توصیه های قبل از تزریق بوتاکس؛ بایدها و نبایدهای قبل از تزریق بوتاکس
توصیه های قبل از تزریق بوتاکس
تزریق فیلر و بوتاکس مقالات سمیرا قابلی 0 نظر کاربران 22 شهریور ماه 1402

توصیه های قبل از تزریق بوتاکس؛ بایدها و نبایدهای قبل از تزریق بوتاکس

بوتاکس یکی از رایج ترین و محبوب ترین روش های جوانسازی پوست است که البته در برخی مواقع نیز کاربردهای درمانی دارد مانند درمان تعریق، درمان میگرن و … . در هر صورت قبل از تزریق بوتاکس نیاز است که نکاتی را رعایت کنید تا به نتایج بهتر برسید و عارضه ای شما را تهدید نکند. در این سری از مقالات کلینیک زیبایی قوی سفید همراه باشید تا به طور مفصل درباره توصیه های قبل از تزریق بوتاکس و بایدها و نبایدهای قبل از بوتاکس اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. 

بوتاکس چیست؟

قبل از اینکه توصیه های قبل از تزریق بوتاکس را به شما گوشزد کنیم؛ نیاز دانستیم که درباره اینکه دقیقا بوتاکس چیست و چه کاربردهایی دارد اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. 

بوتاکس نوعی باکتری ضعیف شده از سم بوتولینوم است که کلاژن سازی پوست را افزایش می دهد و همین موضوع باعث می شود که در اثر تزریق بوتاکس پیشانی و … چین و چروک های ناحیه تا حد زیادی از بین می رود. 

یکی از دلایلی که بوتاکس را به محبوب ترین روش زیبایی تبدیل کرده است ایمن بودن و سریع بودن آن است. در صورتی که این تزریق در بهترین کلینیک زیبایی در شمال تهران یا هر شهر و منطقه دیگری انجام دهید بدون شک هیچ عارضه ای شما را تهدید نخواهد کرد. همچنین کل مدت زمان تزریق بوتاکس حداکثر 15 الی 20 دقیقه است. شایان ذکر است که تزریق بوتاکس علاوه بر جوانسازی پوست کاربردهای دیگری نیز دارد برای مثال تزریق بوتاکس به زیر بغل برای درمان تعریق، درمان دردهای میگرنی و … . 

اقدامات قبل از تزریق بوتاکس چیست؟

همان طور که در ابتدا گفتیم رعایت توصیه های قبل از بوتاکس باعث می شود که از عوارض بوتاکس در امان باشید و نتایج این عمل برای شما رضایت بخش تر شود. در اینجا فهرستی از اقدامات قبل از تزریق بوتاکس را آورده ایم:

مصرف داروهای رقیق کننده خون و ضد التهابی ممنوع!

یکی از مهم ترین توصیه های قبل از تزریق بوتاکس این است که حداقل از دو هفته قبل از تزریق، مصرف داروهای رقیق کننده خون و التهابی مانند آسپرین، ایبوپروفن، ویتامین E و … را با مشورت پزشک خود قطع کنید یا از جایگزین های دارویی دیگری استفاده کنید. چرا که مصرف این داروها باعث رقیق شدن خون می شود و مانع از لخته شدن خون می شود که نتیجه آن کبودی و ورم بعد از تزریق بوتاکس است. 

مصرف نوشیدنی های الکل دار ممنوع!

یکی دیگر از نبایدهای قبل از تزریق بوتاکس و مراقبت های قبل از تزریق بوتاکس این است که حداقل از دو هفته قبل از تزریق از مصرف نوشیدنی های الکل دار خودداری کنید. زیرا نوشیدنی های الکل دار نیز مانند داروهای رقیق کننده خون باعث رقیق شدن خون می شود و احتمال کبودی و ورم بعد از تزریق بوتاکس را افزایش می دهد.

استعمال دخانیات ممنوع!

انواع دخانیات از جمله سیگار، قلیان و … نیز مانند دو مورد قبلی گفته شده باعث رقیق تر شدن خون و احتمال بروز خونریزی حین تزریق و کبودی را افزایش می دهد. بنابراین حدالامکان حداقل از دو هفته قبل از تزریق بوتاکس مصرف دخانیات را ترک کنید.

اپیلاسیون و برداشتن ابروها ممنوع!

یکی دیگر از اقدامات قبل از بوتاکس این است که اگر قصد تزریق بوتاکس زیر بغل را دارید به هیچ عنوان قبل از آن اپیلاسیون و هر روشی که باعث کنده شدن موهای شما از ریشه می شود را انجام ندهید. 

همچنین اگر قصد تزریق بوتاکس پیشانی را دارید حداقل از دو روز قبل از تزریق ابروی خود را برندارید، زیرا برداشتن ابروها باعث کشیده شدن پوست اطراف ابرو شده و تاثیر منفی بر نتیجه بوتاکس دارد.

تبخال در نواحی تزریق نداشته باشید!

اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که بیش از حد تبخال می زنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که در صورت تبخال زدن در نواحی تزریق، تا زمان خوب شدن تبخال، تزریق بوتاکس را به تعویق بیندازید. 

وعده غذایی کامل بخورید

یکی دیگر از توصیه های قبل از تزریق بوتاکس که باید به آن توجه داشته باشید این است که حتما قبل از تزریق وعده غذایی کامل بخورید زیرا در صورت نخوردن غذای کامل قبل از تزریق ممکن است حین تزریق دچار ضعف شوید.

آفتاب گرفتن و برنزه کردن ممنوع!

یکی دیگر از کارهایی که قبل از بوتاکس نباید انجام دهید و در مراقبت های قبل از بوتاکس به عدم انجام آنها توصیه می شود برنزه کردن و آفتاب گرفتن است. زیرا افرادی که پوست خود را از طریق سولار و یا آفتاب برنزه می کنند، پوستشان حساسیت بالایی پیدا می کند و تزریق بوتاکس ممکن است عوارض جانبی را برای فرد به دنبال داشته باشد. 

پزشک خود را در جریان بیماری زمینه ای خود بگذارید

در صورتی که به بیماری زمینه ای خاصی مبتلا هستید یا دارو استفاده می کنید، حتما پزشک خود را قبل از تزریق در جریان بگذارید. 

در انتخاب پزشک خود دقت کنید

یکی از توصیه های قبل از تزریق بوتاکس که البته بسیار نیز مهم است این است که به دنبال یک پزشک متخصص و حرفه ای باشید و به هیچ عنوان این تزریق را در سالن های زیبایی و خانه انجام ندهید. 

پرسش درباره برند بوتاکس

اگر شما یک پزشک متخصص را برای تزریق بوتاکس انتخاب کنید قطعا خیالتان بابت برند بوتاکس و با کیفیت بودن آن باید راحت باشد. اما برای محض احتیاط حتما از پزشک خود بخواهید که از برندهای با کیفیت مانند بوتاکس دیسپورت، بوتاکس مصپورت و … استفاده کند. 

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.