روش های درمان سه سوته جوش صورت
روش های درمان سه سوته جوش صورت
درمان بیماری های پوستی مقالات سمیرا قابلی 0 نظر کاربران 26 مهر ماه 1402

روش های درمان سه سوته جوش صورت

برای شما هم اتفاق افتاده که درست چند روز مانده به یک مهمانی خاص یا قرار ملاقات با فردی خاص، چند جوش قرمز و آزاردهنده مهمان صورتتان شود؟ ممکن است جواب اکثر شمایی که این نوشتار را برای مطالعه انتخاب کرده اید مثبت باشد. قبول داریم این موضوع غیرقابل تحمل است اما با کلینیک زیبایی قوی سفید همراه باشید تا با معرفی روش های درمان سه سوته جوش صورت شما را در این مواقع از شر این زائده های پوستی آزاردهنده خلاص کنیم. 

روش هایی که در اینجا معرفی می کنیم؛ را شاید بتوان جزء روش های درمان سه سوته جوش صورت دانست اما یک روش قطعی برای درمان جوش نیستند. اگر می خواهید برای همیشه از شر جوش های صورت خود خلاص شوید می توانید از پکیج درمانی کلینیک قوی سفید که یک روش غیرتهاجمی است، استفاده کنید. برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

🎯 پکیج درمانی جوش صورت با تخفیف و شرایط ویژه! (فرصت محدود)

آکنه چیست؟ 

انواع جوش یا آکنه به دو دسته التهابی و غیرالتهابی تقسیم می شود. جوش زمانی به وجود می آید که غدد چربی پوست (غدد سبوم) توسط سلول های مرده پوست، باکتری های عفونی و … مسدود شده باشد. 

آکنه یک بیماری رایج در میان اکثر نوجوانان است. طبق آمار موجود حدود 80 درصد از افراد در سنین نوجوانی دچار جوش های بلوغ می شوند؛ زیرا در این سن غدد سبوم تحت تاثیر آندروژن چربی بیشتری را تولید می کند. جوش ممکن است روی صورت، بازو، پشت، گردن، شانه و قفسه سینه دیده شود. در ادامه روش های درمان سه سوته جوش صورت را معرفی خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

درمان یک شبه قرمزی جوش

اگر فردا به یک مهمانی مهم دعوت هستید و یک یا چند جوش قرمز هم روی صورتتان جا خوش کرده است می توانید با چند حرکت قاتل جوش صورتتان باشید. 

  • شوینده های ملایم قاتل جوش صورت هستند: ابتدا قبل از خواب صورت خود را با یک شوینده ملایم که حاوی دانه های اسکراب و پاک کننده است بشویید تا سلول های مرده سطح پوست به طور کامل از بین بروند. سپس دو قاشق غذا خوری سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری آب ترکیب کنید و با یک پنبه از محلول روی جوش های صورت خود بمالید. این ترکیب می تواند التهابات جوش را از بین ببرد به نحوی که در زمان بیدار شدن از خواب می بینید که دیگر خبری از آن جوش های قرمز و زننده نیست. 
  • کرم های ضد جوش یک ترفند برای جوش صورت هستند: راه دیگر این است که قبل از خواب مقداری کرم ضد جوش روی جوش های صورت خود بزنید، این کرم باید حاوی بنزوئیل پروکساید باشد تا جوش های خشک شوند و سلول های مرده سطحی پوست نیز از بین بروند.
  • استفاده از قطره ضد قرمزی چشم برای از بین بردن قرمزی جوش ها: در صورتی که کرم ضد آکنه ندارید قطره ضد قرمزی چشم هم می توانید استفاده کنید. این قطره می تواند قرمزی جوش ها را کم کند اما تاثیری در درمان جوش ها ندارد. 

درمان سه سوته جوش صورت در خانه

روش های درمان خانگی جوش صورت بسیار متنوع هستند و بسیاری از این روش ها می توانند صورت شما را تا حد زیادی به طور موقت از شر این دانه های ریز آزاردهنده پوستی خلاص کنند. اما باید بدانید که تمامی روش هایی که به عنوان بهترین روش های درمان سه سوته جوش صورت معرفی می شوند، روشی موقتی برای درمان جوش صورت هستند و اگر به دنبال روشی برای از بین بردن جوش برای همیشه هستید حتما باید به یک مرکز پوست و موی خوب مراجعه کنید و تحت نظر پزشک درمان قطعی را آغاز کنید و در واقع قاتل جوش صورت بهترین دکتر جوش است نه شما! از جمله روش های درمان خانگی جوش صورت عبارتند از:

درمان جوش صورت با گلاب

یکی از روش های درمان اورژانسی جوش صورت در خانه استفاده از گلاب است. هیچ مطالعه ای به تاثیر گلاب بر درمان سه سوته جوش صورت انجام نشده است؛ اما گلاب به دلیل ویژگی ضد میکروبی، آنتی اکسیدان قوی و قابضی که دارد می تواند دلیل محکمی بر موثر بودن آن در درمان جوش صورت باشد.  

اگر می خواهید درمان جوش صورت با گلاب انجام دهید ابتدا صورت خود را با شوینده مناسب بشویید. سپس تکه ای پنبه را به گلاب آغشته کنید و روی صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید که خشک شود و نیازی به شستن صورت نیست. 

درمان جوش صورت با عرق کاسنی

داروی گیاهی برای جوش صورت می تواند بسیار موثر باشد؛ که یکی از این روش ها استفاده از عرق کاسنی است. کارشناسان طب سنتی اعتقاد دارند که یکی از دلایل ایجاد جوش مربوط به مصرف بیش از اندازه مواد غذایی با طبع گرم و غلظت بالای خون است و معتقد هستند که در صورت متعادل کردن مزاج و همچنین پاکسازی کبد با عرق کاسنی به عنوان قاتل جوش صورت تا حد زیادی می توان از ایجاد انواع جوش های صورت و بدن کاست. کاسنی به دلیل طبع سردی که دارد در درمان جوش و حتی درمان اگزما هم می تواند موثر باشد. 

از بین بردن جوش در یک شب با ماسک عسل و دارچین

عسل به دلیل مواد مغذی که دارد باعث ایجاد درخشندگی در پوست و تغذیه پوست می شود. در صورت ترکیب عسل و دارچین با یکدیگر خاصیت ضد باکتریایی این دو ماده با یکدیگر در از بین بردن جوش صورت می تواند موثر باشد. 

برای تهیه این ماسک برای درمان سه سوته جوش صورت می بایست یک قاشق پودر دارچین را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید تا به شکل خمیر دربیاد. سپس این خمیر را روی پوستی که قبلا شسته اید و تمیز است بزنید و پس از 15 دقیقه صورت خود را با آب خنک بشویید. 

درمان معجزه آسای جوش صورت با آبلیمو

آبلیمو برای درمان جوش صورت معجزه می کند و به جرات می توان گفت به کمک آبلیمو درمان جوش در پنج دقیقه امکان پذیر است. آبلیموی تازه یک میکروب کش بسیار قوی است و باعث روشن تر شدن پوست صورت شما می شود. 

برای مشاهده تاثیرات آبلیمو در درمان سه سوته جوش صورت می توانید تکه ای پنبه را قبل از خواب به آبلیمو آغشته کنید و روی پوست خود بمالید و بخوابید؛ صبح پس از شستن صورت خود تاثیرات شگفت انگیز آبلیمو را خواهید دید. 

بیشتر بخوانید: درمان جوش التهابی

نکته: البته در صورتی که پوستی نازک و حساس دارید به هیچ عنوان استفاده از آبلیمو برای درمان جوش توصیه نمی شود. 

درمان جوش صورت با بخور دادن

بخور دادن باعث خارج شدن آلودگی ها از منافذ پوست می شود و دیگر به دلیل جمع شدن چربی و آلودگی ها زیر پوست آکنه ای ایجاد نمی شود. برای بخور دادن پوست می توانید یک ظرف بزرگ را پر از آب داغ کنید و صورت خود را به مدت 15 دقیقه در تماس نزدیک با بخار قرار دهید. البته توجه داشته باشید که آب خیلی داغ نباشد که پوست شما را بسوزاند و حتما پس از اتمام کار صورتتان را بشویید و از مرطوب کننده استفاده کنید. 

ماسک جوش شیرین قاتل جوش صورت

با اینکه گفتیم از بین بردن جوش برای همیشه تنها در صورت مراجعه به یک پزشک متخصص امکان پذیر است اما در صورت خفیف بودن انواع آکنه می توان با استفاده از ماسک جوش شیرین که به عنوان قاتل جوش صورت معرفی می شود نیز از شر جوش ها خلاص شد. برای تهیه این ماسک قاتل جوش صورت نیاز است که یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با چهار قاشق غذاخوری آب ترکیب کنید و خمیر حاصله را روی جوش و پوست اطراف آن بگذارید، اجازه دهید این ماسک 15 دقیقه روی صورت شما باقی بماند و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.

بیشتر بخوانید: درمان جوش چرکی

درمان خانگی جوش بعد از اصلاح صورت

از جمله روش های درمان خانگی جوش بعد از اصلاح صورت استفاده از کمپرس سرد، ماسک خیار، ماسک سفیده تخم مرغ، ماسک ماست و عسل، ترکیب روغن ویتامین E با جو دو سر و … است. البته برای درمان جوش های ریزی که بعد از اصلاح، وکس یا بند انداختن روی صورت شما ایجاد می شود می توانید از روغن سیاه دانه یا خمیر دندان نیز در ناحیه استفاده کنید.

برای درمان جوش صورت چه بخوریم؟ 

تا به امروز ارتباط بین تغذیه و ایجاد جوش مشخص نشده است اما شواهد حاکی از آن است که پوست افرادی که از مواد غذایی پرچرب و شیرین استفاده می کنند بیشتر مستعد ایجاد جوش است. سوالی که اینجا مطرح است که این است که برای درمان جوش صورت چه بخوریم؟ 

از جمله مواد غذایی که می توانند در بهبود آکنه تاثیر داشته باشند عبارتند از ماهی ساردین، قزل آلا، دانه کتان آسیاب شده، گردو و روغن ماهی. 

همچنین افرادی که دائما صورت یا بدن آنها جوش می زند باید مصرف قند و چربی را به حداقل ممکن برسانند. زیرا رژیم غذایی حاوی چربی و قند بالا باعث افزایش تولید چربی پوست و در نتیجه ایجاد آکنه می شود. از جمله مواد غذایی که این افراد باید مصرف آن را محدود کنند عبارتند از:

  • نان سفید
  • نوشابه گازدار قندی
  • کیک
  • دونات
  • شیرینی
  • فست فود
  • غذاهای کنسروی
  • محصولات لبنی به خصوص شیر

در عوض می توانید مواد غذایی زیر را جایگزین موارد گفته شده در رژیم روزانه خود کنید:

  • میوه و سبزیجات تازه
  • حبوبات
  • آجیل
  • غلات کامل

در صورت رعایت رژیم غذایی در کنار انجام روش های گفته شده در این مقاله به عنوان درمان سه سوته جوش صورت، به احتمال بسیار زیاد از شر جوش های صورت خود خلاص خواهید شد؛ اما اگر تلاشتان بی ثمر بود حتما به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

همان طور که بارها در طول این نوشتار گفتیم روش هایی که در این نوشتار به عنوان روش های سه سوته درمان جوش صورت آورده ایم تنها روش های موقتی برای خلاص شدن از آکنه هستند و در صورتی که به دنبال درمان قطعی جوش صورت هستید حتما باید به پزشک مراجعه کنید. پزشک با بررسی علت ایجاد جوش و سپس تشخیص نوع جوش بهترین روش درمانی را برای از بین بردن همیشگی جوش های صورت اتخاذ می کند. 

🎯 پکیج درمانی جوش صورت با تخفیف و شرایط ویژه! (فرصت محدود)

سوالات متداول درمان سه سوته جوش صورت

بهترین پماد برای جوش صورت چه پمادی است؟

از پمادهای موپیروسین، تتراسایکلین و هیدروکورتیزون به عنوان بهترین پماد برای جوش صورت و بدن یاد می شود که البته استفاده بدون تجویز پزشک آنها توصیه نمی شود.

آیا خوردن غذاهای چرب و شیرین علت ایجاد جوش هستند؟

بله در صورتی که در مصرف غذاهای چرب و شیرین زیاده روی کنید احتمال ایجاد جوش در صورت، کمر و بازوها وجود دارد.

آیا همیشه روش های خانگی و داروی گیاهی برای رفع جوش صورت و لک صورت می تواند موثر باشد؟

خیر روش های خانگی و داروی گیاهی برای رفع جوش صورت و لک صورت زمانی موثر است که جوش های شما خفیف یا متوسط باشد.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.