پوسته پوسته شدن ابرو بعد از کاشت؛ علت + درمان
پوسته پوسته شدن ابرو بعد از کاشت
کاشت مو و ابرو مقالات سمیرا قابلی 0 نظر کاربران 3 شهریور ماه 1402

پوسته پوسته شدن ابرو بعد از کاشت؛ علت + درمان

در صورتی که ریزش موی شدید دارید یا ابروهایتان کم پشت شده است، کاشت ابرو بهترین گزینه برای شما است. اما باید بدانید که کاشت ابرو عوارض خاص خود را دارد که یکی از آنها پوسته پوسته شدن ابرو بعد از کاشت است که جزء عوارض موقت و طبیعی کاشت ابرو است.

به طور کلی عوارض کاشت ابرو به دو دسته تقسیم می شوند که یکی از آنها مربوط به خطای پزشکی و بی توجهی فرد به مراقبت های بعد از کاشت است اما دسته دیگر مانند پوسته پوسته شده ابرو پس از کاشت است که کاملا طبیعی است و پس از چند روز رفع می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره این عارضه صحبت کنیم.

🎯 پکیج کاشت ابرو با تخفیف و شرایط ویژه! (فرصت محدود)

علت پوسته پوسته شدن ابرو بعد از کاشت چیست؟

زمانی که فولیکول ها در محل جدید به ابرو پیوند زده می شوند، پوست آن ناحیه دچار کاهش تولید میزان چربی می شود. در واقع علت اصلی کاهش تولید چربی این است که سطح زیرین پوست ابرو پس از کاشت دچار تغییر می شود و سلول های پوستی توانایی تولید چربی مورد نیاز پوست را ندارند. این فرآیند در نهایت باعث پوسته پوسته شدن ابرو پس از کاشت می شود.

همان طور که در بخش مقدمه گفتیم پوسته پوسته شدن ابرو پس از کاشت یکی از عوارض کاشت ابرو است که کاملا طبیعی و موقتی است؛ بنابراین با دیدن این صحنه اصلا نگران نباشید چرا که این عارضه حداکثر پس از گذشت دو هفته به طور کامل رفع می شود.

پوسته پوسته شدن ابرو پس از کاشت نشانه چیست؟

یکی از عوارض طبیعی کاشت ابرو، پوسته پوسته شدن ابروهاست که پس از گذشت حداکثر دو هفته به طور کامل رفع می شود. در واقع پوسته پوسته شدن ابرو پس از کاشت نشان دهنده این است که پروسه کاشت ابرو به طور طبیعی انجام شده است و در حال نتیجه دهی است.

شیوه مراقبت از پوسته پوسته شدن ابرو پس از کاشت

همان طور که گفتیم علت پوسته پوسته شدن ابرو بعد از کاشت، کاهش چربی تولیدی پوست است. برای اینکه این عارضه کمتر شما را اذیت کند می توانید راهکارهای زیر را در مراقبت های بعد از کاشت ابرو رعایت کنید:

  • استفاده از مرطوب کننده ها و لوسیون ها با اجازه پزشک می تواند از خشکی بیش از حد ابرو و پوسته پوسته شدن آن جلوگیری کند.
  • استفاده از داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو، رعایت نکات بهداشتی ارائه شده توسط پزشک و همچنین عدم دستکاری کردن ناحیه در تسریع روند درمان کمک می کند.

آیا خطای پزشکی علت پوسته پوسته شدن ابرو پس از کاشت است؟

به دلیل اینکه عمل پیوند ابرو، یک عمل بسیار حساس است نیاز است که این کار نزد بهترین دکتر کاشت ابرو انجام شود، اما علت پوسته پوسته شدن ابرو پس از کاشت مربوط به خطای پزشکی نیست و یکی از عوارض طبیعی عمل پیوند ابرو است. البته در صورتی که پزشک تخصص و مهارت کافی در زمینه کاشت ابرو داشته باشید، احتمال آسیب به سلول های پوستی کاهش پیدا می کند و این امر به کاهش پوسته پوسته شدن ابرو پس از کاشت کمک شایانی می کند.

آیا امکان شستن پوسته پوسته ها وجود دارد؟

بله با اجازه پزشکتان می توانید با استفاده از شامپو یا لوسیون های تجویزی پزشک، به آرامی این پوسته ها را بشویید. در صورتی که پزشک شامپویی را برای شستشوی ابرو بعد از کاشت به شما معرفی نکرده است می توانید از شامپو بچه استفاده کنید.

برای کنترل و درمان پوسته پوسته شدن ابرو بعد از کاشت چه کنیم؟

به طور کامل نمی توانید این پوسته ها را از بین ببرید یا از بروز آنها جلوگیری کنید اما با رعایت موارد زیر تا حد زیادی می توانید از میزان پوسته پوسته شدن ابرو پس از کاشت بکاهید:

  • مصرف به موقع کرم های تجویزی پزشک؛
  • پرهیز از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید؛
  • در صورتی که مجبور هستید در روزهای آفتابی بیرون بروید حتما از کلاه لبه دار استفاده کنید.
  • به مدت سه ماه از رفتن به حمام آفتاب یا سولاریوم خودداری کنید.
  • روزانه حداقل 8 الی 10 لیوان آب بنوشید.
  • از صابون هایی که باعث خشکی پوست می شوند استفاده نکنید.
  • تا دو هفته از آرایش کردن به خصوص ناحیه ابرو خودداری کنید.
  • حداقل تا دو هفته از فعالیت های بدنی سنگین خودداری کنید.
  • مصرف نوشیدنی های الکل دار و دخانیات را کنار بگذارید.

بیشتر بخوانید: خارش ابرو بعد از کاشت

کلام آخر

ما در این سری از مقالات کلینیک زیبایی قوی سفید درباره پوسته پوسته شدن ابرو بعد از کاشت صحبت کردیم. در واقع این عارضه یکی از عوارض طبیعی کاشت ابرو است که پس از گذشت حداکثر دو هفته به طور کامل رفع می شود. البته در صورت رعایت برخی نکات مراقبتی (که در این مقاله گفته شد) تا حدی می توان از بروز این عارضه جلوگیری کرد یا آن را کنترل کرد؛ بنابراین نیازی به نگرانی بابت پوسته پوسته شدن ابرو پس از کاشت نیست.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.