بهترین کرم بی حسی موضعی لیزر کدام است؟
کرم بی حسی موضعی لیزر
لیزر موهای زائد مقالات سمیرا قابلی 0 نظر کاربران 28 دی ماه 1402

بهترین کرم بی حسی موضعی لیزر کدام است؟

در اینکه لیزر موهای زائد یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن همیشگی موهای زائد است هیچ شکی نیست، اما ممکن است این روش برای برخی از افراد دردناک باشد؛ در این صورت پزشکان و اپراتورهای لیزر استفاده از کرم بی حسی موضعی لیزر را توصیه می کنند. 

انواع مختلفی از پماد بی حسی برای لیزر در داروخانه ها به فروش می رسد که در صورت استفاده از آنها قبل از لیزر، تا حد زیادی از درد لیزر موهای زائد کاسته می شود. البته کرم بی حس کننده برای اپیلاسیون و وکس تفاوت چندانی با پماد بی حسی لیزر ندارند. به طور کلی بهترین پماد بی حسی موضعی برای لیزر کرم های حاوی لیدوکائین هستند که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد. 

🎯 پکیج لیزر موهای زائد توسط پزشک متخصص با تخفیف و شرایط ویژه! (فرصت محدود)

دلیل درد لیزر موهای زائد چیست؟

در طول لیزر موهای زائد، اشعه به منظور هدف قرار دادن رنگدانه های مو به فولیکول های مو تابانده می شود؛ نیاز است که گرمای زیادی به این ناحیه وارد شود تا فولیکول ها فلج شوند و دیگر مویی در ناحیه رشد نکند. اشعه لیزر تابانده شده روی پوست ممکن است باعث ایجاد دردی شبیه به ضربه یک کش، سوزش نقطه ای و … شود. 

البته برخی از مراجعه کنندگان مدعی هستند که هیچ دردی احساس نمی کنند اما برخی دیگر می گویند که در هنگام لیزر احساس درد می کنند. 

کرم بی حسی زایلاپی بهتر است یا اپی واید؟

کرم بی حسی زایلاپی و اپی واید به عنوان کرم بی حسی موضعی لیزر در داروخانه ها به فروش می رسند که حاوی لیدوکائین و بنزوکائین هستند که هر دوی آنها برای برای بی حسی ناحیه، کاهش سوزش، علائم سوختگی و از بین رفتن زخم های کوچک موثر هستند. 

کرم بی حس کننده حاوی لیدوکائین

پمادهای بی حس کننده حاوی لیدوکائین برای بی حس کردن نواحی تحت لیزر موهای زائد بهتر از پمادهای قابل حل در آب هستند و اثر آنها نیز از کرم های بی حسی موضعی بنزوکائین بیشتر است. بنابراین اگر به دنبال پماد بی حسی موضعی قوی برای لیزر هستید، از پمادهای حاوی لیدوکائین استفاده کنید.

کرم بی حسی زایلاپی برای لیزر موهای زائد بسیار استفاده می شود که از لیدوکائین ساخته شده است که هر 30 گرم کرم بی حسی زایلاپی حاوی 5 گرم لیدوکائین و 5 گرم پریلوکائین است. پماد بی حس کننده دیگری که بر پایه لیدوکائین است؛ پماد بی حس کننده املا که حاوی 5 درصد لیدوکائین و پریلوکائین است و تفاوت چندانی با کرم بی حسی زایلاپی ندارد. 

طرز استفاده از پماد بی حسی لیزر 

  • قبل از زدن کرم بی حس کننده موضعی برای لیزر، ابتدا پوست خود را به خوبی با آب بشویید.
  •  پس از خشک کردن ناحیه مورد نظر، یک لایه از پماد بی حسی لیزر را روی پوست خود بزنید.
  •  پوست خود را با به یک لایه مشما فریزر بپوشانید.
  •  پمادهای بی حس کننده باید حدود 20 الی 30 دقیقه روی پوست بماند تا تاثیر خود را بگذارند. 
  •  پس از بی حس شدن ناحیه به خوبی پوست خود را بشویید و خشک کنید. 

کرم بی حسی موضعی زایلوژل

در واقع زایلوژل کرم نیست و نوعی ژل است که حاوی 2 گرم لیدوکائین است که اثر بی حس کنندگی آن به اندازه کرم بی حس کننده زایلاپی و املا نیست. بیشترین استفاده از این ژل در معاینات مجاری ادرار است و کمتر از آن به عنوان کرم بی حسی موضعی لیزر استفاده می شود. اما اگر به هر دلیلی می خواهید از زایلوژل برای بی حس کردن ناحیه قبل از لیزر استفاده کنید باید نیم ساعت قبل از لیزر، مقداری از این ژل را به ناحیه بزنید و سپس بشویید. 

آیا استفاده از کرم بی حسی موضعی لیزر واقعا باعث کاهش درد لیزر می شود؟

عملکرد لیزر موهای زائد به این صورت است که با تمرکز اشعه نور روی پیگمنت های موجود در فولیکول های مو، ریشه موها را  سوزانده و از رشد مجدد آنها جلوگیری می کند. امروزه در بهترین کلینیک های لیزر موهای زائد از دستگاه های پیشرفته برای لیزر استفاده می شود که مجهز به سیستم های خنک کننده هستند و باعث کاهش درد لیزر می شود. با اینکه درد لیزر موهای زائد با دستگاه های پیشرفته بسیار کم است، اما به دلیل وجود تفاوت در آستانه تحمل درد در افراد مختلف، استفاده از کرم بی حسی موضعی لیزر تا حد زیادی باعث کاهش درد، سوزش و التهاب ناشی از لیزر موهای زائد می شود. 

سوالات متداول

آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟

میزان درد لیزر موهای زائد در افراد مختلف متفاوت است؛ به طوری که برخی افراد هیچ دردی را تجربه نمی کنند. اما به طور کلی میزان درد لیزر موهای زائد چندان زیاد نیست و قابل تحمل است و می توان با روش هایی مثل استفاده از پماد بی حسی برای لیزر و سیستم های خنک کننده تا حد زیادی این درد را از بین برد.

آیا استفاده از کرم بی حسی موضعی لیزر خطرناک است؟

خیر، معمولا استفاده از پماد بی حسی لیزر خطری ندارد اما بهتر است قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.

عوارض پماد بی حسی موضعی برای لیزر چیست؟

در حالی که این کرم ها عموما بدون خطر هستند ممکن است در برخی افراد باعث تحریک پوست یا واکنش های آلرژیک شود. بنابراین قبل از استفاده حتما بر روی یک نقطه از پوست خود تست کنید.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.