علت خارش ابرو بعد از کاشت و درمان آن
خارش ابرو بعد از کاشت
کاشت مو و ابرو مقالات سمیرا قابلی 0 نظر کاربران 30 دی ماه 1402

علت خارش ابرو بعد از کاشت و درمان آن

کاشت ابرو یکی از روش های دائمی برای خلاصی از ریزش ابروها و کم پشتی ابروها است. از طرفی کاشت ابرو یکی از ایمن ترین و کم عارضه ترین روش ها می باشد و اکثر افرادی که این عمل زیبایی را انجام داده اند از آن رضایت کامل دارند؛ با این حال ممکن است برخی از افراد با علائم و عوارضی روبرو شوند که خوشبختانه اکثر آنها نگران کننده نیستند که یکی از این علائم خارش ابرو بعد از کاشت است که در ادامه به بررسی این عارضه خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید. 

🎯 پکیج کاشت ابرو توسط پزشک متخصص با تخفیف و شرایط ویژه! (فرصت محدود)

آیا خارش ابرو بعد کاشت طبیعی است؟

یکی از عوارض کاشت ابرو، خارش ابرو است که معمولا در روزهای اول پس از جراحی احساس می شود و کاملا موقتی است؛ بنابراین نیازی نیست نگران خارش ابرو بعد کاشت باشید. 

نکته بسیار مهمی که در هنگام خارش ابرو بعد کاشت باید مد نظر داشته باشید این است که به هیچ عنوان نباید ابروهای خود را بخارانید. چرا که در صورت عدم توجه به توصیه های بعد از کاشت ابرو و دستکاری کردن آن احتمال بروز عوارضی مثل عفونت بعد از کاشت ابرو و ریزش ابروها وجود دارد. 

شایان ذکر است که طولانی بودن خارش پس از کاشت غیر طبیعی است و نیاز است که حتما پزشک خود را در جریان بگذارید. 

خارش ابرو بعد از کاشت در واقع نشانه رشد موهای جدید است و نه تنها نباید بابت این موضوع نگران باشید بلکه باید از اینکه نتیجه کاشت ابرو موفقیت آمیز بوده است خوشحال هم باشید. برای درمان خارش ابرو بعد از کاشت معمولا پزشک به شما پماد برای خارش ابرو تجویز می کند که با استفاده از آن می توانید ناحیه را مرطوب نگه دارید. البته در هنگام استفاده از پماد باید حواستان باشد که فشاری به ابروهای خود وارد نکنید. 

در صورتی که در این حین متوجه ریزش ابروها پس از کاشت شدید، اصلا نگران نباشید؛ چرا که این ساقه موی شما است که می ریزد و فولیکول ها کاملا سالم در زیر پوست شما قرار دارند و به رشد خود ادامه می دهند. 

علت خارش بعد از کاشت ابرو چیست؟

بهترین دکتر کاشت ابرو، برای پیوند ابرو فولیکول های مو را از پشت سر یا پشت گوش فرد برداشته و به ابروها پیوند می زند. از آنجا که فولیکول های کاشته شده توسط سیستم ایمنی به عنوان یک عامل خارجی شناسایی می شوند ممکن است تا روند بهبودی علائمی مثل التهاب، قرمزی و خارش بعد کاشت ابرو را تجربه کنید. اما دلیل خارش ابرو بعد از کاشت چیست؟

  • فولیکول ها از طریق ایجاد شکاف های ریزی به ابرو پیونده زده می شوند که به منظور بهبود زخم و برش ها، هیستامین ها و مواد شیمیایی از پوست آزاد می شود که این مواد می توانند باعث خارش ابرو شوند.
  • پوسته پوسته شدن ابروها پس از کاشت کاملا طبیعی است که می تواند همراه با خارش نیز باشد.
  • یکی دیگر از دلایل خارش ابروها بعد از کاشت، افزایش خونرسانی به ابروها به منظور بهبود زخم ناحیه است. 
  • خشک شدن ابروها یک علت خارش ابرو بعد کاشت است که با مصرف مرطوب کننده های مخصوص تا حدی می توان آن را کنترل کرد. 

درمان خارش ابرو بعد از کاشت

با اینکه خارش ابرو بعد کاشت یکی از علائم کاملا طبیعی است اما می تواند احساس ناخوشایندی را به همراه داشته باشد و برای فرد غیر قابل تحمل باشد. به همین دلیل پزشکان برای خارش ابرو بعد کاشت و تسکین آن موارد زیر را توصیه می کنند:

  • شستن ابروها بعد از کاشت، در چند روز اولیه پس از عمل ممنوع است. 
  • به دلیل اینکه بدن در طول روند ترمیم زخم ها، هیستامین آزاد می کند مصرف آنتی هیستامین ها و قرص سیتریزین تا حد زیادی در تسکین خارش بعد کاشت ابرو می تواند موثر باشد.
  • استفاده از کمپرس یخ در کاهش خارش ابرو پس از کاشت می تواند موثر باشد؛ اما باید به این نکته توجه داشته باشید که به هیچ عنوان کمپرس یخ را به صورت مستقیم روی ابروهای خود قرار ندهید، همچنین کمپرس یخ نباید بیش از 5 دقیقه روی پوست شما قرار بگیرد. 
  • پماد آ.د، روغن نارگیل و روغن بادام تلخ به عنوان پماد برای خارش ابرو مناسب هستند.
  • در صورتی که مصرف آنتی هیستامین ها تاثیری در کاهش میزان خارش ابروها بعد از کاشت نداشت، می توانید با مشورت پزشک خود از لوسیون ها و شامپوهای مناسب استفاده کنید.
  • در صورتی که میزان خارش بعد از کاشت ابرو شدید است و تحمل آن برایتان سخت شده است؛ می توانید با یک گاز استریل یا دستمال مرطوب به آرامی ابروهای خود را لمس کنید. 

مراقبت های لازم هنگام خارش بعد کاشت ابرو

علاوه بر اقداماتی که در بخش قبلی برای تسکین خارش بعد کاشت ابرو آورده ایم نیاز است که مراقبت های لازم بعد از کاشت ابرو که پزشک به شما توصیه می کند نیز توجه داشته باشید تا از بروز عوارض احتمالی مانند عفونت و … پیشگیری کنید. نکاتی از قبیل موارد زیر:

  • لمس کردن، خاراندن و یا کندن زخم های ناحیه ابرو ممنوع است.
  • رعایت رژیم غذایی مناسب و مصرف ویتامین ها و مواد مغذی لازم تاثیر بسیار زیادی در تسریع روند بهبودی زخم ها و کاهش خارش ابرو بعد کاشت دارد.
  • حداقل تا دو هفته از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید خودداری کنید. زیرا گرما و حرارت باعث افزایش خون رسانی به ابروها و تشکیل دلمه و تشدید خارش بعد از کاشت ابرو می شود.
  • حداقل تا دو هفته پس از کاشت ابرو سعی کنید در خانه استراحت کنید و از انجام فعالیت های شدید بدنی که باعث تعریق و تشدید خارش می شود، پرهیز کنید.
  • از وارد کردن هر گونه ضربه و فشاری به ابروها پرهیز کنید. حتی پزشکان توصیه می کنند که به نحوه خوابیدن بعد از کاشت ابرو هم دقت داشته باشید و تا حد ممکن به صورت طاق باز بخوابید تا تماسی با ابروها ایجاد نشود.
  • برای شستشوی ابروها از شامپو بچه یا لوسیون های تجویز شده استفاده کنید که فاقد مواد شیمیایی هستند و برای فولیکول ها مضر نیستند. 
مدل کاشت ابروی جدید

خارش ابرو بعد از کاشت چقدر طول می کشد؟

خارش ابرو پس از کاشت اصولا 1 الی 2 هفته طول می کشد. البته در برخی مواقع حتی ممکن است با گذشت یک ماه از کاشت ابرو همچنان خارش داشته باشید. اما خارش ابروها در روزهای اولیه پس از کاشت بسیار شدید است و تا زمانی که نمی توانید ابروهای خود را بشویید این حس با شما همراه است؛ اما پس از شروع شستن ابروها و ضدعفونی کردن آنها این خارش کمتر و کمتر می شود. 

سوالات متداول

پس از چند روز خارش ابرو بعد کاشت برطرف می شود؟

خارش ابرو بعد کاشت اصولا بین 1 الی 2 هفته طول می کشد؛ به طوری که پس از گذشت این مدت زمان به تدریج از میزان خارش ابروها کاسته می شود و در نهایت این حس به طور کامل از بین می رود. اما در صورت تشدید یا ادامه دار شدن خارش و بروز علائمی مثل التهاب، ورم و … حتما به پزشک خود مراجعه کنید.

خاراندن ابروها بعد از کاشت چه تاثیری بر نتیجه کاشت ابرو دارد؟

دستکاری کردن و خاراندن ابروها بعد از کاشت ممنوع است و در صورت انجام این کار ممکن است عوارضی مثل عفونت و ریزش ابروها بعد از کاشت را تجربه کنید.

آیا شستشوی ابروها برای درمان خارش ابرو بعد از کاشت موثر است؟

بله شستشوی ابروها تا حد زیادی می تواند خارش ابروها را کمتر کند.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.