مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس
مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس
تزریق فیلر و بوتاکس مقالات سمیرا قابلی 0 نظر کاربران 14 شهریور ماه 1402

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یکی از ایمن ترین روش های درمانی و زیبایی است که از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نیز تاییدیه دریافت کرده است. البته ایمن بودن این روش به دو فاکتور بسیار مهم وابسته است اولا اینکه این تزریق را در یک کلینیک زیبایی معتبر انجام دهید و دوم اینکه به مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس پایبند باشید. در این سری از مقالات کلینیک زیبایی قوی سفید با ما همراه باشید تا به صورت اختصاصی درباره مراقبت های بعد از بوتاکس اطلاعات جامع و مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. 

بوتاکس چیست؟

قبل از اینکه درباره مراقبت های بعد تزریق بوتاکس صحبت کنیم بهتر است با اینکه دقیقا بوتاکس چیست آشنا شوید. بوتاکس ماده ای است که از سم بوتولیسم ساخته شده است و در برابر استیل کولین که باعث ایجاد چین و چروک می شود، مقاومت بسیار بالایی دارد؛ بنابراین در صورت تزریق بوتاکس به پوست، عضلات آن ناحیه فلج شده و باعث از بین رفتن چین و چروک های پوست می شود. 

چرا رعایت مراقبت های بعد از بوتاکس مهم است؟

در صورت انجام هر گونه عمل جراحی یا غیر جراحی رعایت مراقبت های بعد از آن حائز اهمیت است و تزریق بوتاکس نیز از این قاعده مستثنی نیست. در صورت رعایت مراقبت های بعد از بوتاکس میزان بروز عوارض بوتاکس به حداقل ممکن می رسد و همچنین نتایج حاصل از این تزریق نیز رضایت بخش خواهد بود.  

مراقبت های بعد از بوتاکس کدامند؟

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس چندان سخت نیستند و شما در صورت رعایت کردن آنها علاوه بر اینکه از خطرات تزریق بوتاکس در امان می مانید بلکه به نتیجه دلخواه هم از تزریق می رسید. از جمله مراقبت های بعد از بوتاکس که نیاز است آنها را رعایت کنید عبارتند از:

حمام کردن بعد از تزریق بوتاکس

یکی از سوالاتی که به کرات درباره مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس پرسیده می شود درباره نحوه حمام کردن بعد از تزریق بوتاکس است. به توصیه پزشکان تا 48 ساعت بعد از تزریق بوتاکس حمام کردن ممنوع است. 

ورزش بعد از بوتاکس 

سوال بسیاری از افراد درباره مراقبت بعد از بوتاکس این است که نحوه ورزش کردن بعد از تزریق بوتاکس باید چگونه باشد؟ توصیه پزشکان این است که به مدت 48 ساعت بعد از تزریق از انجام فعالیت های بدنی سنگین همچون برخی فعالیت های ورزشی پرهیز کنید. البته نکته ای که درباره ورزش بعد از بوتاکس باید در نظر داشته باشید این است که شما از 4 ساعت بعد از تزریق اجازه انجام ورزش های سبک مانند پیاده روی و … را دارید. 

شستن صورت بعد از بوتاکس

در مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس، شستن صورت بعد از بوتاکس حداقل تا 24 ساعت پس از تزریق ممنوع است. البته اگر مجبور به شستن صورت در بازه زمانی 24 ساعته هستید می توانید صورت خود را با یک اسفنج یا پنبه نمدار به آرامی تمیز کنید و از فشار دادن نواحی تزریق شده جدا خودداری کنید.

 خوابیدن بعد از بوتاکس

یکی از مواردی که در مراقبت بعد از تزریق بوتاکس باید به آن توجه داشته باشید؛ نحوه خوابیدن بعد از بوتاکس است. شما تا 4 الی 6 ساعت پس از تزریق بوتاکس اجازه خوابیدن یا دراز کشیدن را ندارید؛ چرا که احتمال جابجایی مواد بوتاکس و انتشار آن به سایر بخش های صورت وجود دارد. پس از گذشت این بازه زمانی اگر خواستید بخوابید بهتر است زیر سر خود دو بالش بگذارید و به صورت طاق باز بخوابید. پزشکان درباره نحوه خوابیدن بعد بوتاکس توصیه می کنند که حداقل تا 48 ساعت به صورت طاق باز بخوابید و از تحرک بیش از حد در هنگام خواب خودداری کنید.  

حداقل تا دو روز پس از تزریق بوتاکس به صورت طاق باز بخوابید.

اصلاح صورت بعد از بوتاکس

یکی از سوالات آقایان درباره مراقبت های بعد از بوتاکس این است که از چند ساعت بعد از تزریق بوتاکس می توانیم صورتمان را اصلاح کنیم؟ به توصیه پزشکان حداقل تا 1 روز بعد از تزریق بوتاکس بهتر است که صورت خود را اصلاح نکنید. زیرا در هنگام اصلاح کردن فشار زیادی به صورت وارد می شود و این فشار باعث افزایش گردش خون می شود که نتیجه آن احتمال انتشار بوتاکس به سایر بخش های صورت است. 

استفاده از کمپرس سرد بعد از تزریق بوتاکس

اصولا پزشکان بعد از تزریق بوتاکس به پیشانی یا سایر نواحی کمپرس آب سرد در ناحیه قرار می دهند. استفاده از کمپرس سرد بعد از تزریق بوتاکس باعث می شود که بوتاکس راحت تر به پوست جذب شود و از میزان کبودی و تورم بعد از تزریق بوتاکس کاسته می شود. 

سایر مراقبت های بعد تزریق بوتاکس

  • حداقل تا چند ساعت پس از تزریق بوتاکس در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرید. 
  • تا 24 ساعت پس از تزریق بوتاکس تا حد امکان از خم کردن سر و دولا شدن خودداری کنید. 
  • حداقل تا 4 ساعت پس از تزریق از فشار دادن و دستکاری کردن ناحیه پرهیز کنید. 
  • یکی از نکات بسیار مهم در مراقبتهای بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم این است که از کلاه گذاشتن و پوشیدن لباس هایی که روی پیشانی و محل تزریق فشار می آوردند حداقل تا 48 ساعت خودداری کنید. زیرا این لباس ها باعث تعریق پیشانی و حرکت ماده بوتاکس به چشم ها و سایر نواحی صورت می شود. 

سوالات متداول مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

کشیدن سیگار و مصرف الکل از چه زمانی بعد از تزریق بوتاکس آزاد است؟

در مراقبت بعد از بوتاکس پزشکان توصیه می کنند که حداقل تا 24 ساعت از نوشیدنی های الکل دار و دخانیات استفاده نکنند.

آیا می توانیم بعد از تزریق بوتاکس به استخر برویم؟

خیر، حداقل تا 48 ساعت پس از تزریق بوتاکس نمی توانید به استخر بروید. 

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.