پروفایلو چیست و چه تاثیری بر جوانسازی پوست دارد؟
همه چیز درباره تزریق پروفایلو
تزریق فیلر و بوتاکس مقالات سمیرا قابلی 0 نظر کاربران 15 آذر ماه 1402

پروفایلو چیست و چه تاثیری بر جوانسازی پوست دارد؟

با افزایش سن اولین نشانه های پیری بر روی صورت افراد ظاهر می شود و به مرور افراد به فکر روش های جوانسازی پوست می افتند. البته برخی از افراد اعتقاد به پیشگیری قبل از درمان دارند و از سنین جوانانی اقداماتی برای مراقبت از پوستشان انجام می دهند. در دنیای امروز روش های بسیار متنوع جوانسازی برای انواع پوست ها و شرایط سنی مختلف ابداع شده است. روش هایی که به کمک آن ها می توانید پیری را به تاخیر بیندازید و از بین رفتن کلاژن و هیالورونیک اسید پوست جلوگیری کنید. یکی از این روش های معجزه آسا تزریق ژل پروفایلو است. با کلینیک زیبایی قوی سفید همراه باشید تا به طور مفصل درباره این روش جوانسازی پوست صحبت کنیم.

تزریق پروفایلو چیست؟

تزریق ژل پروفایلو یکی از جدیدترین روش های جوانسازی پوست و برجسته سازی نواحی مختلف صورت است. این ژل از هیالورونیک اسید ساخته شده است. هیالوروینک اسید به خوبی با بافت پوست ادغام می شوند و نواقص موجود روی پوست صورت را از بین می برد.

استفاده از این ژل برای جوانسازی پوست صورت و همچنین درمان آسیب های پوستی می تواند موثر باشد. همچنین این زل ژل کاملا بدون خطر است و به صورت طبیعی علائم پیری صورت را رفع می کند.

چه کسانی می توانند این تزریق را انجام دهند؟

اگر قصد دارید با پروفایلو صورت زیبایی و جوانی را به چهره خود برگردانید باید بدانید که این روش جوانسازی صورت محدودیت سنی ندارد اما پزشکان توصیه می کنند که افراد بالای 30 سال از این ژل استفاده کنند. همچنین توصیه می شود که قبل از بروز چین و چروک پوستی برای انجام پروفایلو صورت اقدام نکنید. اما به دلیل اینکه این ژل خاصیت حجم دهندگی و برجسته سازی هم دارد افراد جوان هم می توانند از آن استفاده کنند. برجسته سازی با این ژل کاملا طبیعی است و حالت نامتقارن به چهره شما نمی دهد. همچنین افرادی که دنبال روش برطرف سازی اشکالات چهره بدون عمل جراحی هستند کاندیدای مناسبی برای تزریق ژل پروفایلو هستند.

توجه: لازم است این نکته را خاطر نشان شویم که نتایج درمانی این ژل در افراد بالای 60 سال اصولا بهتر است.

امکان تزریق پروفایلو به چه نواحی وجود دارد؟

از ژل پروفایلو به طور تخصصی برای از بین بردن چین و چروک های صورت استفاده می شود. در واقع امکان تزریق این ژل به 5 نقطه از صورت وجود دارد که شامل بخش های زیر است:

  • برآمدگی گونه
  • پایه بینی
  • تراگوس (کمی جلوتر از قسمت پایینی لاله گوش)
  • چانه
  • زاویه ماندیبولار

تزریق پروفایلو صورت علاوه بر اینکه روند پیری را کندتر می کند، می تواند منجر به برجسته سازی گونه ها به طور طبیعی هم شود. به غیر از نواحی مختلف صورت می توان از این ژل برای رفع شل شدگی، افتادگی یا چین و چروک نواحی گردن، سینه، بازو و دست نیز استفاده می شود.

توجه داشته باشید که تزریق پروفایلو گردن نسبت به سایر نواحی از حساسیت بیشتر بالایی است؛ بنابراین این کار حتما باید توسط پزشک حاذق و در کلینیک زیبایی معتبر انجام شود.

مراقبت بعد از تزریق پروفایلو

توجه داشته باشید که دقت در مراقبت بعد از تزریق پروفایلو در میزان تاثیرگذاری ژل و طبیعی شدن نتایج تاثیر به سزایی دارد. همچنین در صورت انجام این مراقبت ها امکان بروز عوارض به صفر می رسد. از جمله مراقبت هایی که بعد از تزریق این نوع ژل باید انجام دهید عبارتند از:

  • از دستکاری ناحیه تزریق شده پرهیز کنید.
  • در صورتی که تزریق پروفایلو صورت انجام داده اید از مواد آرایشی استفاده نکنید.
  • تا چند روز پس از تزریق بر روی صورت نخوابید.
  • حداقل تا یک هفته از مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکل دار پرهیز کنید.
  • تا سه روز اجازه مصرف داروها و مکمل های رقیق کننده خون را ندارید.
  • کمپرس یخ را روی محل های تزریق شده قرار دهید تا عوارض زودتر از بین بروند.
  • تا چند روز از شست و شوی محل تزریق با آب داغ، رفتن به استخر، سونا و حمام بخار خودداری کنید.
  • در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرید و در صورتی که مجبور به خروج از خانه هستید حداقل از ضد آفتاب بدون رنگ و بو با حداقل spf 30 استفاده کنید.
  • تا چند روز پس از تزریق از انجام فعالیت های بدنی سنگین پرهیز کنید.

مزایا و معایب پروفایلو چیست؟

مزایا

پروفایلو برخلاف انواع فیلرهای پوستی قادر است به جای جایگزینی حجم از دست رفته، حجم از دست رفته را از نو احیا کند. این ویژگی پروفایلو باعث شده است که از آن به منظور بهبود حالت ارتجاعی و سفتی پوست در نواحی مختلف اعم از تزریق پروفایلو به دست، گردن و اطراف دهان استفاده شود.

بیشتر بخوانید: تزریق فیلر چیست؟

البته بعضی از افراد برای رفع افتادگی پوست و افزایش سفتی پوست درخواست تزریق پروفایلو در نواحی بین گونه و چانه را دارند. تزریق پروفایلو یک گزینه مناسب برای لیفت صورت است. از جمله سایر مزایای تزریق این ژل عبارتند از:

  • افزایش حالت ارتجاعی و سفتی پوست
  • درخشندگی و شادابی پوست
  • بهبود بافت و رنگ پوست
  • آبرسانی پوست

معایب

در صورتی که این تزریق توسط بهترین دکتر برای تزریق پروفایلو انجام شود تقریبا می توان گفت هیچ عارضه خطرناکی شما را تهدید نخواهد کرد. در واقع اصلی ترین عوارض پروفایلو قرمزی و التهاب در ناحیه تزریق شده است که این عوارض کاملا طبیعی هستند و اصولا چند ساعت پس از تزریق به طور کامل از بین می روند.

همچنین احساس بی حسی و سوزن سوزن شدن ناحیه تزریق شده هم کاملا طبیعی است و پس از مدتی کاملا رفع می شود.

قیمت تزریق پروفایلو چقدر است؟

مدت زمان ماندگاری پروفایلو حدود 6 ماه می باشد و در صورت تمایل می توانید این تزریق را هر 6 ماه یکبار تمدید کنید. به دلیل موقتی بودن این روش دانستن قیمت تزریق پروفایلو حائز اهمیت است. به طور کلی هزینه تزریق پروفایلو به فاکتورهای بسیار زیادی بستگی دارد که عبارتند از نوع ژل، میزان ژل تزریقی، تعداد جلسات مورد نیاز برای تزریق، محل و سابقه کلینیک زیبایی و …. بنابراین برای اطلاع از قیمت تزریق ژل پروفایلو بهتر است یک جلسه مشاوره حضوری یا آنلاین با پزشک مدنظر خود داشته باشید.

تفاوت فیلرها و هایفوتراپی با پروفایلو صورت چیست؟

فرق ژل پروفایلو با فیلرهای پوستی در این است که مواد تشکیل دهنده پروفایلو برخلاف فیلرهای به جای پیوند شیمایی با پیوند حرارتی است که همین موضوع باعث می شود که پروفایلو بافت روان تری به نسبت فیلرهای پوستی داشته باشد و در شعاع 2 سانتی متری از محل تزریق جذب می شوند. به همین دلیل این ماده عوارضی که فیلرهای پوستی دارد مانند امکان ایجاد توده یا گره را به همراه ندارد.

تفاوت ژل پروفایلو با هایفوتراپی در این است که در هایفوتراپی توسط امواج فراصوت برای کلاژن سازی پوست استفاده می شود که خطر آتروفی چربی وجود دارد و گزینه مناسبی برای افرادی که صورت خیلی لاغری دارند نمی باشد.

سوالات متداول

آیا تزریق پروفایلو در بارداری و شیردهی مجاز است؟

توصیه می شود که خانم های باردار از انجام هر گونه تزریقات زیبایی اعم از فیلر، پروفایلو، بوتاکس و … خودداری کنند. همچنین بهتر است خانم ها در دوران شیردهی نیز از انجام این امور خودداری کنند.

آیا تزریق پروفایلو درد دارد؟

خیر به دلیل اینکه پزشک توسط کرم های بی حس کننده موضعی ناحیه را بی حس می کند بنابراین شما حین تزریق هیچ دردی را احساس نخواهید کرد.

میزان ماندگاری پروفایلو چقدر است؟

به نسبت سن مراجعه کننده، نوع پوست و مقدار آسیب پوستی فرد میزان ماندگاری ژل پروفایلو از 6 تا 9 ماه متغیر است.

آیا دیگران متوجه تزریق پروفایلو من می شوند؟

خیر در واقع یکی از مهم ترین ویژگی های پروفایلو این است که کاملا طبیعی است و دیگران در روزهای ابتدایی متوجه تزریق شما نمی شوند. البته پس از گذشت مدتی چهره شما شاداب تر و جوان تر می شود اما اطرافیان نمی توانند تشخیص دهند که دقیقا چه کاری انجام داده اید.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.