مراقبت های بعد از کاشت ابرو چیست؟
مراقبت های بعد از کاشت ابرو
کاشت مو و ابرو مقالات سمیرا قابلی 0 نظر کاربران 5 دی ماه 1402

مراقبت های بعد از کاشت ابرو چیست؟

مراقبت های بعد از کاشت ابرو برای درصد بالا بردن موفقیت نتیجه کاشت ابرو مهم و حیاتی هستند. بنابراین اگر کاشت ابرو انجام داده اید یا قصد انجام این عمل زیبایی را دارید باید به نکات مراقبتی بعد از کاشت ابرو پایبند باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره مراقبت های لازم بعد از کاشت ابرو صبحت کنیم. 

🎯 پکیج کاشت ابرو با تخفیف و شرایط ویژه! (فرصت محدود)

مراقبت های بعد از عمل کاشت ابرو 

از آنجا که کاشت ابرو نوعی عمل جراحی محسوب می شود، بنابراین نمی توان از عوارض عمل کاشت ابرو چشم پوشی کرد. در صورتی که قصد دارید که پس از این عمل کمترین عوارض را تجربه کنید و نتیجه نهایی کار برایتان رضایت بخش باشد؛ باید به مراقبت های لازم بعد از کاشت ابرو پایبند باشید. 

در واقع ترکیب انتخاب یک کلینیک تخصصی کاشت ابرو، پزشک حاذق و رعایت نکات مراقبتی بعد از کاشت ابرو شما را با دوران نقاهت کوتاه و عوارض کم به نتیجه مطلوب از کاشت ابرو می رساند. بنابراین اگر قصد کاشت ابرو دارید این سه نکته را در اولویت کار خود قرار دهید تا همه چیز خوب پیش رود.  

کلینیک زیبایی قوی سفید قصد دارد در این نوشتار مراقبت های بعد از کاشت ابرو را به طور کامل برای شما شرح دهد. توجه به نکات توصیه های بعد از کاشت ابرو که توسط پزشک و تیم درمانی ارائه می شود را به هیچ عنوان دست کم نگیرید. 

مصرف به موقع داروها

از جمله عوارض اجتناب ناپذیر کاشت مو و ابرو می توان به درد و تورم اشاره کرد؛ که شدت بروز این عوارض از فردی به فرد دیگر متفاوت است. معمولا در صورت استفاده به موقع از داروهای تجویز شده توسط پزشک شدت بروز این عوارض تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. 

در صورتی که پزشک پمادهای موضعی یا داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو به منظور تسریع روند بهبودی و رویش مو تجویز کرده است، لازم است که به صورت دقیق و طبق دستور از آنها استفاده کنید. 

به توصیه بهترین دکتر کاشت ابرو اصولا پس از گذشت 4 روز از عمل، محل ابروها صورتی یا قرمز رنگ می شود که معمولا در این صورت امکان پوشاندن ابرو با مواد خاص را دارید. استفاده از سرم یا پماد هیدروکورتیزون نیز برای از بین بردن قرمزی بعد از کاشت ابرو موثر است. 

شایان ذکر است که در مراقبت های پس از کاشت ابرو برای جلوگیری از تجمع مواد موضعی استفاده شده در محل زخم توصیه می شود که قبل از استفاده از پمادها و لوسیون های موضعی ابتدا محل زخم را بشویید و سپس از این مواد استفاده کنید. 

در زمان مقرر بخیه ها را بکشید

یکی از دلایل اصلی مراجعه مجدد به پزشک پس از انواع جراحی ها، کشیدن بخیه است که البته امروزه در اکثر جراحی ها از بخیه های جذبی استفاده می شود. در صورتی که در هنگام جراحی کاشت ابرو یا مو از بخیه های جذبی استفاده شده باشد نیازی به مراجعه مجدد به پزشک نیست اما در صورت استفاده از نخ های غیر جذبی افراد باید پس از گذشت 10 الی 12 روز از جراحی برای کشیدن بخیه به مرکز کاشت ابرو مراجعه کنند. شایان ذکر است که در مراقبت های بعد از کاشت ابرو پزشکان بارها توصیه می کنند که از کشیدن بخیه ها در خانه پرهیز کنید.

خاراندن محل کاشت ابرو ممنوع!

احساس خارش در محل کاشت ابرو امری طبیعی است و در صورت خاراندن ابروها ممکن است به فولیکول های تازه کاشته شده آسیب وارد شود. جهت کم کردن میزان خارش محل کاشت ابرو می توانید از داروهای ضد آلرژی مثل آنتی هیستامین یا سیتریزین استفاده کنید. 

قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید ممنوع!

اشعه های مضر نور خورشید می توانند به فولیکول های کاشت شده آسیب وارد کنند. به همین دلیل در مراقبت های بعد کاشت ابرو توصیه می شود که تا حد ممکن در قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

شستشو و حمام پس از کاشت ابرو

به توصیه پزشکان افراد به مدت 5 روز پس از کاشت ابرو اجازه حمام رفتن و شستشوی صورت خود را ندارند. البته پس از گذشت 5 روز شما اجازه استحمام و شستشوی صورت را دارید اما باید به این نکته توجه داشته باشید که در هنگام شستشوی صورت به هیچ عنوان فشار به ابروهای خود وارد نکنید. 

در مراقبت های بعد از کاشت ابرو آمده است که حداقل تا 10 روز برای شستشوی سر و صورت خود از شامپو و صابون بچه استفاده کنید. البته پس از گذشت ده روز هم ادامه دادن این روند و یا استفاده از شامپوهای مخصوص کاشت مو هم بهتر از استفاده از شامپوهای معمولی است.

شنا بعد از کاشت ابرو

در مراقبت های بعد از عمل کاشت ابرو استخر و شنا حداقل به مدت 2 هفته ممنوع است. البته به غیر از شنا قرار گیری در محیط های مرطوب مثل سونا، سولاریوم و … نیز تا زمان بهبودی کامل زخم ها ممنوع است. 

فعالیت های بدنی سنگین ممنوع!

در صورتی که ورزشکار هستید باید به این نکته توجه داشته باشید که در مراقبت های بعد از کاشت ابرو آمده است که انجام فعالیت های بدنی سنگین تا 2 هفته پس از کاشت ابرو ممنوع است. چرا که فعالیت های بدنی شدید به محل کاشت ابروها فشار آورده و باعث پارگی مویرگ ها می شود که همین موضوع منجر به کند شدن روند بهبود زخم ها می شود. همچنین فعالیت های بدنی شدید باعث تعریق بیشتر بدن می شود که تعریق نیز ممکن است باعث عفونت محل زخم ها و تشدید خارش ابروها شود. 

پوسته پوسته شدن بعد از کاشت ابرو

معمولا پس از گذشت 3 الی 7 روز از جراحی، پوست ناحیه کاشته شده پوسته پوسته می شود. شما پس از گذشت یک هفته از کاشت ابرو می توانید با ماساژهای بسیار ملایم این پوسته ها را بکنید. در صورتی که در هنگام کندن پوسته ها زخم شما دچار خونریزی شد، دو روز صبر کنید و سپس با ماساژ ملایم آنها را بکنید. 

از بین بردن ورم بعد از کاشت ابرو

ورم چشم ها بعد از کاشت ابرو به دلیل تزریق مواد بی حسی امری طبیعی است و معمولا پس از گذشت یک روز این تورم از بین می رود. در صورتی که پس از گذشت 24 ساعت همچنان تورم چشم ها باقی است، حتما به پزشک خود اطلاع دهید. 

در اقدامات بعد از کاشت ابرو استفاده از کمپرس یخ برای کاهش تورم و التهاب پس از کاشت ابرو به هیچ عنوان توصیه نمی شود؛ چرا که ممکن است با این کار به فولیکول های تازه کاشته شده آسیب وارد کنید. البته در صورتی که تورم در چشم ها اتفاق افتاده است می توانید از کمپرس یخ تنها در اطراف چشم استفاده کنید. 

رنگ کردن ابروها بعد از کاشت ابرو

مواد شیمیایی موجود در رنگ موها ممکن است به فولیکول های کاشته شده آسیب وارد کنند. به همین دلیل پزشکان در مراقبت های بعد از کاشت ابرو می گویند که حداقل تا 6 ماه پس از کاشت ابرو از رنگ و سایر مواد شیمیایی بر روی ابروهای خود استفاده نکنید. 

سیگار کشیدن پس از کاشت ابرو

یکی از موارد بسیار مهمی که در مراقبت های قبل و بعد از کاشت ابرو به آن توصیه می شود این است که حداقل از دو هفته قبل و بعد از کاشت ابرو مصرف دخانیات را کنار بگذارید. 

مصرف دخانیات به دلیل نیکوتین موجود  باعث انقباض عروق خونی و کاهش جریان خون در ناحیه و در نتیجه به تعویق افتادن روند بهبودی می شود. 

ریزش ابروها بعد از کاشت

ریزش ابرو پس از کاشت کاملا طبیعی است و نیازی به نگرانی بابت این موضوع نیست. چرخه مو شامل سه مرحله آناژن (مرحله رشد)، مرحله تلوژن (مرحله استراحت) و مرحله کاتاژن (مرحله ریزش) است.

اصولا پس از گذشت 2 الی 3 هفته از کاشت، موها دچار ریزش می شوند. موهای کاشته شده پس از گذشت 1 الی 3 ماه شروع به رشد می کنند و ممکن است در ابتدا این موها خیلی ظریف و نازک باشند؛ اما پس از گذشت 5 الی 6 ماه ضخیم و قوی می شوند. 

نکته: برای مشاهده نتیجه نهایی کاشت ابرو باید یک سال صبر کنید تا به ابروهای ضخیم و مطلوب خود برسید؛ بنابراین عجله نداشته باشید. 

سوالات متداول

بعد از کاشت ابرو چه روغنی استفاده کنیم؟

روغن بادام تلخ، روغن نارگیل، روغن دانه کنجد، روغن کرچک و ترکیب روغن درخت چای و زیتون می تواند مناسب باشد؛ البته قبل از استفاده حتما با پزشک خود مشورت کنید.

آیا حمام پس از کاشت ابرو مانعی ندارد؟

در مراقبت های بعد از کاشت ابرو پزشکان توصیه می کنند که به مدت 5 روز پس از کاشت ابرو از حمام رفتن و شستشوی صورت خودداری کنید.

تا چند روز پس از کاشت ابرو نمی توانیم آرایش کنیم؟

حداقل تا 3 روز پس از کاشت ابرو آرایش کردن صورت ممنوع است.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.