس از کاشت شروع به ریزش مو می کنند که امری طبیعی و موقتی است و پس از گذشت مدت زمانی، مجددا رشد ابرو شروع می شود. 

رشد سریع ابروهای کاشته شده

همان طور که گفتیم موهای سر و ابرو تفاوت های اساسی با یکدیگر دارند؛ به دلیل همین تفاوت ها ابروهای برداشته شده از موی سر و کاشته شده در ابرو ممکن است خیلی سریع رشد کنند و نیاز است که به طور مرتب ابروهای خود را کوتاه کنید تا ابروهای شما همیشه مرتب باشد و ظاهر ناخوشایندی نداشته باشد. 

ظاهر نامطلوب ابروها

یکی از معایب کاشت ابرو این است که ابروها پس از کاشت، رشد نامطلوبی داشته و کیفیت و تراکم مورد نظر فرد را ندارد. 

در برخی مواقع ممکن است فولیکول ها هنگام برداشت و کاشت آسیب ببیند که این موضوع باعث رشد نامطلوب برخی از فولیکول ها می شود؛ که برای جلوگیری از بروز این گونه عوارض بهتر است درباره روش های کاشت ابرو تحقیق کنید و نزد یک پزشک متبحر این کار زیبایی را انجام دهید.

نکته مهم دیگری که باید مد نظر داشته باشید این است که برای مشاهده نتایج نهایی کاشت مو و ابرو نیاز است که صبور باشید. اصولا نتیجه نهایی کاشت ابرو بعد از یک سال مشاهده می شود، اما در صورتی که فرد حتی پس از گذشت 1 سال باز هم از نتیجه کاشت ابروی خود رضایت نداشته باشد، باید برای کاشت مجدد یا ترمیم اقدام کند. 

احساس درد

بروز درد پس از انجام هر نوع جراحی کاملا طبیعی است که کاشت مو و ابرو نیز از این قاعده مستثنی نیستند؛ البته پزشک با تجویز داروهای مسکن تا حد زیادی از درد بعد از کاشت ابرو می کاهد. 

در صورت مصرف داروهای مسکن تجویز شده طبق دستورالعمل پزشک و همچنین رعایت نکات مراقبتی بعد از کاشت ابرو، درد کمتری را تجربه خواهید کرد. 

 ایجاد التهاب در ناحیه کاشت ابرو

یکی دیگر از عوارض بعد از کاشت ابرو، التهاب فولیکول های مو در محل کاشت است. برای کاهش التهاب پس از کاشت ابرو توصیه می شود که روزانه سه مرتبه از پماد آنتی بیوتیک استفاده کنید. همچنین قرار دادن یک پارچه تمیز و مرطوب به مدت 15 دقیقه در کاهش التهاب می تواند موثر باشد. 

التهاب و قرمزی بعد از کاشت ابرو کاملا طبیعی است و پس از گذشت مدتی به طور کامل رفع می شود.

بی حسی در ناحیه برداشت و کاشت ابرو

یکی از عوارض شایع کاشت ابرو، احساس بی حسی در ناحیه برداشت و کاشت است که به دلیل عوارض داروی بی حسی کاشت ابرو است و  معمولا پس از گذشت چند روز کاملا برطرف می شود. 

ایجاد عفونت

یکی از عوارض خطرناک کاشت ابرو، ایجاد عفونت است که البته در صورت کاشت تخصصی ابرو و همچنین رعایت نکات مراقبتی  ارائه شده توسط پزشک احتمال بروز این عارضه حدود صفر درصد است. پزشکان معمولا به منظور پیشگیری از عفونت بعد از کاشت ابرو استفاده از آنتی بیوتیک به مدت سه روز را توصیه می کنند. 

راهکارهای جلوگیری از بروز عوارض کاشت ابرو

برای جلوگیری از بروز عوارض کاشت ابرو نیاز است به توصیه های قبل از کاشت ابرو همچنین بعد از آن توجه داشته باشید که از جمله مهم ترین آنها عبارتند از:

  • قبل و بعد از کاشت ابرو رژیم غذایی سالم داشته باشید.
  • پس از گذشت 1 الی 2 روز از عمل، در صورت شستشوی ابروها بعد از کاشت به آرامی و طبق اصول می توانید از عوارض پیوند ابرو تا حدی جلوگیری کنید.
  • ترک مصرف نوشیدنی های الکل دار و استعمال دخانیات تا حد زیادی از بروز خطرات کاشت ابرو جلوگیری می کند.
  • در صورتی که در انتخاب مرکز کاشت ابروی خود دقت لازم را داشته باشید و به مواردی همچون دارا بودن مجوز از وزارت بهداشت، انجام جدیدترین تکنیک های کاشت ابرو، داشتن تجهیزات روز دنیا، داشتن تیم پزشکی متبحر و با تجربه، مشاهده نمونه کارهای قبلی مجموعه و …. دقت داشته باشید؛ احتمال بروز عوارض خطرناک کاشت ابرو برای شما به صفر درصد می رسد.

کلینیک قوی سفید با سال ها سابقه و داشتن تیم پزشکی متخصص و با تجربه در زمینه کاشت ابرو در محیطی کاملا استرلیزه و با جدیدترین متدهای روز دنیا عمل کاشت ابرو را انجام می دهد.

🎯 پکیج کاشت ابرو توسط پزشک متخصص با تخفیف و شرایط ویژه! (فرصت محدود)

سوالات متداول

عوارض کاشت ابرو روی تاتو چیست؟

در صورتی که کاشت ابرو روی تاتو توسط پزشک متخصص انجام نشود ممکن است عوارضی مثل التهاب و عفونت، خونریزی در محل کاشت، تحریک و قرمزی پوست رخ دهد.

عوارض کاشت ابرو چیست؟

قرمزی پوست، ظاهر ناخوشایند ابروها، تفاوت رنگ و ضخامت ابروی کاشته شده با ابروی طبیعی، خارش، پوسته پوسته شدن ابروها، ورم در ناحیه، خونریزی، ریزش ابروهای کاشته شده، احساس درد، بی حسی در ناحیه کاشته شده و ایجاد عفونت از عوارض پیوند ابرو است که البته بسیاری از این عوارض موقتی هستند.

هزینه کاشت ابرو چقدر است؟

هزینه کاشت ابرو در سال 1402 با توجه به روش جراحی و میزان تراکم ابروها بین 10 الی 15 میلیون است.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.