آیا کاشت ابرو در بارداری ضرر دارد؟
کاشت ابرو در بارداری
کاشت مو و ابرو مقالات سمیرا قابلی 0 نظر کاربران 20 آذر ماه 1402

آیا کاشت ابرو در بارداری ضرر دارد؟

از آنجا که کاشت ابرو در چندین سال گذشته طرفداران زیادی (به خصوص در بین خانم ها) پیدا کرده است. نیاز است که مسائلی هم چون کاشت ابرو در بارداری مورد بررسی قرار گیرد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این سوال که آیا کاشت ابرو در بارداری ضرر دارد بپردازیم. 

کاشت ابرو در دوران بارداری

همان طور که در بخش مقدمه گفتیم کاشت ابرو در میان زنان طرفداران زیادی پیدا کرده است. از همین روز نیاز است که کاشت ابرو در زمان پریودی، کاشت ابرو در دوران بارداری و کاشت ابرو در زمان شیردهی که سه دوران حساس بانوان است مورد بررسی قرار گیرد. 

کاشت ابرو عوارضی دارد که نمی توان از این عوارض در دوران بارداری و شیردهی چشم پوشی کرد. همچنین داروهایی که بعد از کاشت ابرو تجویز می شود نیز عوارضی دارند که این موضوع مهم را هم باید در صورت انجام کاشت ابرو در بارداری در نظر داشت. 

در واقع یک موضوع بسیار مهم علاوه بر عوارض کاشت ابرو، داروهای مصرفی است. از آنجا که دوران بارداری یکی از حساس ترین دوران برای جنین و مادر است و مادر باید به تغذیه خود بیش از پیش اهمیت دهد. زیرا داروهای مصرفی مادر از طریق خون و بند ناف به بدن جنین هم وارد می شود. با این تفاسیر کاشت ابرو در دوران بارداری علاوه بر اینکه مادر را تهدید می کند، ممکن است عوارضی را هم برای جنین به همراه داشته باشد. 

آیا پس از کاشت ابرو امکان بارداری وجود دارد؟

بله، چرا که نه! کاشت ابرو نوعی عمل زیبایی است و هیچ گونه تاثیری بر باروری شما ندارد. بنابراین شما پس از کاشت ابرو با خیال راحت می توانید باردار شوید و تنها دلیل توصیه پزشکان به خودداری از کاشت ابرو در زمان بارداری عوارض احتمالی است. 

نکات طلایی درباره بارداری بعد از کاشت ابرو

از آنجا که بارداری یکی از حساس ترین دوران بانوان است نیاز است که برای انجام هر نوع پروسه درمانی و زیبایی قبل و بعد از بارداری احتیاط های لازم را رعایت کنند. ما در اینجا قصد داریم نکات طلایی درباره بارداری بعد از کاشت ابرو که بدانید را آورده ایم. 

 تاخیر در بارداری

یکی دیگر از سوالاتی که پرسیده می شود این است که چند وقت بعد از کاشت ابرو میتوان باردار شد؟ توصیه بهترین دکتر کاشت ابرو این است که حداقل 3 الی 4 ماه بعد از کاشت ابرو اقدام به بارداری کنید. تا بافت های پوستی و زیر پوستی به خوبی بهبود پیدا کنند و هیچ مشکلی در دوران بارداری نداشته باشید. 

 مراجعه به پزشک

قبل از اینکه اقدام بارداری کنید، حتما با پزشک خود مشورت کنید تا نسبت به شرایط بدنی شما بهترین زمان بارداری را به شما بگوید و توصیه هایی برای حفظ سلامتی شما و جنین بدهد. 

 مراقبت از سلامتی

شما به عنوان یک مادر موظف هستید در طول بارداری به سلامتی خود و جنین تان توجه کنید. مصرف هرگونه دارو و مواد شیمیایی بدون مشورت پزشک در این دوران ممنوع است. 

تاثیر مواد شیمیایی مورد استفاده در کاشت ابرو بر بارداری

داروها و مواد شیمیایی که در حین کاشت ابرو و پس از آن استفاده می شود ممکن است تاثیرات منفی بر سلامتی مادر و جنین داشته باشد. البته امروزه پزشکان از برخی مواد شیمیایی استفاده می کنند که ایمن هستند و برای بارداران هم ضرری به دنبال نخواهد داشت. معمولا این مواد شیمیایی حاوی بیومتریال هایی مثل آلوئه ورا، ژل هیدروکسی آپاتیت، ژل هیدروکلوئید، ویتامین E و پروتئین های شیرینه است که به منظور تغذیه و ترمیم بافت های پوستی و زیر پوستی استفاده می شود و برای مادران باردار هم ایمن است. 

اما با این تفاسیر پزشکان کاشت ابرو در بارداری را توصیه نمی کنند و در صورتی که اصرار بر انجام آن دارید حتما قبل از اقدام با پزشک خود مشورت کنید. 

بیشتر بخوانید: دارو های تقویتی بعد از کاشت ابرو

سوالات متداول

آیا امکان کاشت ابرو در بارداری وجود دارد؟

خیر، به دلیل عوارض داروها و مواد شیمیایی مورد استفاده و همچنین استرس و اضطراب مادر کاشت ابرو در دوران بارداری توصیه نمی شود. 

چند وقت بعد از کاشت ابرو میتوان باردار شد؟

توصیه پزشکان این است که حداقل 3 الی 4 ماه بعد از کاشت ابرو اقدام به بارداری کنید. اما بهتر است درباره این موضوع با پزشک خود مشورت کنید. 

 آیا امکان کاشت ابرو در دوران شیردهی وجود دارد؟

در صورتی که قصد کاشت ابرو در شیردهی را دارید بهتر است تا 6 ماهگی نوزاد صبر کنید و با دوشیدن شیر و ذخیره آن در چند روز ابتدایی بعد از عمل اقدام به کاشت ابرو کنید. 

آیا امکان کاشت ابرو در زمان پریودی وجود دارد؟

بله، شما بدون هیچ گونه مشکلی می توانید اقدام به کاشت ابرو در زمان پریودی کنید. 

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.