آیا امکان رنگ کردن ابرو بعد از کاشت وجود دارد؟
رنگ کردن ابرو بعد از کاشت
کاشت مو و ابرو مقالات سمیرا قابلی 0 نظر کاربران 6 شهریور ماه 1402

آیا امکان رنگ کردن ابرو بعد از کاشت وجود دارد؟

چندین سال است که بسیاری از افراد برای درمان کم پشتی ابروهای خود، اقدام به کاشت ابرو می کنند، که پس از انجام این عمل زیبایی نیاز است که به مراقبت های بعد از کاشت ابرو هم توجه داشت؛ یکی از نکات مراقبتی مهم رنگ کردن ابرو بعد از کاشت است. در ادامه با ما همراه باشید تا به پاسخ این سوال که آیا امکان رنگ کردن ابروها بعد از کاشت وجود دارد بپردازیم؟ همچنین در صورتی که پاسخ مثبت است به بهترین زمان رنگ کردن ابروها بعد از کاشت هم خواهیم پرداخت. 

رنگ کردن ابروها بعد از کاشت

رنگ کردن ابرو بعد از کاشت، یکی از نکات مراقبتی مهم بعد از کاشت ابرو است که باید به آن توجه داشته باشید. به دلیل اینکه گرافت های کاشته شده در روزها و ماه های اولیه حساس و آسیب پذیر هستند در صورت وارد شدن کوچک ترین آسیبی به آنها احتمال ریزش ابروها وجود دارد و انواع رنگ مو حاوی ترکیبات شیمیایی و پراکسیدها هستند، در صورت رنگ کردن ابروها بعد از کاشت، به دلیل باز بودن زخم ها پس از کاشت، احتمال بروز عوارضی مثل سوزش، خارش و عفونت وجود دارد. با توجه به اینکه طول دوره نقاهت هر فردی نسبت به دیگری متفاوت است، برای رنگ کردن ابرو پس از کاشت باید تا بهبودی کامل زخم ها صبر کنید. 

با اینکه رنگ ابرو تنها قسمت های سطحی موها را رنگ می کند، اما در صورتی که این کار را قبل از بهبودی کامل زخم ها انجام دهید، ممکن است باعث آسیب دیدگی گرافت شود، علی الخصوص که در هنگام رنگ کردن ابروها، ممکن فشار نیز به ابروها وارد شود که این کار باعث تحریک پوست و ریزش فولیکول های کاشته شده می شود. 

چه مدت پس از کاشت می توانیم ابروهایمان را رنگ کنیم؟

همان طور که گفتیم طول دوره نقاهت کاشت ابروی هر فردی متفاوت از دیگری است که نسبت به تعداد فولیکول های کاشته شده، سیستم ایمنی بدن هر فرد و … ممکن است حدود 1 سال برای مشخص شدن نتایج نهایی کاشت ابرو طول بکشد، البته این بدان معنا نیست که شما تا یک سال نمی توانید ابروهایتان رنگ کنید، اما ممکن است محدودیت هایی داشته باشید. 

اصولا بین 1 الی 2 ماه زمان برای بهبودی کامل زخم ها نیاز است که پس از این بازه زمانی و ترمیم زخم ها، رنگ کردن ابرو بعد از کاشت مانعی ندارد. اما اگر عجله ای برای رنگ کردن ابروهای خود ندارید، توصیه ما به شما این است که 6 الی 8 ماه بعد از کاشت ابرو اقدام به این کار کنید. زیرا معمولا تا 2 الی 3 ماه، ریزش ابروها بعد از کاشت رخ می دهد و مجددا رشد می کنند، بعد از رشد ابروهای طبیعی خود به راحتی می توانید آنها را رنگ کنید. 

توجه: از آنجا که شرایط بدنی هر فردی متفاوت از دیگری است که حتما درباره زمان مناسب رنگ کردن ابرو پس از کاشت، از پزشک خود سوال کنید. 

شایان ذکر است که به دلیل حساس بودن گرافت های کاشته شده نسبت به مواد شیمیایی موجود در رنگ مو، حتما این کار را نزد یک فرد متخصص انجام دهید و او را در جریان بگذارید که کاشت ابرو انجام دهید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، رنگ های تیره اکسیدان کمتری دارند و برای ماه های اول بعد از کاشت گزینه مناسب تری برای رنگ کردن ابروها هستند.  

آیا امکان رنگ کردن ابروها قبل از کاشت وجود دارد؟

به دلیل اینکه عمل کاشت ابرو یکی از حساس ترین روش های جراحی زیبایی است و برای اینکه گرافت های کاشته شده دچار اختلال نشود، نیاز است که به توصیه های قبل کاشت ابرو و بعد از آن توجه شود. همان طور که رنگ کردن ابرو بعد از کاشت ابرو تا مدتی ممنوع است تا 5 روز قبل از کاشت هم نباید ابروهای خود را رنگ کنید. 

نکات مراقبتی بعد از کاشت ابرو

علاوه بر اینکه تا زمان بهبودی کامل زخم ها، رنگ کردن ابروها بعد از کاشت ممنوع است. نیاز است که به یک سری نکات مراقبتی دیگر بعد از کاشت ابرو نیز توجه داشته باشید که به نتایج دلخواه خود برسید. از جمله مراقبت های لازم بعد از کاشت ابرو عبارتند از:

  • تا دو هفته سعی کنید در معرض مستقیم نور خورشید و اماکن گرم قرار نگیرید.
  • شستن ابروها بعد از کاشت تا دو روز ممنوع است و پس از آن نیز باید با ملایمت انجام شود. 
  • از دستکاری کردن ابروها پس از کاشت خودداری کنید.
  • تا دو هفته از انجام فعالیت های بدنی شدید خودداری کنید.
  • داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو و همچنین آنتی بیوتیک های تجویزی را به موقع و طبق دستور پزشک مصرف کنید. 

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.