آیا ریزش ابرو بعد از کاشت طبیعی است؟
ریزش مو بعد از کاشت
کاشت مو و ابرو مقالات سمیرا قابلی 0 نظر کاربران 4 شهریور ماه 1402

آیا ریزش ابرو بعد از کاشت طبیعی است؟

کاشت ابرو یک روش دائمی برای پرپشت کردن ابروها است، اما سوالی که در اینجا مطرح است آیا ریزش ابرو بعد از کاشت طبیعی است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به پاسخ این سوال بپردازیم.

علت ریزش ابرو بعد از کاشت چیست؟

قبل از اینکه با راهکارهای جلوگیری از ریزش ابرو پس از کاشت آشنا شوید، بهتر است با علت ریزش ابرو بعد از کاشت آشنا شوید که در ادامه به بررسی این دلایل خواهیم پرداخت:

ضعف ابروهای کاشته شده

در اکثر مواقع به دلیل ضعیف بودن موهای کاشته شده در ناحیه ابروها، قدرت کافی برای رشد ندارند، به همین دلیل ممکن است پس از گذشت چند روز از کاشت شروع به ریزش کنند. این نوع ریزش ابروها بعد از کاشت کاملا طبیعی است و اصولا زمان ریزش ابرو بعد از کاشت بین 10 الی 12 روز طول می کشد.

در اکثر مواقع با رعایت نکات مراقبتی و همچنین استفاده از داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو، این مشکل برطرف خواهد شد و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

توجه: برای مشاهده نتایج واقعی کاشت ابرو باید 8 تا 12 ماه صبر داشته باشید و در اکثر مواقع ریزش ابرو پس از کاشت طبیعی است.

عدم توجه به نکات مراقبتی دکتر کاشت ابرو

یکی از فاکتورهای بسیار مهم در موفقیت آمیز بودن نتیجه کاشت ابرو توجه به نکات مراقبتی بعد از کاشت ابرو است. از جمله مراقبت های لازم که بعد از کاشت ابرو باید رعایت کنید این است که از ناحیه مورد نظر را دستکاری نکنید، محل پیوند زده شده را همواره تمیز نگه دارید، از انجام فعالیت های بدنی شدید تا دو هفته پرهیز کنید و … .

در صورت رعایت موارد گفته شده، ریشه موهای کاشته شده در جای خود محکم خواهند شد و احتمال ریزش ابروها بعد از کاشت کم است.

کاشت ابرو در مراکز نامعتبر

یک علت ریزش ابرو بعد از کاشت، انجام این کار در مراکز نامعتبر و توسط پزشک مبتدی است. اگر می خواهید از نتیجه کاشت ابرو رضایت کافی داشته باشید و دچار ریزش ابرو نشوید در انتخاب بهترین مرکز کاشت ابرو در تهران یا هر شهر دیگری دقت لازم را داشته باشید.

بهترین دکتر کاشت ابرو شناخت کافی به بانک موها دارد و فرایند برداشت و کاشت ابرو را با دقت بسیار بالایی انجام می دهد. در صورت تخصص پزشک ریشه موها در جای مناسبی قرار می گیرند و احتمال ریزش ابروها پس از کاشت کم است.

انتخاب روش نامناسب برای کاشت ابرو

کاشت ابرو مانند کاشت مو روش های مختلفی دارد و همه روش ها برای همه افراد مناسب نیستند. پزشک پس از انتخاب روش مناسب، ابتدا به طور کامل ابروهای شما را معاینه می کند و پس از پیدا کردن علت ریزش ابروها، استفاده از برخی داروها یا رعایت برخی موارد را برای درمان ریزش ابرو پیشنهاد می کند.

در صورتی که پزشک علت ریزش ابروها را به درستی تشخیص ندهد و روش مناسبی را برای کاشت انتخاب نکند، احتمال ریزش موهای کاشته شده وجود دارد.

بارداری و شیردهی

تغییرات هورمونی در دوران بارداری و شیردهی باعث تضعیف موها و ریزش موها می شود. در صورتی که زنان قبل از بارداری اقدام به کاشت ابرو کنند، احتمال ریزش ابروها بعد از کاشت وجود دارد که کاملا طبیعی است و پس از طی شدن این دوران به حالت طبیعی بازخواهید گشت. اما به طور کلی پزشکان به زنانی که قصد بارداری دارند توصیه می کنند که زمان کاشت ابروی خود را پس از دوران بارداری و شیردهی انجام دهند.

روش های جلوگیری از ریزش ابرو پس از کاشت

قطعا پیشگیری بهتر از درمان است. بنابراین قبل اینکه دچار ریزش ابروها بعد از کاشت شوید با رعایت نکات زیر می توانید خیلی سریع از فاز ریزش ابرو بعد از کاشت عبور کنید:

تقویت ابروها

یکی از دلایل ریزش ابروها بعد از کاشت این است که ابروهای شما به اندازه کافی تقویت نشده اند و مواد مغذی مورد نیاز به ابروها نرسیده است. شما در صورت داشتن تغذیه مناسب و البته استفاده از داروهای تقویتی تجویز شده توسط پزشک می توانید از ریزش ابروها پس از کاشت جلوگیری کنید.

ابروهایتان را رنگ نکنید

رنگ کردن ابروها پس از کاشت ابرو آسیب جدی به ریشه موهای ابرو وارد می کنند؛ به خصوص اگر از رنگ مخصوص ابرو استفاده نکنید. توصیه پزشکان این است که رنگ کردن ابروها پس از کاشت را برای مدتی به تعویق بیندازید. به خصوص اگر هنوز ابروهای شما به طور کامل رشد نکرده است.

شایان ذکر است که پس از تثبیت ابروهای کاشته شده و گذراندن دوره نقاهت هم بهتر است ابروهایتان را زیاد رنگ نکنید و حتما از رنگ مخصوص ابرو استفاده کنید.

اصلاح نکردن ابروها

اصلاح مرتب ابروها پس از کاشت ممکن است به فولیکول های مو آسیب وارد کند؛ به همین دلیل توصیه پزشکان این است که اصلاح ابروها پس از کاشت را تا چند ماه به تعویق بیندازید و از برداشتن موهای ابرو با موچین پرهیز کنید.

مصرف مواد غذایی حاوی آهن

در صورت استفاده از مواد غذایی حاوی آهن، گردش خون در ابروها افزایش پیدا کرده و از ریزش ابروها بعد از کاشت جلوگیری می کند. البته برای مصرف مکمل آهن بعد از کاشت ابرو نیاز است که حتما از پزشک خود مشورت بگیرید و در صورت صلاحدید پزشک از این دارو استفاده کنید.

ترک دخانیات و نوشیدنی های الکل دار

دخانیات و نوشیدنی های الکل دار به فولیکول های مو ضربه وارد می کند و باعث ریزش ابرو بعد از کاشت می شود. توصیه پزشکان این است که در صورت اعتیاد به مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکل دار قبل از کاشت ابرو نسبت به ترک آنها اقدام کنید و سپس کاشت مو یا ابرو انجام دهید.

از روغن های گیاهی برای تقویت ابروهایتان استفاده کنید

روغن های گیاهی مانند روغن آرگان، روغن نارگیل، روغن بادام، روغن درخت چای و … باعث تقویت ریشه موهای کاشته شده و رشد بیشتر آنها می شود. البته شما می توانید قبل از کاشت نیز از این روغن ها برای تقویت ابروها استفاده کنید و برای استفاده کردن روغن های گیاهی بعد از کاشت ابرو حتما از پزشک خود مشورت بگیرید.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.