نحوه شستشوی ابرو بعد از کاشت
نحوه شستن ابروها بعد از کاشت
کاشت مو و ابرو مقالات سمیرا قابلی 0 نظر کاربران 1 شهریور ماه 1402

نحوه شستشوی ابرو بعد از کاشت

یکی از ملزومات دستیابی به بهترین نتایج کاشت ابرو، نحوه شستشوی ابرو بعد از کاشت است. در این سری از مقالات کلینیک زیبایی قوی سفید همراه باشید تا اطلاعات کامل درباره روش شستشوی ابرو بعد از کاشت در اختیار شما قرار دهیم. 

بهترین زمان شستن ابرو بعد از کاشت

یکی از نکات اولیه ای که در مراقبت های بعد از کاشت ابرو به شما گوشزد می شود، درباره بهترین زمان شستن ابرو بعد از کاشت است. به دلیل اینکه فولیکول های کاشته شده در ابرو بسیار حساس و شکننده هستند، تا سه روز اجازه شستن این ناحیه را ندارید.

بنابراین اولین شستشوی ابرو بعد از کاشت باید پس از گذشت سه روز از کاشت ابرو باشد؛ در این مدت زمان ریشه ابروهای کاشته شده تثبیت شده اند و احتمال آسیب رسیدن به آنها کم است. 

مواد شوینده مناسب برای شستشوی ابرو بعد از کاشت

بهترین ماده شوینده برای شستن ابرو بعد از کاشت، شامپو یا لوسیون های گلیسیرینه، بدون رنگ و بدون بو است که بهترین دکتر کاشت ابرو به شما معرفی می کند. 

دمای مناسب آب برای شستن ابرو بعد از کاشت

برای شستن ابروهای تازه کاشته شده، آب نباید بیش از حد داغ یا سرد باشد و آب ولرم بهترین گزینه است. شستن ابروها با دمای مناسب رشد ابروها تسریع می بخشد و لکه های ناشی از جراحی را نیز از بین می برد. 

روش شستشوی ابرو بعد از کاشت

پس از گذشت سه روز از کاشت ابرو شما مجاز به شستشوی ابرو و دوش گرفتن هستید. اما نحوه شستشوی ابرو بعد از کاشت در مراحل و زمان های مختلف متفاوت است.

اولین شستن ابرو بعد از کاشت

همان طور که گفتیم اولین شستن ابرو بعد از کاشت باید سه روز بعد از عمل باشد. نحوه اولین شستشوی ابروها بعد از کاشت باید به آرامی و با دقت انجام شود؛ زیرا در  روزهای اولیه ابروهای کاشته به خوبی در جای خود تثبیت نشده اند و به راحتی می شکنند. حوله ای که برای خشک کردن صورت استفاده می کنید باید نرم باشد و نباید آن را روی صورت خود بکشید. 

نحوه شستن ابروها سه روز بعد از کاشت ابرو باید به ترتیب زیر باشد:

زدن لوسیون

ابتدا لوسیون تجویز شده پزشک را روی گرافت های کاشته شده بمالید. هنگام استفاده از لوسیون توجه داشته باشید که در حدی از لوسیون روی ابروهای خود بزنید که یک لایه نازک ابروهایتان را بپوشاند. اجازه دهید لوسیون حدود 30 الی 60 دقیقه روی ابروهایتان بماند.

    شستن لوسیون

پس از گذشت این مدت زمان، لوسیون را به آرامی از روی ابروهای خود با آب ولرم بشویید و برای ریختن آب از یک لیوان یا فنجان استفاده کنید.

    شامپو زدن

مقداری از شامپوی تجویزی پزشک را به کف دست خود بزنید و به آرامی آن را روی ابروهای خود بزنید؛ حواستان باشد که این کار را با فشار انجام ندهید. سپس شامپو را آب ولرم بشویید و برای این کار از یک لیوان یا فنجان استفاده کنید. 

شایان ذکر است که ناحیه احدا کننده و کاشت شده را باید دو بار شامپو بزنید تا کاملا تمیز و ضدعفونی شود. برای شستن ابروها بعد از کاشت از نوک انگشتان استفاده کنید و حواستان باشد که ناخن به ابروهایتان را نخورد. 

خشک کردن ابروها

برای خشک کردن ابروها نباید از حوله استفاده کنید؛ زیرا حوله باعث سایش محل کاشته شده و می تواند به فولیکول های کاشته شده آسیب وارد کند. بهترین راه برای خشک کردن ابروهای کاشته شده پس از شستشو، استفاده از دستمال کاغذی است. البته برای این کار حتما از دستمال کاغذی های ضخیم و جاذب مثل دستمال توالت استفاده کنید و به هیچ عنوان از دستمال کاغذی های نرم استفاده نکنید. زیرا وقتی دستمال کاغذی خیس می شود، به راحتی پاره می شود و امکان اینکه خرده های آن به ابروها بچسبد زیاد است. 

چند روز بعد از کاشت ابرو می توان دوش گرفت؟

توصیه بهترین پزشکان این است که تا یک هفته بعد از کاشت ابرو حمام نروید و در هنگام دوش گرفتن از ماساژ دادن و فشار دادن ناحیه کاشته شده خودداری کنید. 

از چه زمانی می توانم شستشوی ابروها بعد از کاشت به صورت نرمال انجام دهم؟

حدود 10 الی 14 روز پس از کاشت، گرافت های کاشته شده تثبیت می شوند و پس از گذشت این مدت می توانید شستشوی نرمال ابروها را شروع کنید. اما حتما درباره این موضوع از پزشک خود مشورت بگیرید. 

بیشتر بخوانید: بهترین سن کاشت ابرو

سوالات متداول

اگر شستشوی ابرو بعد از کاشت به درستی انجام نشود چه اتفاقی می افتد؟

در صورتی که نحوه شستن ابرو بعد از کاشت به درستی انجام نشود، خطر ابتلا به عفونت، پوسته ریزی شدن و از بین رفتن رنگدانه های ابرو وجود دارد.

آیا پس از کاشت ابرو باید از شامپوی زیاد استفاده کنم؟

خیر، باید از شامپوی کمی برای شستن ابروها بعد از کاشت استفاده کنید. در صورت استفاده از شامپوی زیاد ممکن است به فولیکول های مو آسیب وارد شود.

پس از چند روز شستشوی ابروها بعد از کاشت به صورت نرمال می شود؟

اصولا ده روز بعد از کاشت ابرو، فولیکول های کاشت شده در جای خود تثبیت می شوند و می توانید روند شستشوی صورت و ابروها را به صورت نرمال انجام دهید.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.