کاشت ابرو میکروگرافت چیست؟ مزایا+ معایب + هزینه
کاشت ابرو میکروگرافت
کاشت مو و ابرو مقالات سمیرا قابلی 0 نظر کاربران 2 آبان ماه 1402

کاشت ابرو میکروگرافت چیست؟ مزایا+ معایب + هزینه

کاشت ابرو میکروگرافت یکی از روش های کاشت ابرو بدون نیاز به جراحی است که در چندین سال گذشته به دلیل عوارض بسیار کمی که این روش دارد بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. در کاشت ابرو به روش میکروگرافت، متخصص کاشت ابرو با کمک میکروسکوپ های مخصوص، گرافت های مو  را برداشته و به ابروها پیوند می زند. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با این روش کاشت ابرو آشنا شوید. 

کاشت ابرو میکروگرافت چیست؟

کاشت ابرو با روش میکروگرافت یکی از روش های کاشت ابرو است که در این عمل متخصص کاشت ابرو با ایجاد برش های بسیار کوچک و با استفاده از تجهیزات تخصصی، اقدام به برداشت فولیکول های مو از ناحیه بانک مو می کند و با دقت بسیار بالایی این فولیکول ها به ناحیه ابروها، پیوند زده می شوند. 

دلیل نام گذاری این روش به میکروگرافت این است که در این روش حداقل ابعاد ممکن برای برداشت و کاشت فولیکول های مو درگیر می شوند. از طرفی در این روش امکان پیوند زدن تعداد واحد فولیکول های مو بیشتری در هر جلسه وجود دارد که این ویژگی ممکن است در سایر روش های کاشت ابرو دیده نشود. همین ویژگی های منحصر به فرد کاشت ابرو میکروگرافت باعث شده است که نه تنها زخم بسیار کوچکی در ناحیه بانک مو باقی می ماند بلکه دوره نقاهت این روش نیز بسیار کوتاه است. 

مراحل کاشت ابرو با روش میکروگرافت

مراحل کاشت ابرو با روش میکروگرافت به شرح زیر است:

مشاوره با دکتر کاشت ابرو

در اولین مرحله از کاشت ابرو به هر روشی، نیاز است که شما توسط یک دکتر کاشت ابرو معاینه شوید و وضعیت سلامتی شما، شرایط فیزیکی، بانک مو و دلایل ریزش موی شما بررسی شود. 

طراحی مدل ابرو

در این مرحله قبل از انجام عمل پیوند ابرو، پزشک متخصص با توجه به فرم صورت شما و البته نظر شما، طراحی مدل کاشت ابرو را انجام می دهد. 

طراحی مدل ابرو

بی حسی نواحی

در مرحله سوم کاشت ابرو، پوست ناحیه بانک مو و ابروهای شما استریل می شود و توسط بی حسی موضعی این نواحی بی حس می شوند.

برداشت فولیکول های مو

معمولا بهترین ناحیه بانک مو در اکثر افراد، قسمت پشت سر است. پزشک در این مرحله از کاشت ابرو میکروگرافت، برخلاف روش کاشت ابرو fut بدون نیاز به برش نواری و زخم عمیق با تجهیزات پیشرفته، اقدام به برداشت فولیکول های مو از ناحیه بانک مو می کند. 

تقویت گرافت های برداشته شده

پس از برداشت گرافت ها، پزشک با تجهیزات مخصوص اقدام به پردازش، مرتب سازی و تقویت آنها می کند. در این مرحله گرافت ها به منظور کاشت در ناحیه آماده سازی و دسته بندی می شوند. 

کاشت فولیکول های مو

در این مرحله پزشک با ایجاد حفره های بسیار کوچکی در ناحیه ابرو، گرافت های برداشته شده را به ناحیه ابرو پیوند می زند. خواب ابروها در این مرحله شکل داده می شود و در واقع هر چه پزشک شما باتجربه تر باشد، این مرحله را با دقت بیشتری انجام می شود و کاشت ابرو طبیعی تر و مورد پسندتر خواهد بود. 

پانسمان زدن

در مرحله آخر ناحیه بانک مو پانسمان زده می شود و بیمار بدون اینکه نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشد برای گذراندن دوران نقاهت به منزل فرستاده می شود. البته در این دوران نیاز است که به توصیه های بعد از کاشت ابرو که پزشک به بیمار گوشزد می کند پایبند باشد تا دوره نقاهت کوتاه تر و نتایج بهتر شود. 

مزایای کاشت ابرو به روش میکروگرافت چیست؟

  • کاشت ابرو به روش میکروگرافت فوق العاده طبیعی انجام می شود.
  • بدون درد، خونریزی و جای بخیه در ناحیه بانک مو
  • دوره نقاهت بسیار کوتاه تر از سایر روش هاست.
  • خواب ابرو بسیار طبیعی است.

کاندیدای مناسب کاشت ابرو میکروگرافت چه کسانی هستند؟

تقریبا اکثر افراد می توانند کاندیدای کاشت ابرو میکرو گرافت باشند اما به طور کلی افرادی که ویژگی های زیر را دارند برای انجام این روش کاشت ابرو مناسب تر هستند:

  • افرادی که دچار ریزش شدید ابروها شده اند.
  • افرادی که دچار ریزش در بخشی از ابروها شده اند.
  • افرادی که دچار کچلی ابرو شده اند. 

هزینه کاشت ابرو به روش میکروگرافت چقدر است؟

فاکتورهای مختلفی در تعیین قیمت کاشت ابرو موثر هستند که عبارتند از تعداد فولیکول های برداشته شده، تخصص و مهارت پزشک، نوع تجهیزات و از همه مهم تر امکانات کلینیک کاشت ابرو. با در نظر گرفتن این فاکتورها هزینه کاشت ابرو میکروگرافت در سال 1402 در مراکز کاشت ابرو چیزی حدود 10 الی 15 میلیون تومان است. 

مراقبت ‌های بعد از کاشت ابرو میکروگرافت

  • خارش ابرو بعد از کاشت پس از گذشت یک الی دو روز از عمل کاملا طبیعی است و به هیچ عنوان نباید ناحیه را بخارانید. 
  • ورم و کبودی در ناحیه پیشانی و اطراف ابرو پس از کاشت ابرو طبیعی است و پس از گذشت 48 ساعت به طور کامل رفع می شود.
  • ورزش کردن بعد از کاشت ابرو حداقل تا دو هفته ممنوع است.
  • تمامی داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو و آنتی بیوتیک های تجویزی پزشک را طبق دستور مصرف کنید.
  • حداقل تا دو هفته مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکل دار را کنار بگذارید.

عوارض کاشت ابرو با روش میکروگرافت چیست؟

عوارض کاشت ابرو به روش میکرو گرافت به نسبت سایر روش ها بسیار کم است و جزء جدیدترین و بهترین روش های کاشت ابرو در دنیا می باشد. 

در این روش عملیات برداشت گرافت های مو و کاشت آنها با تجهیزات بسیار ظریف و تخصصی انجام می شود که احتمال بروز عارضه را به پایین ترین حد ممکن می رساند. البته درصد بروز یا عدم بروز عوارض به تخصص و مهارت پزشک نیز بستگی دارد. 

به طور کلی از جمله عوارض احتمالی کاشت ابرو عبارتند از:

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.