8 درمان جوش کمر در خانه + بهترین قرص برای جوش کمر
درمان جوش کمر
درمان بیماری های پوستی مقالات سمیرا قابلی 0 نظر کاربران 5 دی ماه 1402

8 درمان جوش کمر در خانه + بهترین قرص برای جوش کمر

جوش ها یکی از عارضه های پوستی بسیار رایج هستند که در صورت نمایان شدن آنها در هر قسمت از بدن می توانند آزار دهنده باشند. جوش یا آکنه در هر قسمت از بدن که غدد ترشح کننده چربی یا فولیکول مو وجود دارد ممکن است رخ دهد؛ یکی از قسمت هایی از بدن که امکان دارد جوش بزند، کمر یا پشت است. برای درمان جوش کمر باید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا پس از بررسی علت بروز این نوع جوش ها داروهای مناسب برای درمان آنها تجویز کند.

 البته در صورت خفیف بودن این نوع جوش ها می توانید به روش های طبیعی و خانگی نیز اقدام به درمان آنها کنید که ما در اینجا به روش های درمان جوش کمر خانگی پرداخته ایم؛ با ما همراه باشید. 

🎯 پکیج درمانی انواع جوش با تخفیف و شرایط ویژه! (فرصت محدود)

علت جوش کمر چیست؟

از جمله دلایل ایجاد جوش کمر و پشت عبارتند از:

  • تولید بیش از حد چربی پوست کمر؛
  • جمع شدن سلول های مرده روی پوست؛
  • وجود باکتری های ایجاد کننده جوش؛
  • شوره؛
  • اختلالات هورمونی؛
  • لیزر درمانی؛
  • اصطکاک یا گرما؛

انواع جوش کمر

شناخت انواع جوش کمر می تواند برای شما در انتخاب بهترین روش درمان جوش پشت کمک کند. جوش ها به دو دسته التهابی و غیر التهابی تقسیم می شوند که در ادامه به بررسی انواع جوش پشت خواهیم پرداخت. 

جوش ‌های غیر التهابی

  • جوش های سرسیاه: به جوش های سر سیاه کومدون های باز گفته می شود و در صورتی تشکیل می شوند که منافذ پوست با سلول های مرده یا چربی مسدود شوند.
  • جوش های سرسفید: به جوش های سرسفید کومدون های بسته گفته می شود که در اثر جمع شدن چربی و سلول های مرده پوست ایجاد می شوند.

جوش های التهابی

  • پاپول ها: این نوع جوش ها در اثر التهاب دیواره های اطراف منافذ پوست بروز پیدا می کنند.
  • پاسچول ها: این نوع جوش ها در اثر التهاب منافذ پوستی با چرک، ایجاد می شوند.
  • ندول ها: این نوع جوش های التهابی در اثر مسدود شدن و تحریک منافذ پوست ایجاد می شوند.
  • کیست ها: جوش های کیستیک جوش هایی هستند که به شکل برآمدگی های سفید و قرمز هستند که اصولا دردناک نیز می باشند. 

روش های درمان جوش کمر خانگی

پس از اینکه با علت انواع جوش کمر آشنا شدید حال بهتر است با روش های خانگی درمان جوش کمر آشنا شوید. 

روغن درخت چای

روغن درخت چای به دلیل خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی که دارد برای درمان جوش کمر می تواند موثر باشد. 

برای درمان جوش پشت به این روش خانگی 7 قطره از روغن درخت چای را با یک قاشق چای خوری روغن نارگیل ترکیب کنید و ترکیب به دست آمده را در هنگام شب به کمر خود بمالید و اجازه دهید تا صبح روی بدنتان باقی بماند، صبح هنگام می توانید کمر خود را بشویید. این کار را حداقل به مدت یک هفته به صورت روزانه انجام دهید. 

آلوئه ‌ورا

آلوئه ورا هم به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد می تواند برای درمان جوش کمر و شانه موثر باشد. خاصیت این گیاه معجزه آسا به حدی زیاد است که حتی برای درمان جوش های التهابی هم می تواند موثر باشد. 

ژل آلوئه ورا از گیاه خارج کنید و به نواحی که جوش زده است بمالید، اجازه دهید به مدت نیم ساعت روی پوستتان بماند، سپس کمر خود را بشویید. این کار را می توانید 2 الی 3 بار در روز انجام دهید. 

ژل آلوئه ورا

آبلیمو

آبلیمو به دلیل خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی که دارد برای کاهش التهاب جوش ها می تواند مناسب باشد. 

با تکه ای پنبه آبلیمو را به جوش های روی کمر خود بمالید، اجازه دهید این ماده ضد جوش به مدت نیم ساعت روی کمرتان بماند. این کار را می توانید روزانه انجام دهید. 

سرکه سیب

سرکه سیب هم به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد در درمان جوش کمر و سرشانه می تواند موثر باشد.

یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک فنجان آب ترکیب کنید، سپس تکه ای پنبه را به مخلوط آغشته کنید و به روی جوش های خود بمالید، پس از گذشت 30 دقیقه کمرتان را بشویید. این کار می توانید تا از بین رفتن کامل جوش ها روزانه انجام دهید. 

روغن نارگیل

روغن نارگیل به دلیل خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی که دارد می تواند باکتری های ایجاد کننده جوش را از بین ببرد. 

30 دقیقه قبل از هر بار استحمام مقداری از روغن نارگیل را به کف دست خود بریزید و آن را روی کمرتان ماساژ دهید. 

سیر

این ماده غذایی حاوی آلیسین است که خاصیت ضد التهابی بسیار قوی دارد. سیر نه تنها در درمان جوش پشت موثر است بلکه از بروز مجدد آن هم جلوگیری می کند. 

چند حبه سیر را رنده کنید و آب آن را بگیرید، سپس آب سیر به تمامی نقاط کمرتان که جوش دارد بزنید، اجازه دهید سیر به مدت 30 دقیقه روی کمرتان بماند، سپس آن را بشویید. 

عسل

عسل برای درمان جوش های چرکی و ملتهب بسیار موثر است. این ماده معجزه آسا به دلیل خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی که دارد به درمان جوش کمر کمک شایانی می کند. 

مقدار مناسبی از عسل را بر روی جوش های کمرتان بمالید. اجازه دهید عسل به مدت 30 دقیقه روی کمرتان بماند، سپس کمرتان را بشویید. 

زردچوبه

زردچوبه از ماده ای به اسم کورکومین ساخته شده است که خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی دارد و برای از درمان سه سوته جوش می تواند موثر باشد. 

دو قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با مقداری آب ترکیبی کنید تا شکلی خمیری به خود بگیرد و آن را روی کمر خود بمالید. اجازه دهید این خمیر به مدت 30 دقیقه روی کمرتان بماند و سپس آن را بشویید. 

بهترین پماد برای جوش پشت بدن

استفاده از پماد برای جوش پشت بدن معمولا برای درمان جوش های خفیف تا متوسط کاربرد دارد. کرم های موضعی برای درمان جوش که بدون نسخه هستند حاوی پروکسید بنزوئیل یا اسید سالیسیلیک هستند. 

بهترین قرص برای جوش کمر

در صورتی که جوش های شما شدید باشد، بهترین دکتر جوش ممکن است درمان جوش کمر با دارو را توصیه کند. از جمله قرص هایی که برای درمان جوش پشت تجویز می شود عبارتند از: آنتی بیوتیک ها، داروهای ضدبارداری، ایزوترتینوئین و … .

سوالات متداول

دلیل جوش کمر در زنان چیست؟

علاوه بر موارد گفته شده علت جوش کمر در زنان می تواند به دلیل اختلات هورمونی، اپیلاسیون، لیزر موهای زائد کمر و پوشیدن لباس های تنگ و چسبان باشد.

آیا کبد چرب می تواند علت جوش کمر باشد؟

بله بیماری کبد چرب می تواند یکی از دلایل ایجاد جوش های کمر باشد.

آیا برای درمان جوش کمر باید از دارو استفاده کنیم؟

در صورت خفیف بودن جوش های کمر امکان درمان آنها در خانه وجود دارد، اما در صورت شدید بودن حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا در صورت نیاز دارو تجویز کند.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.