فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است؟
فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است؟
تزریق فیلر و بوتاکس مقالات سمیرا قابلی 0 نظر کاربران 6 اسفند ماه 1402

فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است؟

از جمله سوالاتی که بسیاری از مراجعه کنندگان کلینیک های زیبایی می پرسند این است که فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است؟ فیلر بینی برای چه سنی مناسب است؟ و موارد این چنینی.

فیلر بینی یک روش غیر جراحی برای اصلاح فرم بینی است. امروزه بسیاری از افرادی که ترس از عمل جراحی بینی را (رینوپلاستی) دارند به سمت روش های غیرجراحی مانند تزریق ژل بینی سوق پیدا می کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره اینکه کاندیدای مناسب فیلر بینی چه کسانی هستند صحبت کنیم. 

🎯 تزریق فیلر بینی توسط پزشک متخصص با تخفیف و شرایط ویژه! (فرصت محدود)

فیلر بینی چیست؟ + عکس قبل و بعد فیلر بینی

قبل از اینکه بگوییم فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است؟ بهتر است با اینکه دقیقا فیلر بینی چیست آشنا شوید. فیلر بینی یک روش غیر جراحی برای اصلاح ناهنجاری های بینی اعم از انحراف بینی، افتادگی نوک بینی و … است.

تزریق ژل بینی برای افرادی مناسب است که مشکلات ظاهری جزئی تا متوسط بینی دارند و در صورتی که میزان ناهنجاری زیاد باشد تنها فرد می تواند با جراحی زیبایی بینی به فرم بینی دلخواه خود برسد. همچنین ماندگاری فیلر بینی برخلاف عمل جراحی بینی موقتی است.

برای تزریق ژل به بینی بهترین دکتر فیلر بینی، پس از بی حس کردن ناحیه به کمک کرم های بی حس کننده موضعی، فیلر را که نوعی پر کننده پوستی است توسط سرنگ ظریفی به بینی فرد تزریق می کند. تزریق فیلر بینی تنها در 15 الی 30 دقیقه قابل انجام است و فرد بلافاصله پس از تزریق می تواند به امور روزانه خود بپردازد.

در ادامه می توانید عکس قبل و بعد فیلر بینی را ببینید:

کاندیدای مناسب تزریق فیلر بینی چه کسانی هستند؟

برای اینکه بدانید فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است؟ باید با کاربردهای این روش آشنا شوید. از جمله کاربردهای تزریق ژل بینی عبارتند از:

از بین بردن قوز بینی

یکی از کاربردهای تزریق فیلر به بینی رفع قوز بینی و فرورفتگی های روی سطح بینی است. در این روش دکتر زیبایی بدون نیاز به بیهوشی فرد با تزریق مقداری فیلر در روی سطح بینی هر گونه فرو رفتگی و قوز بینی را از بین می برد.

در ادامه عکس قبل و بعد فیلر بینی برای بینی های قوز دار را می بینید:

تزریق فیلر بعد از عمل بینی

افرادی که قبلا عمل جراحی بینی انجام داده اند اما همچنان از ظاهر بینی خود رضایت ندارند می توانند با تزریق ژل به فرم دلخواه بینی برسند. 

بزرگ کردن بینی های کوچک

افرادی که به نسبت سایر اجزای صورت بینی بسیار کوچک تری دارند می توانند با تزریق فیلر تناسب را بین اجزای صورت خود ایجاد کنند. 

بالا بردن نوک بینی

افرادی که نوک بینی افتاده ای دارند می توانند لیفت بینی را بدون نیاز به جراحی و با تزریق ژل انجام دهند.

درمان انحراف و کجی بینی

افرادی که دچار انحراف و کجی بینی جزئی تا متوسط هستند می توانند با تزریق ژل بینی درمان انحراف و کجی بینی بدون عمل جراحی را انجام دهند. 

فیلر بینی برای چه کسانی مناسب نیست؟

یکی از سوالاتی که به کرات پرسیده می شود این است که فیلر بینی برای چه سنی مناسب است؟ در جواب این سوال باید بگوییم که حداقل سن برای تزریق فیلر بینی 18 سال است؛ بنابراین اگر زیر 18 سال هستید به هیچ عنوان این عمل زیبایی به شما توصیه نمی شود. 

همچنین بانوان باردار، شیرده و افرادی که مبتلا به برخی بیماری های خاص هستند یا از داروهای خاصی استفاده می کنند برای انجام این کار مناسب نیستند. 

روش تزریق فیلر به انواع بینی ها

معمولا انواع بینی به دو دسته استخوانی و گوشتی تقسیم می شود که روش تزریق فیلر به هر کدام از انواع بینی ها متفاوت است که در ادامه درباره آنها صحبت خواهیم کرد:

تزریق فیلر بینی استخوانی

مغمولا افرادی که بینی استخوانی دارند، مناسب ترین گزینه برای تزریق فیلر بینی هستند. تزریق فیلر بینی استخوانی به این شکل است که پزشک با تزریق فیلر، به مناطق فرورفته بینی تمام سطح بینی را صاف و یکدست می کند.

تزریق فیلر بینی گوشتی

در صورتی که بینی شما بیش از حد گوشتی است به احتمال زیاد امکان اصلاح آن با فیلر وجود ندارد و حتما باید عمل رینوپلاستی انجام دهید. اما اگر میزان نواقص بینی شما کم است بهترین دکتر فیلر بینی می تواند با تزریق فیلر بینی برای بینی گوشتی نواقص آن را اصلاح کند.

مراقبت های قبل از تزریق فیلر بینی

به دلیل اینکه تزریق فیلر بینی یک روش ایمن و غیر تهاجمی است، نیازی به مراقبت و آمادگی خاصی ندارد. شما می توانید پس از جلسه مشاوره تزریق ژل بینی را انجام دهید. تنها در صورت مصرف داروهای زیر ممکن است پزشک شما عمل تزریق فیلر بینی را به 3 هفته بعد موکول کند. این داروها عبارتند از:

  • آسپرین
  • ایبوپروفن
  • افدرا
  • کندرویتین
  • جنسینگ
  • اکیناسه
  • گلوکوزامین
  • جینکوبیلوبا
  • قرص سیر

مراقبت های بعد از تزریق فیلر بینی

از آنجا که تزریق فیلر بینی یک عمل سرپایی است شما می توانید بلافاصله پس از تزریق به کارهای روزمره خود برگردید. تنها نکات مراقبتی بعد از تزریق ژل بینی که باید به آنها پایبند باشید عبارتند از:

  • حداقل تا 48 ساعت از خاراندن و دستکاری کردن ناحیه خودداری کنید.
  • در روزهای اولیه پس از تزریق آب زیاد بنوشید.
  • تا 24 ساعت آرایش نکنید.
  • در شب اول به هنگام خواب به صورت طاق باز بخوابید.
  • تا 24 ساعت از شستن صورت و حمام کردن خودداری کنید.
  • تا 24 ساعت سعی کنید ورزش نکنید و فعالیت بدنی سنگین انجام ندهید.

ماندگاری فیلر بینی چقدر است؟

ماندگاری فیلر بینی به فاکتورهای مختلفی اعم از نوع پوست، برند فیلر بینی، میزان ناهنجاری، میزان تبحر و مهارت پزشک، سبک زندگی فرد و … بستگی دارد. به طور کلی میزان ماندگاری فیلر بینی حدود 6 الی 18 ماه است؛ اما در صورت تزریقات متوالی ممکن است ماندگاری آن بیشتر و حتی دائمی شود. همچنین در صورتی که از برندهای معتبر فیلر بینی استفاده شود و تزریق فیلر توسط بهترین دکتر زیبایی انجام شود ماندگاری آن طولانی تر و عوارض آن کمتر خواهد بود. 

مزایای فیلر بینی چیست؟

  • بدون نیاز به بیهوشی اصلاح فرم بینی انجام می شود.
  • دوره نقاهت ندارد.
  • در حین تزریق هیچ گونه دردی را احساس نخواهید کرد.
  • یک روش سریع برای اصلاح فرم بینی است.
  • عوارض جانبی این روش بسیار کم و جزئی است.
  • در صورت عدم رضایت، یک عمل برگشت پذیر است.

عوارض فیلر بینی چیست؟

فیلر بینی یک روش ایمن و کم خطر برای اصلاح فرم بینی است و در صورتی که توسط پزشک متخصص و همچنین برندهای معتبر انجام شود، میزان عوارض فیلر بینی به حداقل ممکن و حتی صفر درصد خواهد رسید. از جمله عوارض طبیعی و موقتی تزریق ژل بینی التهاب، قرمزی و کبودی است که پس از گذشت چند روز به طور کامل رفع می شود. 

البته در صورتی که تزریق ژل بینی در مراکز معتبر انجام نشود ممکن است عوارضی مثل عفونت، حساسیت نسبت به لمس، نامتقارن شدن بینی، انسداد عروق خونی و … را در پی داشته باشد؛ بنابراین در انتخاب پزشک خود دقت داشته باشید.

قیمت فیلر بینی چقدر است؟

قیمت فیلر بینی با توجه به موارد مختلفی اعم از برند فیلر، دوز تزریق فیلر، میزان تخصص و مهارت پزشک و … می تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی هزینه تزریق فیلر بینی به نسبت سایر روش ها و البته هزینه جراحی بینی بسیار کم و یا حتی ناچیز است. اگر به دنبال کسب نتیجه ایده آل از این عمل زیبایی هستید نباید به دنبال قیمت های خیلی پایین و عجیب و غریب باشید؛ زیرا هزینه ژل بینی ارتباط مستقیم با برند فیلر و مهارت پزشک دارد.

🎯 تزریق فیلر بینی توسط پزشک متخصص با تخفیف و شرایط ویژه! (فرصت محدود)

کلام آخر

کلینیک زیبایی قوی سفید در این سری از مقالات درباره اینکه فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است؟ صحبت کرد؛ اگر به طور کلی بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم باید بگوییم در واقع همه افراد بالای 18 سالی که بیماری خاصی ندارند و بانوانی که در دوران بارداری و شیردهی نیستند می توانند از مزایای این روش به منظور اصلاح فرم بینی استفاده کنند. اما نکته ای که باید به آن توجه داشته این است که تزریق ژل بینی تنها مشکلات ظاهری جزئی تا متوسط را برطرف می کند و در صورتی که مشکلات شدیدتری دارید یا بینی بزرگی دارید به احتمال زیادی کاندیدای مناسب این روش نباشید. 

سوالات متداول

فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است؟

تمام افرادی که نواقص جزئی تا متوسط در سطح بینی خود دارند که شامل قوز بینی، افتادگی نوک بینی، انحراف بینی و … است را می توانند به کمک فیلر برطرف کنند. البته در صورتی که این مشکلات شدید باشد تنها با عمل جراحی امکان اصلاح کردن آنها وجود دارد.

ایا فیلر بینی را کوچک میکند؟

خیر به دلیل اینکه فیلرها خاصیت پرکنندگی دارند نمی توان به کمک آنها بینی های خیلی بزرگ را کوچک کرد.

ایا فیلر بینی دائمی است؟

خیر فیلر بینی یک روش موقت برای اصلاح فرم بینی است اما در صورت تزریقات پی در پی ممکن است ماندگاری آن بیشتر و یا دائمی شود. 

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.