توصیه های قبل از کاشت ابرو
توصیه های قبل از کاشت ابرو
کاشت مو و ابرو مقالات سمیرا قابلی 0 نظر کاربران 29 بهمن ماه 1402

توصیه های قبل از کاشت ابرو

کاشت ابرو بهترین روش برای درمان مشکل کم پشتی ابروها است. از آنجا که کاشت ابرو نوعی جراحی است بنابراین نیاز است که به توصیه های قبل از کاشت ابرو و همچنین مراقبت های بعد از آن پایبند باشید تا نتیجه عمل رضایت بخش باشد.

اصولا پزشک در جلسه مشاوره نکات مراقبتی لازم را به شما گوشزد می کند اما بهتر است قبل از جراحی مطالعه ای درباره روش انجام عمل و همچنین مراقبت های قبل و بعد از کاشت ابرو داشته باشید. کلینیک زیبایی قوی سفید در ادامه قصد دارد شما را با توصیه های قبل کاشت ابرو آشنا کند؛ با ما همراه باشید. 

🎯 پکیج کاشت ابرو توسط پزشک متخصص با تخفیف و شرایط ویژه! (فرصت محدود)

کاشت ابرو چیست؟

ابروها یکی از اجزای مهم صورت هستند که تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و جذابیت چهره دارند. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال راهکارهایی برای داشتن ابروهای منظم، پرپشت و یکدست هستند. یکی از روش های پرپشت کردن ابروها، کاشت ابرو است. 

کاشت ابرو نوعی عمل جراحی است که طی آن بهترین دکتر کاشت ابرو پس از بی حس کردن ناحیه، با برداشتن فولیکول های مو از بانک موی افراد که معمولا موهای پشت سر و اطراف پشت گوش است، آنها را با روش های مختلف به ابروی فرد پیوند می زند. 

اقدامات قبل از کاشت ابرو

از جمله توصیه های قبل از کاشت ابرو عبارتند از:

پیدا کردن یک مرکز تخصصی برای کاشت ابرو

از آنجا که کاشت ابرو نوعی عمل جراحی است باید به دنبال بهترین مرکز کاشت ابرو و یک پزشک متبحر باشید تا علاوه بر اینکه از عوارض کاشت ابرو در امان باشید بلکه نتایج قابل قبول از این عمل نیز دریافت کنید. 

قطع کردن استعمال دخانیات

یکی از توصیه های قبل کاشت ابرو و کاشت مو این است که حداقل از دو هفته قبل از جراحی مصرف دخانیات را قطع کنید. 

قطع مصرف داروهای رقیق کننده خون

یکی دیگر از توصیه های قبل کاشت ابرو این است که متقاضیان این عمل، باید حداقل از 10 روز قبل از جراحی مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین، ویتامین E و … را قطع کنند. 

قطع مصرف نوشیدنی های الکل دار

در مراقبت های قبل و بعد از کاشت ابرو معمولا دکتر کاشت ابرو به شما توصیه می کند که حداقل از یک هفته قبل و بعد از کاشت ابرو مصرف نوشیدنی های الکل دار را متوقف کنید. زیرا نوشیدنی های الکل دار باعث رقیق شدن خون می شود که می تواند در حین عمل و بعد از آن برای فرد مشکل ساز شود و یکی از دلایل بروز عوارض کاشت ابرو می تواند سهل انگاری افراد در همین نکات مراقبتی ساده باشد. 

مشاوره با پزشک

حتما یک هفته قبل از جراحی یک جلسه پرسش و پاسخ در مورد کاشت ابرو با پزشک خود داشته باشید و درباره مراقبت های قبل از کاشت ابرو و بعد از آن سوال کنید. در صورتی که به بیماری خاصی مبتلا هستید یا از داروی خاصی استفاده می کنید حتما پزشک خود را در جریان بگذارید. 

پزشک خود را در جریان داروهای مصرفی خود بگذارید

یکی از موارد بسیار مهمی که در جلسات معاینه و مشاوره کاشت مو و ابرو حتما باید بازگو شود، سابقه پزشکی خود و مصرف یا عدم مصرف داروهای خاص است. چرا که عمل کاشت ابرو در صورت ابتلا به برخی بیماری ها و همچنین داروهای خاصی تداخل دارد و ممکن است پزشک شما را کاندیدای مناسب برای کاشت ابرو نداند یا به طور موقت نوع داروهای شما را عوض کند.

قطع مصرف ماینوکسیدیل

یکی از توصیه های قبل از کاشت ابرو برای افرادی که برای درمان ریزش ابرو از محلول ماینوکسیدیل استفاده می کنند این است که از یک هفته قبل از عمل کاشت ابرو مصرف آن را قطع کنند. شایان ذکر است که برای مصرف ماینوکسیدیل بعد از کاشت ابرو هم حتما باید از پزشک خود مشاوره بگیرید و به هیچ عنوان سرخود از این محلول استفاده نکنید. 

شب قبل از عمل خواب کافی داشته باشید

یکی دیگر از توصیه های قبل از کاشت ابرو این است که استرس خود را کنترل کنید و سعی کنید شب قبل از عمل خواب کافی داشته باشید تا با آمادگی کامل برای انجام عمل به مرکز کاشت ابرو مراجعه کنید. شما می توانید با روش های مختلف مثل مطالعه کتاب، تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی، مدیتیشن کردن و … استرس خود را مهار کنید و یک خواب آرام قبل از کاشت ابرو داشته باشید.

استحمام در روز کاشت ابرو

یکی از اقدامات قبل از کاشت ابرو این است که حتما قبل از رفتن به کلینیک کاشت ابرو دوش بگیرید. 

تغذیه مناسب قبل از کاشت ابرو

اگر نوبت کاشت ابروی شما صبح است حتما یک وعده صبحانه کامل بخورید اما نباید صبحانه شما سنگین باشد. اگر نوبت عمل شما بعد از ظهر است قبل از رفتن به کلینیک یک ناهار سبک و مقوی میل کنید. تغذیه مناسب قبل از کاشت ابرو باعث می شود که در حین عمل و بعد از آن مشکلاتی مثل ضعف، سستی و بی حالی نداشته باشید. 

مصرف نوشیدنی های کافئین دار را قطع کنید

یکی از توصیه های قبل از کاشت ابرو این است که مصرف مایعات را افزایش دهید اما این مایعات نباید حاوی نوشیدنی های کافئین دار باشد. به دلیل اینکه نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه و چای باعث افزایش خونریزی در حین و بعد از جراحی می شود؛ پزشکان توصیه می کنند از 2 هفته قبل از کاشت ابرو مصرف این نوع نوشیدنی ها را قطع کنید.

استفاده از آنتی بیوتیک های تجویز شده

معمولا پزشکان برای جلوگیری از عفونت بعد از کاشت ابرو، مصرف آنتی بیوتیک را از یک روز قبل از جراحی توصیه می کنند که این آنتی بیوتیک ها معمولا سفالکسین یا سفیکسم هستند.

رنگ کردن ابروها قبل از کاشت ممنوع

پزشکان توصیه می کنند که حداقل از دو ماه قبل از کاشت، نباید ابروهایتان را رنگ کنید. در صورت رنگ کردن ابروها قبل از کاشت، ابروهای کاشته شده با ابروهای طبیعی شما تناسبی نخواهند داشت بنابراین به هیچ عنوان این کار را انجام ندهید.

حضور به موقع در کلینیک کاشت ابرو

یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که قبل از کاشت ابرو باید به آن توجه داشته باشید این است که در زمان مقرر شده در کلینیک زیبایی حاضر باشید. کلینیک های کاشت ابرو با توجه به مدت زمان عمل کاشت ابرو، زمان مشخصی را برای هر فردی در نظر می گیرند و از به دلیل اینکه چندین جراحی در طول روز انجام می شود، در صورتی که هر فردی در زمان مقرر شده در مرکز حضور نداشته باشد، در برنامه جراحی سایر افراد تداخل ایجاد می کند.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.