آیا امکان رنگ کردن ابرو قبل از کاشت وجود دارد؟
رنگ کردن ابرو قبل از کاشت
کاشت مو و ابرو مقالات سمیرا قابلی 0 نظر کاربران 13 شهریور ماه 1402

آیا امکان رنگ کردن ابرو قبل از کاشت وجود دارد؟

کاشت ابرو یکی از موثرترین و بی خطرترین روش ها برای افرادی است که به هر دلیلی ابروهای خود را از دست داده اند یا حجم ابروهایشان کم شده است. از آنجا که کاشت ابرو نوعی عمل جراحی است نیاز است که فرد اقداماتی را قبل از کاشت ابرو انجام دهد که یکی از این اقدامات رنگ کردن ابرو قبل از کاشت است؛ سوالی که در اینجا مطرح است آیا امکان رنگ کردن ابرو قبل از کاشت وجود دارد؟ با ما در ادامه همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

رنگ کردن ابرو قبل از کاشت؛ آری یا خیر؟

کاشت ابرو یک عمل تخصصی است که بهترین دکتر کاشت ابرو، پس از برداشت گرافت های مو از بانک مو آنها را به ابروهای فرد پیوند می زند. تمامی این مراحل باید با دقت انجام شود تا آسیبی به گرافت ها وارد نشود.

پزشکان رنگ کرد ابرو قبل از کاشت را ممنوع می کنند زیرا رنگ ابرو شیمیایی است و باعث تضعیف فولیکول های مو می شوند؛ به طوری که اگر فردی قبل از کاشت ابروهای خود را رنگ کند، پس از کاشت ابروهای وی استحکام کافی ندارند و ممکن است دچار ریزش شوند و یا اینکه نتیجه کاشت ابرو چندان رضایت بخش نباشد. به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند که حداقل از دو ماه قبل از کاشت از رنگ کردن ابروها خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: ریزش ابروها بعد از کاشت

چرا رنگ کردن ابروها قبل از کاشت ممنوع است؟

یکی از مهم ترین مراحل کاشت ابرو، مرحله برداشت گرافت های مو است که باید بهترین گرافت ها برای کاشت انتخاب شوند تا پس از پیوند، هیچ تفاوتی با ابروهای طبیعی نداشته باشند و نتایج کاشت طبیعی باشند. به همین دلیل بانک موی مناسب برای کاشت ابرو، معمولا فولیکول های قسمت پشت سر یا پشت گوش هستند. اما چرا رنگ کردن ابروها قبل از کاشت ممنوع است؟

  • اولاً بهتر است در زمان کاشت ابروها رنگ طبیعی داشته باشند؛ چرا که در صورت سفید شدن یا جو گندمی شدن رنگ ابروها، رنگ کردن آنها قبل از کاشت ممکن است باعث بروز مشکلاتی در حین کاشت شود.
  • دوماً استفاده از رنگ های شیمیایی باعث ایجاد حساسیت های پوستی و عوارضی مثل زخم و عفونت در ابروها می شود که تاثیر منفی بر نتایج کاشت ابرو می گذارد.

سایر اقدامات قبل از کاشت ابرو

علاوه بر اینکه حداقل از دو ماه قبل از کاشت، رنگ کردن ابروها ممنوع است. نیاز است که به سایر توصیه های قبل از کاشت ابرو هم توجه داشته باشید تا بهترین نتایج را کسب کنید. از جمله این مراقبت ها عبارتند از:

  • استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی های الکل دار حداقل از دو هفته قبل از کاشت ممنوع است؛ زیرا الکل و نیکوتین موجود در دخانیات روند ترمیم را تحت تاثیر می گذارد و احتمال بروز عوارض کاشت ابرو مانند عفونت وجود دارد.
  • مصرف داروهای رقیق کننده خون مثل آسپرین، نوافن، ژلوفن، ویتامین E و … را می بایست از 10 روز قبل از کاشت ابرو متوقف کنید؛ زیرا مصرف این داروها، احتمال خونریزی در حین کاشت ابرو و بعد از آن را افزایش می دهند.
  • مصرف داروهای تقویتی مثل ماینوکسیدیل که به منظور ریزش ابرو تجویز می شود را باید از یک هفته قبل از کاشت قطع کنید.
  • به دلیل اینکه در مراقبت های بعد از کاشت ابرو، استحمام تا چند روز ممنوع است، توصیه می شود که شب قبل از جراحی حمام کنید.

رنگ کردن ابروها بعد از کاشت از چه زمانی مجاز است؟

همان طور که رنگ کردن ابرو قبل از کاشت ممنوع است، رنگ کردن ابروها بعد از کاشت نیز تا زمانی که زخم های شما به خوبی ترمیم پیدا نکرده اند ممنوع است؛ توصیه پزشکان این است که پس از گذشت 6 ماه از کاشت شما اجازه رنگ کردن ابروها را دارید.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.