همه چیز درباره کاشت مو به روش FUE
کاشت مو به روش FUE
کاشت مو و ابرو مقالات سمیرا قابلی 0 نظر کاربران 28 اسفند ماه 1402

همه چیز درباره کاشت مو به روش FUE

معمولا افرادی که دچار ریزش مو می شوند، برای قطع ریزش مو هر روشی را امتحان می کنند؛ از داروهای گیاهی گرفته تا آمپول های مختلف. اما هیچ روشی به اندازه کاشت مو نمی تواند برای درمان ریزش مو موثر باشد. یکی از روش های کاشت مو، کاشت مو به روش FUE است که در این مقاله به توضیح این روش پرداخته ایم؛ با ما همراه باشید.

کاشت مو به روش FUE چیست؟

در اکثر نواحی پوست، واحدهایی به نام فولیکول وجود دارد که وظیفه آن ها تولید تارهای مویی است. در هنگام کاشت مو، فولیکول های مو از قسمت هایی از پوست سر برداشته می شوند و به قسمت دیگری از پوست سر که دچار ریزش شده است پیوند زده می شود. این فولیکول ها که گرافت مو نام دارند، هر کدام بین 1 الی 5 تار مو را در خود جای داده اند.

در کاشت مو به روش FUE بدون اینکه نیاز به برش بخشی از پوست سر باشد، فولیکول های مو به صورت واحدی از بانک مو برداشته می شود و در ناحیه مدنظر کاشته می شود. در این روش از کاشت مو، بدون اینکه نیازی به بخیه و خونریزی باشد، عملیات کاشت مو انجام شود.

خارج کردن فولیکول های مو از بانک مو به دو صورت دستی و با دستگاه انجام می شود. قبل از هر چیزی دکتر کاشت مو برای اینکه فرد در طی مراحل کاشت مو به روش fue دردی نداشته باشد، نواحی را با بی حسی موضعی، بی حس می کند و سپس کار برداشت فولیکول ها و کاشت آنها را انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: کاشت مو به روش FUT چیست؟

مراحل کاشت مو به روش  FUE

پس از اینکه پزشک تشخیص داد که شما کاندیدای انجام کاشت مو به روش FUE هستید، جهت انجام کاشت مو خط رویش جدید روی سر رسم می شود و با توجه به میزان تراکم کاشت، تعداد جلسات لازم برای کاشت مو تعیین می شود. قبل از آغاز کاشت مو، مقداری به حسی موضعی در ناحیه بانک مو و ناحیه ای که قرار است کاشت انجام شود، تزریق می شود.

سپس گرافت ها با تیغ جراحی بسیار نازکی از ناحیه بانک مو برداشته می شود و در یک مایع نگهدارنده قرار داده می شود. پس از بررسی سالم بودن گرافت های خارج شده، برای کاشت آماده سازی می شوند. در نهایت این گرافت ها داخل حفره های ریزی که بر ناحیه گیرنده ایجاد شده اند کاشته می شوند.

مزایا و معایب کاشت مو روش  FUE چیست؟

از جمله مزایای کاشت مو روش FUE عبارتند از:

  • بدون زخم و خونریزی: یکی از دلایلی که این روش، یک روش کم تهاجمی کاشت مو شناخته می شود این است که زخم های ایجاد شده در این روش عمقی کمتر از یک سانتی متر است و تقریبا خبری از خونریزی در این روش نیست. همچنین در این روش نیازی به زدن بخیه یا پانسمان زخم ها نیست.
  • امکان برداشت تعداد زیادی گرافت مو: در این روش پزشک می تواند در یک جلسه حدود 4000 گرافت مو استخراج کند و در چند ساعت عمل کاشت مو را انجام دهد.
  • امکان استفاده از موهای ظریف: استفاده از گرافت هایی که تعداد 1 یا 2 تار مو دارند می توانند باعث طبیعی شدن خط رویش جدید مو می شود که در این روش کاشت مو می توان بدون هیچ محدودیتی این کار را انجام داد.
  • امکان برداشت مو از موهای سینه یا زیر گردن: در این روش پزشک می تواند از موهای ناحیه سینه یا زیر گردن برای کاشت انتخاب کند.
  • دوره نقاهت کوتاه: کاشت مو به روش FUE یکی از روش های کاشت مو با دوره نقاهت کوتاه می باشد.
  • طبیعی و پرتراکم بودن موها: اگر به دنبال یک روش کاشت مو طبیعی هستید، روش FUE مختص شماست.

معایب کاشت مو  FUE عبارتند از:

  • برای انجام پیوند مو به این روش نیاز است که موهای سر فرد کاملا کوتاه شوند.
  • یکی از عوارض کاشت مو به روش FUE این است که احتمال بروز التهاب، کبودی و بی حسی در ناحیه کاشت و برداشت در مدت زمان کوتاهی وجود دارد.
  • بدن برخی افراد ممکن است به ماده بی حسی حساسیت نشان دهند.

مراقبت های قبل از کاشت مو به روش FUE

به دلیل اینکه کاشت مو نوعی عمل جراحی است نیاز است که شما از دو هفته قبل از شروع عمل به نکات مراقبتی قبل از کاشت مو پایبند باشید. از جمله مراقبت هایی که قبل از کاشت مو به روش اف یو ای به شما توصیه می شود عبارتند از:

داروهای رقیق کننده خون را قطع کنید

استفاده از داروهای رقیق کننده خون را باید حداقل دو هفته قبل از کاشت مو متوقف کنید؛ زیرا در صورت مصرف این نوع داروها ممکن است منجر به خونریزی در حین کاشت مو شود. از جمله این داروها می توان به انواع داروهای رقیق کننده خون، آسپرین، انواع مسکن ها، داروهای ضد التهابی، ویتامین E و … اشاره کرد.

ممنوعیت مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکل دار

مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکل دار باعث می شود که عروق خونی تنگ شوند و اکسیژن کافی به بافت های بدن نرسد که همین موضوع باعث طولانی تر شدن روند بهبود زخم ها می شود.

از طرفی اختلال در رسیدن مواد مغذی از طریق اکسیژن ممکن است به فولیکول های مو آسیب برساند که احتمال شکست عمل کاشت مو را افزایش می دهد. همچنین استفاده از مشروبات الکلی به دلیل رقیق کردن خون، احتمال خونریزی در حین کاشت مو به روش اف یو ای را افزایش می دهد.

رنگ کردن مو ممنوع!

رنگ کردن مو قبل از کاشت مو به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

حمام کردن قبل از کاشت مو

در روز قبل از عمل حتما با یک شامپوی ملایم به خوبی موهایتان را شستشو دهید؛ زیرا شستشوی سر بعد از کاشت مو تا چند روز ممنوع است. همچنین موهایتان باید برای روز عمل کاملا تمیز باشد.

عدم مصرف کافئین در روز کاشت

استفاده از نوشیدنی های کافئین دار مثل قهوه، چای و نسکافه در روز کاشت مو به روش FUE ممنوع است؛ زیرا می تواند باعث خونریزی در حین کاشت مو شود.

مراقبت ‌های بعد از کاشت مو به روش   FUE

مراقبت های بعد از کاشت مو به روش FUE شامل موارد زیر است:

  • خوابیدن پس از کاشت مو باید به این صورت که باشد که از دو بالش استفاده کنید و به صورت طاق باز بخوابید.
  • از خاراندن ناحیه بانک مو و قسمت هایی که کاشت انجام شده، اکیدا خودداری کنید.
  • پس از اینکه پزشکتان اجازه شستن موهای کاشته شده را داد، از یک اسفنج آغشته به شامپو برای شستن موها استفاده کنید و به هیچ عنوان موهایتان را ماساژ ندهید. حتی برای آبکشی کردن موها هم نباید تا دو هفته موها را زیر دوش بگیرید.
  • سعی کنید تا سه روز پس از کاشت مو به روش اف یو ایی از محل کار خود مرخصی بگیرید و بیشتر استراحت کنید.
  • تا یک هفته در معرض نور خورشید قرار نگیرید.
  • رابطه جنسی بعد از کاشت مو به روش FUE تا ده روز ممنوع است.
  • در صورتی که تورم، قرمزی و کبودی بعد از کاشت مو شدید است حتما پزشک خود را در جریان بگذارید.
  • داروهای تجویز شده توسط پزشک را حتما به طور کامل و سر وقت مصرف کنید.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.