عوارض فیلر بینی را جدی بگیرید!
عوارض فیلر بینی چیست؟
تزریق فیلر و بوتاکس مقالات سمیرا قابلی 0 نظر کاربران 1 بهمن ماه 1402

عوارض فیلر بینی را جدی بگیرید!

همان طور که می دانید یکی از کم خطرترین روش ها برای اصلاح فرم بینی، تزریق فیلر بینی است که در این روش از انواع فیلرهای حاوی اسید هیالورونیک استفاده می شود؛ اما این موضوع تا زمانی صدق می کند که تزریق ژل بینی توسط یک پزشک حاذق انجام شود و از فیلرهای معتبر و مورد تایید استفاده کند! بنابراین وقتی گفته می شود که تزریق فیلر بینی یکی از روش های زیبایی امن برای اصلاح فرم بینی است به این معنی نیست که شما نباید اطلاعاتی درباره عوارض فیلر بینی داشته باشید یا اینکه این روش هیچ عارضه ای در هیچ صورتی ندارد. در واقع یکی از نکاتی که قبل از هر عمل زیبایی یا درمانی باید بدانید این است که اطلاعات کافی درباره عوارض و معایب آن روش داشته باشید. با ما در ادامه این نوشتار همراه باشید تا شما را با عوارض جانبی و خطرناک فیلر بینی آشنا کنیم.

در صورتی که شما در انتخاب مرکز و پزشک خود برای تزریق فیلر بینی دقت داشته باشید؛ خیالتان بابت بدون عارضه بودن این روش اصلاح فرم بینی راحت باشد. اما در غیر این صورت ممکن است برخی عوارض خطرناک تزریق فیلر بینی مانند عفونت بینی، نامتقارن شدن دو طرف بینی، انسداد شریان های خونی و توقف جریان خون و حتی نابینایی را به دنبال داشته باشد! بنابراین در انتخاب پزشک خود نهایت دقت را داشته باشید.

🎯 تزریق فیلر بینی توسط پزشک متخصص با تخفیف و شرایط ویژه! (فرصت محدود)

فیلر بینی چیست؟

فیلر بینی یا ژل بینی نوعی پرکننده پوستی است که پزشکان از آن برای اصلاح فرم بینی، بالا بردن نوک بینی، رفع انحراف بینی، لیفت بینی، رفع قوز بینی و … با حداقل عوارض و تهاجم استفاده می کنند. نتایج تزریق فیلر بینی دائمی نیست و پس از چند ماه جذب پوست می شود.

عوارض فیلر بینی چیست؟

نکته ای که باید قبل از هر چیز در نظر داشته باشید این است که مزایای تزریق فیلر بینی از عوارض تزریق فیلر در بینی بیشتر است و در صورتی که توسط پزشک متبحر و همچین بهترین برند فیلر بینی این کار انجام شود؛ خطرات زیادی را به همراه نخواهد داشت. با این وجود قبل از تزریق فیلر بینی باید آگاهی کامل نسبت به عوارض احتمالی و عوارض جانبی این روش و البته عوارضی که در اثر مراجعه به مراکز نامعتبر گریبان گیر شما می شود، داشته باشید؛ از جمله عوارض تزریق فیلر به بینی عبارتند از:

قرمزی پوست بینی

قرمزی بینی یکی از عوارض شایع و طبیعی تزریق فیلر بینی است که پس از چند روز به طور کامل رفع می شود. بنابراین نیازی نیست نگران این موضوع باشید؛ چرا که خیلی سریع از بین می رود.

قرمزی بینی بعد از تزریق فیلر کاملا طبیعی است.

حساسیت پوست بینی

یکی دیگر از عوارض بعد از تزریق فیلر بینی که البته کاملا طبیعی است؛ حساسیت پوست بینی است که پس از چند روز این مورد هم به طور کامل رفع می شود.

خون مردگی روی سطح بینی

خون مردگی روی سطح بینی هم از عوارض تزريق فيلر بيني می باشد که ممکن است برخی از افراد با آن مواجه شوند؛ البته جای هیچ گونه نگرانی نیست چرا که خون مردگی به در طی چند روز به طور کامل از روی پوست شما محو می شود.

خون مردگی روی سطح بینی بعد از تزریق ژل به مرور رفع می شود.

نامتقارن شدن دو طرف بینی

نامتقارن شدن دو طرف بینی هم از عوارض تزریق فیلر به بینی است که این مورد به عدم تبحر دکتر زیبایی شما بر می گردد. البته این عارضه خطری برای شما ایجاد نمی کند و در صورت مراجعه به بهترین دکتر فیلر بینی در سریع ترین زمان ممکن عدم تقارن در بینی شما رفع می شود.

عفونت بینی

ایجاد عفونت در بینی هم از عوارض تزریق فیلر در بینی است که این عارضه همانند مورد قبلی به عدم تبحر و توانایی پزشک در تزریق فیلر بینی یا حتی انتخاب نوع فیلر بستگی دارد. در صورتی که خیالتان بابت نوع فیلر بینی و البته تبحر پزشک راحت است احتمال بروز عفونت در بینی حدود صفر درصد است.

اما اگر به این موارد توجه نداشته اید و تنها به دلیل ارزان بودن هزینه فیلر بینی برخی مراکز، برای تزریق فیلر به آنجا مراجعه کرده اید و دچار عفونت در بینی شده اید هر چه سریعتر به یک پزشک متبحر مراجعه کنید.

انسداد شریان های خونی و توقف جریان خون

یکی از عوارض بسیار نادر و البته خطرناک تزریق فیلر به بینی، انسداد شریان های خونی و توقف جریان خون است. این عارضه در صورت عدم مهارت کافی پزشک در چگونگی تزریق فیلر بینی مشاهده می شود.

تزریق فیلر بینی و کوری

یکی از عوارض خطرناک تزریق فیلر بینی کوری است! این عارضه بسیار نادر است و در صورتی که تزریق توسط یک فرد بی تجربه انجام شود و فیلر را به رگ های خونی تزریق کند؛ امکان آسیب رسیدن به رگ و اختلال در خونرسانی به پوست اطراف بینی وجود دارد که متاسفانه در برخی مواقع این مشکل می تواند کوری یا کاهش بینیایی را در پی داشته باشد.

🎯 تزریق فیلر بینی توسط پزشک متخصص با تخفیف و شرایط ویژه! (فرصت محدود)

احتمال بروز عوارض تزریق فیلر به بینی چند درصد است؟

طبق مطالعه ای که در سال 2019 بر روی 150 نفر که تزریق فیلر بینی انجام دادند، انجام شد؛ تنها 2 درصد از آنها عوارض فیلر بینی را تجربه کردند.

روش های جلوگیری از بروز عوارض فیلر بینی

در صورتی که در انتخاب پزشک خود دقت داشته باشید و همچنین در مراقبت های بعد از تزریق فیلر بینی کوتاهی نکنید، احتمال بروز عوارض تزریق ژل بینی به حداقل می رسد. از جمله روش های جلوگیری از بروز عوارض فیلر بینی عبارتند از:

  • قبل از تزریق فیلر بینی حتما باید پزشک خود را در صورت ابتلا به بیماری زمینه ای خاصی یا مصرف داروی خاصی در جریان بگذارید.
  • در صورت استفاده از فیلرهای مرغوب و با کیفیت احتمال بروز عوارض به حداقل ممکن می رسد.
  • پزشک باید در مقدار دز تزریقی فیلر توجه داشته باشد.
  • امروزه تنها فیلرهای مورد تایید پزشکان متخصص در سراسر جهان هستند که بر پایه هیالورونیک اسید ساخته شده اند؛ بنابراین به هیچ عنوان استفاده از سایر فیلرها توصیه نمی شود.
  • برای به صفر رساندن عوارض خطرناک فیلر بینی در انتخاب کلینیک زیبایی و پزشک مربوطه دقت لازم را داشته باشید.
  • گذاشتن کمپرس یخ روی بینی پس از تزریق از تورم و کبودی پایین می کاهد.

آیا تزریق فیلر به بینی درد دارد؟

خیر، به دلیل اینکه پزشک برای تزریق فیلر بینی از سرنگ های مخصوص و بسیار ظریف استفاده می کند و از کرم های بی حس کننده در ناحیه استفاده می شود شما در حین تزریق هیچ گونه دردی را احساس نخواهید کرد؛ تنها در هنگام وارد شدن سوزن به بینی ممکن است کمی احساس سوزش داشته باشید که قابل تحمل است.

افراد ممنوعه برای تزریق ژل بینی

  • افرادی که دارای عفونت فعال در ناحیه سینوس می باشند.
  • افرادی که حساسیت به لیدوکائین و فیلرها دارند.
  • افرادی که مبتلا به اختلالات خونی هستند.
  • زنان باردار و شیرده
  • افرادی که سابقه سینوزیت دارند باید با مشورت پزشک تزریق فیلر بینی را انجام دهند.
  • افرادی که از داروهایی مثل آسپرین، آنتی بیوتیک ها و … استفاده می کنند و یا مبتلا به بیماری خاصی هستند حتما با صلاحدید پزشک باید این تزریق زیبایی را انجام دهند.

فواید فیلر بینی چیست؟

مزایای فیلر بینی به نسبت عوارض آن بسیار زیاد است و همین موضوع باعث شده است که ترجیح اکثر افراد به جای عمل رینوپلاستی برای اصلاح فرم بینی تزریق ژل بینی باشد که از جمله فواید تزریق فیلر در صورت استفاده از فیلر مرغوب و همچنین مراجعه به پزشک متخصص عبارتند از:

  • هزینه فیلر بینی به نسبت جراحی بینی بسیار کم یا حتی ناچیز است.
  • برای تزریق فیلر بینی نیازی به بیهوشی بیمار نیست و در این صورت بیمار از عوارض بیهوشی در امان می ماند.
  • فرد پس از تزریق فیلر بینی می تواند فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرد.

کلام آخر

ما در این صفحه سعی کردیم شما را با فواید و عوارض فیلر بینی آشنا کنیم. اگر بخواهیم یک جمع بندی کلی از این نوشتار داشته باشیم باید بگوییم که تزریق ژل به بینی یکی از کم تهاجمی ترین روش ها برای اصلاح فرم بینی است.

در صورتی که این عمل زیبایی در بهترین کلینیک زیبایی و توسط پزشک متبحر و همچنین بهترین برندهای فیلر بینی انجام شود؛ عوارض بعد از تزریق فیلر بینی محدود به کبودی، قرمزی و حساسیت پوست به مدت چند روز می شود. اما در صورت عدم تبحر پزشک و عدم استفاده از فیلرهای معتبر ممکن است عوارض جبران ناپذیری را تجربه کنید؛ بنابراین قبل از هر عمل زیبایی و درمانی در انتخاب پزشک خود دقت لازم را داشته باشید.

نکته: شایان ذکر است که در صورت تجربه علائمی مثل تب بالا، کهیر، تاری دید و واکنش های آلرژیک پس از تزریق فیلر بینی، هر چه سریعتر به پزشک متخصص مراجعه کنید.

سوالات متداول عوارض فیلر بینی

آیا ورم بینی بعد از تزریق فیلر طبیعی است؟

بله مقداری ورم بینی بعد از تزریق فیلر به بینی کاملا طبیعی است و پس از 3 الی 5 روز به طور کامل این تورم فروکش می کند.

آیا تزریق ژل به بینی بر تنفس اثر منفی می گذارد؟

خیر، تزریق فیلر به پوست بینی انجام می شود و هیچ گونه تاثیری بر تنفس شما نخواهد داشت.

آیا امکان حرکت فیلر بینی در پوست وجود دارد؟

بله اما بروز این اتفاق چندان شایع نیست. در صورتی که بلافاصله پس از تزریق فیلر به بینی از ماساژ دادن و دست کاری کردن ناحیه خودداری کنید احتمال بروز این عارضه به صفر درصد می رسد.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.