بهترین سن کاشت ابرو از نظر پزشکان
بهترین سن کاشت ابرو
کاشت مو و ابرو مقالات سمیرا قابلی 0 نظر کاربران 25 مرداد ماه 1402

بهترین سن کاشت ابرو از نظر پزشکان

انتخاب بهترین سن کاشت ابرو یک موضوع بسیار مهمی است که نیاز است که به صورت کاملا تخصصی درباره آن صحبت شود؛ چرا که مراجعه در سن مناسب برای کاشت ابرو تاثیر مستقیمی در میزان نتیجه بخشی عمل دارد. برای مثال فرد باید به بلوغ کامل رسیده باشد و سیستم ایمنی فرد توانایی انجام پیوند ابرو را داشته باشد. در واقع بهترین سن برای کاشت ابرو در هر فردی با توجه به شرایط بدنی وی متفاوت است و تنها پزشک متخصص است که می تواند تشخیص دهد که آیا فرد در سن مناسب برای کاشت ابرو قرار دارد یا خیر.

چه کسانی نیاز به کاشت ابرو دارند؟

دلایل مختلفی اعم از بیماری های پوستی مختلف مانند آلوپسی، افزایش سن، عوامل ژنتیکی، ضربه و شکستگی، شیمی درمانی و تصادفات رانندگی می توانند باعث ریزش ابروها و کم پشتی آنها شوند. در این شرایط در صورتی که بهترین دکتر کاشت ابرو، تشخیص دهد که شما در سن مناسب برای کاشت ابرو هستید برای شما این کار را به منظور افزایش زیبایی چهره و پرپشتی ابروهای شما انجام می دهد.

حداقل سن برای کاشت ابرو

برخی از افراد به صورت مادرزادی ابروهای کم پشتی دارند اما برخی دیگر به دلایل گفته شده ابروهای خود را دست می دهد، اما جای هیچ گونه نگرانی نیست! شما می توانید با روش های مختلف کاشت ابرو، ابروهای خود را پرپشت و مرتب کنید.

بدن انسان از زمان تولد دچار تغییر و تحول است. برای مثال نوزادی که به تازگی به دنیا می آید ابروها و موهای کم پشتی دارد و به مرور موهای او رشد می کند. بنابراین برای رسیدن به ظاهری تکامل یافته باید تا زمان گذراندن دوران بلوغ فرد صبر کرد.

سن بلوغ و گذر از آن برای هر فردی متفاوت است؛ اما به طور کلی از زمانی که فرد وارد سن بلوغ می شود، حداقل 5 سال زمان می برد تا به تثبیت صفات ظاهری از جمله تراکم موهای ابرو و سر برسد.

با اینکه سن بلوغ هر فردی کمی متفاوت از دیگری می تواند باشد اما به طور کلی حداقل سن برای کاشت ابرو از نظر پزشکان 18 سال است که ممکن است در برخی افراد حتی 20 سال هم باشد.

بیشتر بخوانید: هزینه کاشت ابرو

بهترین سن کاشت ابرو

فرقی نمی کند که در اثر حادثه ابروهای خود را از دست داده اید یا از نظر ژنتیکی ابروهای کم پشتی دارید؛ در هر صورت برای کاشت ابرو حداقل باید تا پایان 18 سالگی صبر کنید.

طبق تحقیقات انجام شده بدن انسان تا پایان 25 سالگی به ثبات می رسد و همه تغییرات لازم در بدن تا به این سن انجام می شود. به همین دلیل بهترین سن برای کاشت ابرو از نظر پزشکان سن 25 سالگی است. در این سن احتمال بروز عوارض کاشت ابرو کاهش می یابد و میزان رضایت از کاشت ابرو نیز بالا می رود.

قبل و بعد کاشت ابرو

مزایای کاشت ابرو در سن مناسب چیست؟

در صورتی که کاشت ابرو در بهترین سن انجام شود احتمال پشیمانی از کاشت ابرو کم می شود و بهترین نتایج را دریافت می کنید.

از طرفی به دلیل اینکه کاشت ابرو در بخش کوچکی از صورت انجام می شود ممکن است کمی از صورت شما زخم شود. با این حساب در صورتی که در بهترین سن کاشت ابرو اقدام به این کار کرده باشید، به دلیل قوای بدنی پوست شما سریع تر ترمیم می شود و هیچ اثری از زخم و جراحی روی صورت شما باقی نخواهد ماند.

بیشتر بخوانید: ماندگاری کاشت ابرو

عوارض کاشت ابرو در سنین پایین

به دلیل اینکه معمولا پزشکان در سنین پایین، داروهای سنگین و با دوز بالا تجویز نمی کنند؛ برای کاشت ابرو نیز باید در سن مناسبی اقدام شود. از آنجا که شرایط بدنی افراد مختلف متفاوت از یکدیگر است، پزشک باید حداقل سن کاشت ابرو را تعیین کنید.

به طور کلی در صورتی که این عمل قبل از رسیدن به حداقل سن برای کاشت ابرو انجام شود، ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به بافت صورت فرد وارد کند. بنابراین تا حد ممکن برای انجام این کار تا زمان رسیدن به بهترین سن کاشت ابرو یعنی 25 سالگی صبر کنید.

آیا کاشت ابرو در سنین بالا امکان پذیر است؟

کاندیدای مناسب برای کاشت ابرو باید از سلامت جسمانی و بانک موی قوی برخوردار باشند. معمولا با بالا رفتن سن به خصوص پس از 50 سالگی این موارد کمرنگ تر می شوند. البته این شرایط برای همه افراد یکسان نیست و ممکن است فردی 50 یا 60 ساله هم از سلامت جسمانی کامل برخوردار باشد و هم بانک موی قوی نیز داشته باشد.

در هر سنی که باشید، یک جلسه مشاوره با پزشک کاشت ابرو خواهید داشت که در این جلسه وضعیت جسمانی شما، داروهایی که مصرف می کنید و وضعیت بانک موی شما بررسی می شود. در صورتی که شرایط نرمال باشد پزشک عمل کاشت ابرو را برای شما انجام می دهد.

بهترین فصل برای کاشت ابرو

پس از اینکه درباره بهترین سن کاشت ابرو صحبت کردیم، لازم دانستیم درباره بهترین فصل برای کاشت ابرو هم صحبت کنیم. برای مثال از جمله مزایا و معایب کاشت ابرو در فصول گرم سال عبارتند از:

مزایای کاشت ابرو در فصول گرم سال

  • به دلیل اینکه اکثر افراد تعطیلات بهاری و تابستانی دارند، می توانند در این فصل عمل کاشت ابرو را داشته باشند و به میزان کافی استراحت کنند.
  • رشد موها در فصل تابستان سریع تر از سایر فصول است و در صورتی کاشت ابرو در این فصل انجام شود نتایج سریع تر حاصل می شود.

معایب کاشت ابرو در فصول گرم سال

در مراقبت های بعد از کاشت ابرو گفته می شود که کمتر در معرض نور خورشید قرار بگیرید. از آنجا در فصول گرم سال تابش نور خورشید مستقیم تر و با شدت بالاتری است، می تواند باعث تحریک پوست و زخم پس از پیوند ابرو شوید.

بنابراین اگر به هر دلیلی ساعات زیادی از روز را در بیرون از خانه سر می کنید، عمل پیوند عمل را در فصل پاییز یا زمستان انجام دهید. چرا که احتمال پوسته پوسته شدن ابرو بعد از کاشت و قرمزی پوست زیاد است و نیاز است که مراقبت بیشتری از آنها بکنید و شما باید حداقل در چند روز اول از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.

به طور کلی نمی توان گفت به طور دقیق چه فصلی برای کاشت ابرو مناسب تر است چرا که هر فردی با توجه به شرایط شغلی، شرایط بدنی و … می تواند در زمان های مختلفی عمل پیوند ابرو را انجام دهد. بنابراین این تصور غلط را که فقط در فصول خاصی از سال می توان عمل کاشت ابرو انجام داد را فراموش کنید.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.