علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت چیست؟
علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت
کاشت مو و ابرو مقالات سمیرا قابلی 0 نظر کاربران 30 آبان ماه 1402

علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت چیست؟

کاشت ابرو یکی از بهترین روش ها برای افرادی است که به دلیل حوادث مختلف، ژنتیک و افزایش سن دچار ریزش ابرو شده اند. اما گاهی اوقات ممکن است پس از کاشت ابرو مشکلاتی مثل سیخ شدن ابروها، تیز تیز شدن ابروها یا خواب نامناسب ابروها پیش بیاید که باعث نارضایتی فرد می شود. در این نوشتار ما قصد داریم به بررسی علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت بپردازیم؛ با ما همراه باشید. 

آیا سیخ شدن ابروها بعد از کاشت طبیعی است؟

سیخ شدن ابروها بعد از کاشت در صورتی که کم و همراه با درد جزئی در ناحیه باشد به دلیل تحریک و آسیب به بافت های اطراف ابرو است؛ و این مشکل کاملا طبیعی است. اما در صورتی که ابروها شدید سیخ شوند و همراه با درد مزمن، قرمزی و التهاب باشد باید هر چه سریعتر به پزشک خود اطلاع دهید. 

شاید شما در بهترین کلینیک کاشت ابرو و تحت نظر یک پزشک متبحر عمل پیوند ابرو انجام داده اید اما از سیخ شدن ابروهایتان شکایت دارید. لازم است قبل بررسی علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت، ما این نکته را به شما گوشزد کنیم که این مشکل در صورت جزئی بودن کاملا طبیعی است و شما پس از گذراندن دوره نقاهت و بهبود زخم ها می توانید با استفاده از محصولاتی مثل صابون ابرو، ریمل ابرو و ژل ابرو بعد از کاشت ابرو تا حد زیادی خواب ابروهای خود را کنترل کنید (در انتخاب نوع و برند محصولات حتما با پزشک خود مشورت کنید).

بررسی دلایل سیخ شدن ابروها بعد از کاشت

سیخ شدن ابرو بعد از کاشت یکی از معایب کاشت ابرو است که ممکن است برخی افراد آن را تجربه کنند. سیخ شدن ابروها بعد از کاشت به معنای رشد موهای کاشت شده به صورت غیرطبیعی و نامرتب است. در ادامه به بررسی علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت و راهکارهای درمان سیخ شدن ابرو بعد از کاشت خواهیم پرداخت. 

استفاده از مواد نامناسب

در صورت استفاده از مواد مصنوعی نامناسب پس از کاشت ابرو باعث تحریک و التهاب بافت های اطراف ناحیه کاشت می شود که این موضوع می تواند منجر به سیخ شدن ابروها شود. 

نوع پوست و مو

یک علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت جنس  پوست و مو است که اجتناب ناپذیر است! برخی انواع پوست های چرب، خشک و حساس آسیب پذیر می باشند و منجر به رشد نامناسب موهای کاشته شده می شود.

همچنین جنس و ضخامت موهای کاشته شده هم نقش بسزایی در بروز این مشکل دارد؛ به طوری که گفته می شود یکی از دلایل اصلی سیخ شدن ابروها بعد از کاشت همین موضوع است. برای مثال موهای ظریف خواب بهتری دارند اما تراکم کمتری دارند، اما موهای ضخیم تراکم بیشتری دارند اما خواب خوبی ندارند و ممکن است به حالت سیخ سیخ رشد کنند. در صورتی که تنها دلیل سیخ شدن ابروهای شما این موضوع باشد نیازی به نگرانی نیست و شما به راحتی می توانید با استفاده از محصولاتی مثل ژل ابرو بعد از کاشت ابرو خواب ابروهای خود را تنظیم کنید و از پرپشت شدن ابروهایتان لذت ببرید.   

عدم تخصص و مهارت پزشک

مهارت و تخصص دکتر کاشت ابرو در نتیجه بخشی عمل پیوند ابرو بسیار مهم است و می تواند علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت باشد. در صورتی که پزشک تخصص و مهارت کافی در زاویه، جهت، فاصله و عمق کاشت فولیکول های مو نداشته باشد باعث می شود تا موهای کاشته شده به صورت سیخ شده و نامرتب رشد کنند. برای جلوگیری از بروز این مشکل در انتخاب متخصص کاشت ابرو و مرکز کاشت ابرو دقت داشته باشید. 

متفاوت بودن جنس موهای کاشته شده با با موهای طبیعی

اینکه موهای کاشته شده با موهای طبیعی ابرو کمی از نظر جنس و ضخامت تفاوت داشته باشد کاملا طبیعی است؛ زیرا موهای برداشته شده از ناحیه بانک مو (موهای پشت سر یا پشت گوش) از نظر ضخامت و جنس و موهای طبیعی ابرو تفاوت دارند. اما در صورتی که موهای کاشته شده بسیار ضخیم تر، صاف تر یا فرتر باشد ممکن است منجر به سیخ شدن ابروها بعد از کاشت شود. 

در صورتی که شما در انتخاب پزشک خود دقت داشته باشید تا حد زیادی می توانید بسیاری از مسائل را کنترل کنید. برای مثال اگر پزشک شما تخصص و مهارت کافی در زمینه کاشت ابرو داشته باشد؛ پس از معاینه و بررسی موهای ناحیه ابرو و بانک موی شما در صورتی که شما کاندیدای مناسب کاشت ابرو نباشید این موضوع را با شما در میان می گذارد و به هیچ عنوان منافع مالی خود را به عدم نتیجه بخشی شما از درمان ترجیح نمی دهد.

عدم رعایت مراقبت های بعد از کاشت ابرو

رعایت نکات مراقبتی بعد از کاشت ابرو بسیار مهم است و در صورت عدم توجه به آنها ممکن است عمل پیوند ابروی شما با شکست مواجه شود. از جمله توصیه های بعد از کاشت ابرو که پزشکان توصیه می کنند عبارتند از:

درمان سیخ شدن ابروها بعد از کاشت

پس از بررسی علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت باید به دنبال روش های درمان این مشکل باشید. از جمله روش های درمان سیخ شدن ابروها بعد از کاشت عبارتند از:

استفاده از روغن های گیاهی

یکی از سوالاتی که به کرات پرسیده می شود این است که بعد از کاشت ابرو چه روغنی استفاده کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که استفاده از روغن های گیاهی مانند روغن نارگیل و روغن زیتون به دلیل خاصیت ضد التهابی و ترمیم کنندگی که دارند، می توانند تاثیر زیادی در بهبود سیخ شدن ابروها بعد از کاشت داشته باشند، اما حتما قبل استفاده از این روغن های گیاهی با پزشک خود مشورت کنید.

روغن نارگیل

استفاده از پمادهای ترمیم کننده

استفاده از پمادهای ترمیم کننده مانند ویتامین E، آلانتوئین، پانتنول می تواند وضعیت ابروهای سیخ شده را بهتر کند؛ البته این پمادها را تنها در صورت تجویز پزشک مصرف کنید. 

از ماسک های خانگی استفاده کنید

ماسک های خانگی مثل ماسک خیار و ماسک آلوئه ورا می تواند به بهبود این وضعیت کمک کند که البته مثل موارد قبلی حتما باید با مشورت پزشک انجام شود.

رعایت توصیه های پزشک پس از کاشت

یکی از موارد بسیار مهم برای بهبود وضعیت سیخ شدن ابروها بعد از کاشت این است که باید توصیه های پزشک خود را جدی بگیرید و همه آنها را تمام و کمال انجام دهید. از جمله توصیه هایی پزشک برای جلوگیری و بهبود سیخ شدن ابرو بعد از کاشت شامل دستکاری نکردن ابروها، استفاده از محصولات مناسب برای شستشوی صورت و استفاده از محافظت کننده های خورشیدی است.

مراقبت و نگهداری منظم و صحیح

همان طور که قبلا هم گفتیم یک علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت، مراقبت غلط و عدم استفاده از محصولات مناسب برای شستشوی صورت و ماسک های مرطوب کننده نامناسب است. بنابراین برای بهبود این وضعیت حتما با پزشک خود درباره نوع شوینده ها و محصولات مناسب پوست خود مشورت کنید.

داشتن رژیم غذایی سالم

داشتن رژیم غذایی سالم و مصرف ویتامین ها و مواد معدنی می تواند در اصلاح سیخ شدن ابروها بعد از کاشت تاثیر چشم گیری داشته باشد. پزشکان توصیه می کنند که پس از کاشت ابرو مصرف ماهی، سبزیجات، میوه ها و آجیل را در رژیم غذایی روزانه خود جای دهید.

آیا می توان از سیخ شدن ابروها بعد از کاشت جلوگیری کرد؟

یک علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت، نوع پوست و مو است که البته مهم ترین دلیل نیز می باشد و از آنجا که جنس و نوع موهای کاشته شده با موهای طبیعی ابروها تفاوت دارد؛ بنابراین بروز این مشکل کاملا طبیعی است و جلوگیری از بروز این مشکل تا حد زیادی از کنترل خارج است. اما در صورت انتخاب پزشک متخصص و رعایت نکات مراقبتی بعد از کاشت ابرو تا حدی می توان از بروز این مشکل جلوگیری کرد.

اما به طور کلی نگرانی بابت این موضوع بی مورد است چرا که در صورت جزئی بودن به راحتی می توان با استفاده از محصولاتی مثل ژل ابرو، صابون ابرو و …. خواب ابروها را تنظیم کرد و از پرپشتی ابروهای خود لذت ببرید. بنابراین اگر خیالتان بابت پزشکی که انتخاب کرده اید راحت است و همچنین به توصیه های بعد از کاشت ابرو پایبند خواهید بود؛ به هیچ عنوان به دلیل سیخ شدن ابروها بعد از کاشت قید این عمل را نزنید و خودتان را از نعمت پرپشتی ابروها و زیباتر شدن چهره تان محروم نکنید.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.