داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو | معرفی بهترین داروها و پمادها
داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو
کاشت مو و ابرو مقالات سمیرا قابلی 0 نظر کاربران 8 آذر ماه 1402

داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو | معرفی بهترین داروها و پمادها

کاشت ابرو یک روش تخصصی برای پیوند طبیعی مو است که توسط پزشک متخصص انجام می شود. پزشک ممکن است در کنار نکات مراقبتی ارائه شده استفاده از داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو را نیز پیشنهاد دهد. استفاده از این داروها علاوه بر تسریع روند درمان باعث افزایش رشد و تراکم ابروها می شود و احتمال بروز عوارض جانبی را نیز کاهش می دهد. در این سری از مقالات کلینیک زیبایی قوی سفید همراه باشید تا درباره دارو های تقویتی بعد از کاشت ابرو و لزوم استفاده از این داروها صحبت کنیم. 

🎯 پکیج کاشت ابرو توسط پزشک متخصص با تخفیف و شرایط ویژه! (فرصت محدود)

لیست داروهای تقویتی بعد کاشت ابرو

ما در اینجا لیستی از داروهای تقویتی بعد کاشت ابرو را آورده ایم اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که، وقتی گفته می شود داروهای تقویتی بعد کاشت ابرو به این معنی نیست که شما بدون نیاز به تجویز پزشک اجازه مصرف این داروها را دارید.

ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل یک دارو به شکل محلول یا حالت فومی است که به صورت موضعی استفاده می شود و باعث تحریک فولیکول های غیرفعال مو در ناحیه ابرو می شود. ماینوکسیدیل باعث افزایش جریان خون در ناحیه کاشته شده می شود و رشد موها را افزایش می دهد.

محلول ماینوکسیدیل

معمولا بهترین دکتر کاشت ابرو، استفاده از محلول ماینوکسیدیل 2 یا 5 درصد را برای افرادی که کاشت ابرو انجام داده اند پیشنهاد می کند. البته در صورتی که موهای زائد در صورت داشته باشید محلول 2 درصد برای شما مناسب تر است و همچنین مصرف این داروی تقویتی بعد از کاشت ابرو برای بانوان باردار و شیرده ممنوع است. 

فیناستراید

یکی دیگر از داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو که به شکل موضعی یا خوراکی استفاده می شود؛ فیناستراید است. این دارو به دلیل ترکیباتی که دارد باعث رشد مجدد موها و افزایش تراکم ابروها می شود. پس از گذشت 3 الی 4 ماه از مصرف این دارو می توانید اثرات آن در جلوگیری از ریزش مو و افزایش تراکم ابروها را مشاهده کنید. 

نکته: این داروها برای خانم های باردار به خصوص اگر جنین آنها پسر باشد، ممنوع است. 

قرص آناهیل بعد از کاشت ابرو

پزشک ممکن است در برخی مواقع استفاده از قرص آناهیل بعد از کاشت ابرو را به مراجعه کنندگان خود توصیه کند. این دارو باعث کاهش التهاب، درد، سوزش و خارش ابرو بعد از کاشت می شود. 

مکمل فولیک اسید

فولیک اسید از ترکیبات ویتامین B است و از آن به منظور درمان کم خونی استفاده می شود. فولیک اسید به عنوان داروی تقویتی بعد از کاشت ابرو باعث تقویت سیستم گردش خون و رشد بیشتر موها می شود. البته به غیر از مصرف فولیک اسید می توانید با مصرف مواد غذایی هم چون گوشت، قارچ، آب گوجه فرنگی و انواع میوه و سبزیجات هم این ویتامین را دریافت کنید. 

مکمل امگا 3

مکمل امگا 3 یکی دیگر از داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو است که حاوی اسیدهای چرب مورد نیاز بدن انسان است. این مکمل علاوه بر تقویت رشد موها باعث مرطوب نگه داشتن ناحیه و افزایش ضخامت تارهای ابرو می شود. امگا 3 را می توان با مصرف انواع ماهی ها، مرغ و روغن های گیاهی نیز دریافت کرد. 

مولتی ویتامین

مولتی ویتامین ها حاوی ویتامین B، زینک، متیونین، سیستئین و … هستند که استفاده از آنها بعد از کاشت ابرو باعث تقویت تارهای کاشته شده می شود. همچنین مصرف این نوع داروی تقویتی بعد از کاشت ابرو باعث تسریع روند درمان زخم های ایجاد شده بعد از کاشت ابرو می شود. 

شامپو بعد از کاشت ابرو

یکی از مواردی که در مراقبت های بعد از کاشت ابرو این است که باید شستشوی ابروها به دقت انجام شود و استفاده از شامپوهای مخصوص کاشت ابرو و شامپو بچه که فاقد مواد شیمیایی هستند برای افرادی که کاشت مو انجام داده اند مناسب است. 

شامپو بچه به دلیل اینکه فاقد مواد شیمایی است می تواند بعد از کاشت ابرو مناسب باشد.

نکات استفاده از داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو

  • مصرف هر نوع پماد، قرص یا روغن بعد از کاشت ابرو تنها در صورت تجویز پزشک مجاز است.
  • به هیچ عنوان اجازه جایگزینی داروهای مشابه را ندارید و تنها در صورت صلاحدید پزشک می توانید این کار را انجام دهید. 
  • مصرف داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو حتما باید در زمان تعیین شده توسط پزشک باشد و بی نظمی در استفاده از این داروها ممکن است باعث کاهش عملکرد داروها شود. 

روغن های گیاهی مناسب بعد از کاشت ابرو

یکی از راه های تقویت ابروها بعد از کاشت، استفاده از روغن های گیاهی مفید از جمله روغن های زیر است:

  • روغن جوجوبا: این روغن به همراه تقویت رشد ابروها باعث افزایش رطوبت ابروها می شود.
  • روغن زیتون: این روغن علاوه بر رطوبت رسانی به ابروها باعث تقویت رشد ابروها می شود.
  • روغن رزماری: این روغن باعث تقویت فولیکول های موها می شود.
  • روغن آرگان: این روغن حاوی ویتامین E است و یک آنتی اکسیدان بسیاری قوی است که علاوه بر تقویت فولیکول های مو باعث درخشندگی ابروهای کاشته شده می شود.
  • روغن آووکادو: این روغن سرشار از ویتامین های مختلف اعم از ویتامین D,A و C است که برای تقویت فولیکول های کاشته شده می تواند بسیار مفید باشد. 

توجه: مصرف روغن های گیاهی بعد از کاشت ابرو به هیچ عنوان بدون مشورت با پزشک توصیه نمی شود.

تا چه مدت باید از داروهای تقویتی بعد کاشت ابرو استفاده کنیم؟

اینکه تا چه زمانی پس از کاشت ابروها باید از داروهای تقویتی استفاده کنید کاملا بستگی به نوع دارو و شرایطی ابروی شما دارد و این بازه زمانی را پزشک تعیین می کند. قطعا در صورتی که ابروهای شما پس از کاشت ضعیف تر باشند و بیشتر دچار ریزش شوند مدت زمان استفاده از داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو نیز طولانی تر خواهد بود. 

معرفی ویتامین ها و مکمل های بعد از کاشت ابرو

سلامت فولیکول های مو بیش از هر چیز به تامین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن وابسته است. از جمله ویتامین هایی که معمولا پزشکان مصرف آن را بعد از کاشت ابرو توصیه می کنند عبارتند از:

  • ویتامین A
  • ویتامین B
  • ویتامین E
  • ویتامین C
  • B کمپلس
  • روی
  • زینک
  • آهن

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

علاوه بر مصرف داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو نیاز است که مراقبت های بعد از کاشت ابرو را هم رعایت کنید که شامل موارد زیر است:

  • از دستکاری کردن و وارد کردن هر گونه فشاری به ناحیه ابروها پرهیز کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید مگر در صورت استفاده از کلاه.
  • داروهای تجویز شده توسط پزشک را به موقع و طبق دستور مصرف کنید.
  • انجام فعالیت های بدنی شدید حداقل به مدت 2 هفته بعد از کاشت ابرو ممنوع است.

سوالات متداول داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو

آیا استفاده از سرم سریتا بعد از کاشت ابرو باعث تقویت ابروها می شود؟

بله استفاده از سرم سریتا بعد از کاشت ابرو باعث تقویت موهای تازه کاشته شده می شود. البته قبل از مصرف آن حتما از پزشک خود مشورت بگیرید.

آیا پماد جنتامایسین بعد از کاشت ابرو برای کاهش التهاب موثر است؟

بله معمولا پزشکان استفاده از پماد جنتامایسین بعد از کاشت ابرو را به منظور کاهش التهابات تجویز می کنند.

کدام گروه از مواد غذایی برای تقویت ابروها مناسب است؟

مصرف میوه و سبزیجات و همچنین نوشیدن روزانه حداقل 8 لیوان آب در کنار مصرف داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو تاثیر بسیار زیادی در تقویت ابروها دارد.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.