ماندگاری کاشت ابرو چقدر است؟
ماندگاری کاشت ابرو
کاشت مو و ابرو مقالات سمیرا قابلی 0 نظر کاربران 21 آبان ماه 1402

ماندگاری کاشت ابرو چقدر است؟

عواملی مثل افزایش سن، ژنتیک، بیماری، اصلاح بیش از حد ابروها و … باعث ریزش ابروها می شود. افرادی که این مشکلات را دارند برای جبران ریزش ابروها انتخاب های مختلفی دارند که یکی از پرطرفدارترین آنها کاشت ابرو است. اما یکی از سوالات اکثر افرادی که قصد کاشت ابرو دارند این است که ماندگاری کاشت ابرو چقدر است؟ در صورتی که این سوال ذهن شما را هم درگیر کرده است با ما در ادامه همراه باشید. 

کاشت ابرو چقدر ماندگاری دارد؟

ماندگاری کاشت ابرو دائمی است؛ البته به شرطها و شروطه ها! در واقع میزان ماندگاری کاشت ابرو به عوامل مختلفی مثل شرایط سلامتی فرد، سن، جنس ابرو، سبک زندگی، نحوه مراقبت های بعد از عمل و … بستگی دارد. 

برای اینکه مدت زمان ماندگاری کاشت ابرو را طولانی و یا حتی مادام العمر کنید، قبل از هر چیز به دنبال بهترین دکتر کاشت ابرو باشید؛ تا با انتخاب روش مناسب و بدون آسیب رسانی به فولیکول های مو، عمل پیوند ابرو را انجام دهد. از طرفی در صورتی که مراقبت های بعد از کاشت ابرو را به درستی انجام دهید، ماندگاری کاشت ابرو طولانی تر خواهد بود.

چه عواملی در ماندگاری کاشت ابرو موثر هستند؟

اصولا پزشکان فولیکول های مورد نیاز برای کاشت ابرو را از پوست سر و نواحی که در برابر ریزش مقاوم هستند را انتخاب می کنند.

 موهای کاشته شده، به رشد طبیعی خود ادامه می دهند و یکی از شکایات افرادی که کاشت ابرو انجام داده اند این است که موهای کاشته شده رشد بیشتری به نسبت موهای ابروی طبیعی دارند و باید به طور مداوم ابروها اصلاح شوند. با این تفاسیر رشد ابروهای کاشت شده مانند سایر موها طبیعی و دائمی است. 

همان طور که گفتیم مدت ماندگاری کاشت ابرو در افراد مختلف، یکسان نیست. از جمله عوامل موثر در میزان ماندگاری کاشت ابرو عبارتند از:

قوی بودن فولیکول های مو

یکی از عوامل تاثیرگذار در مدت ماندگاری کاشت ابرو، قوی بودن یا نبودن فولیکول های موی فرد است. پزشک فولیکول هایی را برای پیوند ابرو انتخاب می کند که در برابر ریزش مو مقاوم باشند؛ اما قدرت فولیکول های مو در افراد مختلف متفاوت است، طبیعتا هر چه قدرت فولیکول مو در برابر ریزش مقاوم تر باشد نتیجه کاشت ابرو نیز ماندگارتر خواهد بود. 

روش کاشت ابرو

تکنیک کاشت ابرو نیز یکی از عوامل تاثیرگذار بر دائمی بودن یا نبودن نتایج کاشت ابرو است. انتخاب بانک مو، کاشت فولیکول ها در جهت مناسب و همچنین تکنیک کاشت مو به تجربه و مهارت پزشک بستگی دارد. 

به دلیل اینکه ماندگاری کاشت ابرو در اکثر مواقع به مهارت پزشک و همچنین تجهیزات کلینیک بستگی دارد؛ بنابراین در انتخاب پزشک و همچنین مرکز کاشت ابرو دقت لازم را داشته باشید. 

نحوه رسیدگی و مراقبت بعد از کاشت

نحوه رسیدگی و مراقبت بعد از کاشت ابرو، تاثیر مستقیم در مدت ماندگاری نتایج کاشت ابرو دارد. بنابراین اگر می خواهید نتایج کاشت ابرو دائمی باشد، به توصیه های مراقبتی پزشک خود توجه کافی داشته باشید.  

پس از کاشت ابروهای خود را به درستی اصلاح کنید

نحوه اصلاح ابرو بعد از کاشت بسیار مهم است. از آنجا که رشد ابروها در ابتدا بسیار زیاد است نیاز است که هفته ای 2 الی 3 بار ابروهای خود را اصلاح کنید. در زمان و نحوه برداشتن ابروها بعد از کاشت دقت داشته باشید و حتما از قیچی ابرو برای اصلاح استفاده کنید نه موچین و موارد این چنینی.

ورزش کردن و فعالیت های بدنی پرتحرک

ورزش کردن و فعالیت های بدنی پرتحرک بلافاصله پس از کاشت ابرو می تواند باعث ریزش موهای کاشته شده شود. به توصیه پزشکان افرادی که کاشت ابرو انجام داده اند از یک هفته پس از عمل می توانند ورزش های سبک را شروع کنند و پس از گذشت 2 هفته نیز می توانند هرگونه فعالیت بدنی یا ورزش دلخواه خود را بدون نگرانی از ریزش ابروها یا بروز عوارض کاشت ابرو انجام دهند. 

جنس ابروها

یکی از دلایل تفاوت نتایج ماندگاری کاشت ابرو در هر فرد، جنس ابروهای آنهاست. اصولا پزشک در جلسه معاینه بر اساس جنس ابروهای شما تشخیص می دهد که نتایج عمل برای شما ماندگار است یا خیر. 

رژیم غذایی 

یکی از عوامل تاثیرگذار بر نتیجه کاشت ابرو، رژیم غذایی فرد است که متاسفانه اکثر افراد به آن بی توجهی می کنند. در اینکه رژیم غذایی بر سلامتی تمام قسمت های بدن اعم از قلب، دستگاه گوارش، پوست، مو و … موثر است، هیچ شکی نیست. 

در صورتی که فرد رژیم غذایی مناسب بعد از کاشت مو و ابرو داشته باشد؛ نتایج حاصل نیز بهتر خواهد بود. بنابراین حتما در جلسات مشاوره از پزشک خود درباره تغذیه مناسب مشورت بگیرید. 

ترک استعمال دخانیات

بیان عوارض استعمال دخانیات تکرار مکررات است و بر هیچ کس آسیب های جبران ناپذیر استعمال دخانیات و سیگار پوشیده نیست. 

استعمال دخانیات و سیگار بر نتیجه کاشت ابرو نیز می تواند موثر باشد. بنابراین اگر می خواهید نتیجه مطلوب از این عمل را دریافت کنید و همچنین ماندگاری کاشت ابرو دائمی شود، حداقل به مدت دو هفته استعمال دخانیات و سیگار را کنار بگذارید. 

روش های افزایش ماندگاری کاشت ابرو

در صورتی که شما به توصیه های زیر توجه داشته باشید، میزان ماندگاری نتایج کاشت ابروی شما دائمی تر و بهتر خواهد بود.

از لوازم آرایشی معتبر استفاده کنید

در صورتی که از لوازم آرایشی غیر معتبر از جمله سایه ابرو و مداد ابرو استفاده کنید باعث التهاب و خارش در پوست می شود که می تواند منجر به ریزش ابروها بعد از کاشت شود.

داروهای تجویز شده توسط پزشک را به موقع مصرف کنید

پزشک ممکن است برای شما داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو را تجویز کند که استفاده از آنها فولیکول های مو را تقویت می کند و از ریزش ابروها در آینده جلوگیری می کند.

از دستکاری کردن محل کاشت ابرو خودداری کنید

در دوران نقاهت پس از کاشت ابرو، احساس خارش طبیعی است اما به هیچ عنوان شما نباید ناحیه را دستکاری کنید. در صورت خاراندن ابروها بعد از کاشت و دستکاری کردن آنها فولیکول ها ضعیف می شوند و دچار ریزش می شوند.

سوالات متداول ماندگاری کاشت ابرو

هزینه کاشت ابرو چقدر است؟ 

هزینه کاشت ابرو به تکنیک کاشت، تعداد فولیکول های کاشت شده و … بستگی دارد؛ بنابراین برای اطلاع از قیمت کاشت ابرو بهتر است یک جلسه مشاوره با پزشک مربوطه داشته باشید.

عوارض کاشت ابرو چیست؟

در صورتی که کاشت ابرو در مراکز معتبر و همچنین پزشک حاذق انجام شود یک عمل ایمن و بدون درد است. البته نمی توان از عوارض جانبی این عمل که شامل ورم، قرمزی و احساس درد جزئی است و تمامی این عوارض موقتی و زودگذر هستند، چشم پوشی کرد.

عمل کاشت ابرو چند ساعت طول می کشد؟

مدت زمان کاشت ابرو به تکنیک عمل بستگی دارد اما به طور کلی کاشت ابرو بین 1 الی 4 ساعت طول می کشد. 

برای کاشت ابرو چند روز از سرکارم مرخصی بگیرم؟

توصیه اکثر پزشکان این است که 5 الی 7 روز از محل کار خود مرخصی بگیرید. اما این مدت زمان کاملا بستگی به تکنیک کاشت و همچنین سبک زندگی فرد دارد. 

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.