بانک مو کجاست؟ انتخاب بانک موی مناسب چه تاثیری بر کاشت مو دارد؟
بانک مو
کاشت مو و ابرو مقالات سمیرا قابلی 0 نظر کاربران 11 مهر ماه 1402

بانک مو کجاست؟ انتخاب بانک موی مناسب چه تاثیری بر کاشت مو دارد؟

به ناحیه ای از پوست بدن که موهای قوی دارند و در برابر ریزش مقاوم هستند؛ بانک مو گفته می شود. انتخاب بانک موی مناسب در کاشت مو بسیار مهم است؛ زیرا در کاشت مو گرافت های مو از  این نواحی برداشته می شود و سپس به نواحی که دچار ریزش شده است مانند موی سر، ابرو و …. پیوند زده می شود.

بانک مو چیست؟

به هر منطقه از پوست بدن که موهای مقاوم در برابر ریزش داشته باشد؛ بانک مو گفته می شود. این ناحیه از پوست، فولیکول های مو با ویژگی خاص دارند که در برابر ریزش مقاوم هستند.

زمانی که شما برای کاشت مو، کاشت ابرو و کاشت ریش به مراکز کاشت مو مراجعه می کنید، پزشک مربوطه به کمک دستگاه های مخصوصی اقدام به استخراج فولیکول های مو از بانک مو و سپس کاشت آن در ناحیه مورد نیاز می کند.

اصولا بهترین بانک مو برای کاشت، موهای پشت سر هستند. زیرا گرافت های مو در این ناحیه مقاومت بالایی در برابر ریزش دارند و احتمال ریزش مو در این نواحی به دلایل مختلف بسیار کم است. البته موهای اطراف گوش هم می توانند بانک مو قوی باشند.

جالب است بدانید که در صورت برداشت فولیکول های مو از ناحیه پشت سر یا کنار گوش ها، مدت زمان ترمیم بانک مو بسیار کوتاه است و در مدت زمان کوتاهی پس از برداشت، موهای این ناحیه مجددا شروع به رشد می کنند و خبری از کچلی یا کم پشتی مو در این نواحی نیست.

اهمیت انتخاب بانک موی مناسب برای کاشت

یکی از اهداف اصلی کاشت مو این است که موهای کاشته شده، دچار ریزش نشوند و رشد طبیعی داشته باشند. به همین دلیل در انواع روش های کاشت مو، به منظور جبران کم پشتی موهای این نواحی، بانک موی قوی از قسمت های مختلف بدن انتخاب می شود.

بنابراین یکی از ملزومات کاشت مو این است که شما بانک مو قوی داشته باشید. در غیر این صورت به احتمال زیاد شما کاندیدای مناسب کاشت مو نیستید.

ارتباط بانک مو با روش های مختلف کاشت مو

بانک موی روش های مختلف کاشت مو ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد. از طرفی روش های کاشت نیز در روش های مختلف متفاوت است که در ادامه به بررسی انواع روش های کاشت مو خواهیم پرداخت.

کاشت مو  FUT

کاشت مو به روش fut، کاشت واحد فولیکولی است که یکی از پرکاربردترین روش های کاشت مو و ابرو در ایران است. کاندیدای مناسب برای این روش کاشت مو، افرادی هستند که بانک موی نسبتا قوی در ناحیه پشت سر دارند.

در این روش بهترین دکتر کاشت مو، بخشی از پوست پشت سر که فولیکول های موی مناسبی دارد را با ابزار مخصوصی برش می دهد و سپس فولیکول های مو را به کمک دستگاه های مخصوص و میکروسکوپ جدا کرده و در نهایت به ناحیه مورد نظر پیوند می زند.

در این روش به دلیل برش دادن بخشی از پوست و زدن بخیه امکان باقی ماندن جای زخم و دوره نقاهت طولانی مدت بسیار زیاد است. اما به دلیل اینکه نتایج حاصل از این روش به نسبت سایر روش های کاشت مو بهتر است، همچنان استقبال زیادی از روش کاشت مو FUT می شود.

بیشتر بخوانید: کاشت ابرو با روش fut

کاشت مو  FIT

کاشت مو به روش FIT نوع آپدیت شده کاشت مو به روش FUT است. در این روش برخلاف روش کاشت مو fut نیازی به برداشتن لایه نواری پوست نیست، بلکه فولیکول های مو به صورت تک تک یا گروه بندی شده از بانک مو (موهای پشت سر یا سایر قسمت های بدن) برداشته می شود.

بیشتر بخوانید: کاشت ابرو با روش fit

سوالات متداول

بانک مو کجای سر است؟

بانک مو در پشت سر بین دو گوش قرار دارد. البته در برخی مواقع نیز موهای پشت گوشت نیز می توانند به عنوان بانک باشند.

آیا امکان خرید یا فروش بانک مو وجود دارد؟

خیر، هر کس می تواند از بانک موی خود برای کاشت استفاده کند؛ زیرا در صورت استفاده از بانک موی دیگران احتمال ایجاد حساسیت یا واکنش در پوست سر وجود دارد.

ایا بانک مو دوباره رشد میکند؟

بله در مدت زمان بسیار کوتاهی موهای برداشته شده از این ناحیه مجدد رشد می کنند.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.