عوارض لیزر موهای زائد چیست؟
عوارض لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد مقالات سمیرا قابلی 0 نظر کاربران 27 شهریور ماه 1402

عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد یکی از جدیدترین روش ها برای از بین بردن همیشگی موهای زائد بدن و صورت می باشد. این روش مزایای بسیار زیادی دارد اما از آنجا که دستگاه های لیزر به کمک اشعه باعث از بین رفتن موهای زائد بدن می شوند؛ سوالی که بسیاری از افراد می پرسند این است که عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

اگر شما هم از موهای زائد بدن خود خسته شده اید اما نگران عوارض لیزر موهای زائد بدن و صورت هستید با ما در ادامه همراه باشید تا درباره عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد و اینکه لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد، صحبت کنیم. 

🎯 پکیج لیزر موهای زائد تحت نظر پزشک متخصص با تخفیف و شرایط ویژه! (فرصت محدود)

عمق نفوذ اشعه لیزر در پوست چقدر است؟

یکی از دلایل اکثر افرادی که اقدام به لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدن خود نمی کنند؛ ترس از عوارض لیزر موهای زائد است. اما این ترس بیشتر به دلیل اطلاعات غلط و ناکافی است که در این زمینه دارند. یکی از تصورهای غلطی که این افراد دارند این است که عمق نفوذ اشعه لیزر به لایه های زیرین پوست است. اگر شما هم این تصور غلط را دارید باید خیال شما را بابت این موضوع راحت کنیم که عمق نفوذ اشعه لیزر در پوست تنها در حد نیم الی یک سانتی متر است و این میزان در حدی است که اشعه لیزر به ریشه موها برسد و به هیچ عنوان این اشعه به لایه های زیرین پوست نفوذ نمی کند. 

عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد

قبل از هر چیزی باید به شما اگر لیزر موهای زائد در مراکز معتبر و با دستگاه های استاندارد انجام شود؛ هیچ گونه عارضه خطرناکی بروز پیدا نخواهد کرد. بنابراین وقتی حرف از عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد می شود؛ مطمئناً یا اپراتور تجربه کافی در این زمینه نداشته است و یا اینکه با دستگاهی نامناسب لیزر برای فرد انجام شده است. 

همان طور که گفتیم برخلاف تصور بسیاری از افراد اشعه لیزر به هیچ عنوان به عمق پوست نفوذ نمی کند و تنها فولیکول های مو و لایه سطحی پوست را هدف قرار می دهد. بنابراین در صورت انتخاب یک کلینیک معتبر برای لیزر موهای زائد و همچنین استفاده از دستگاه استاندارد برای لیزر، خیالتان بابت بدون عارضه بودن لیزر موهای زائد راحت باشد. البته لیزر موهای زائد عوارض بسیار جزئی و موقتی دارد که در ادامه عوارض لیزر موهای زائد صورت و بدن را آورده ایم:

قرمزی پوست

یکی از عوارض لیزر موهای زائد بدن و صورت که ممکن است هر کسی آن را تجربه کند قرمزی و تحریک پوست است. این عارضه کاملا طبیعی است و پس از مدت کوتاهی به طور کامل رفع می شود؛ اما اگر برای درمان قرمزی پوست پس از لیزر موهای زائد عجله دارید، می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید. 

تغییر رنگدانه های پوست

افرادی که پوستشان بسیار سفید و روشن است، ممکن است پس از اتمام جلسات لیزر موهای زائد، متوجه لکه هایی تیره روی پوستشان شوند. همچنین افرادی که رنگ پوست تیره دارند نیز ممکن است پس از اتمام جلسات لیزر، متوجه لکه هایی روشن روی پوستشان شوند که در هر صورت این تغییرات موقتی بوده و پس از مدتی به طور کامل رفع می شود. البته در صورتی که این علائم شدید و طولانی تر شدند، نیاز است که حتما به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید و علت آن را جویا شوید. 

پوسته پوسته شدن

یکی دیگر از عوارض لیزر موهای زائد که ممکن است پس از جلسات لیزر تجربه کنید؛ پوسته پوسته شده ناحیه ای که لیزر انجام شده است می باشد. 

پوسته پوسته شدن پوست پس از لیزر را معمولا افرادی که پوست خشک دارند تجربه می کنند و همچنین در صورتی که سری دستگاه با پوست در تماس مستقیم باشد و خنک کننده نداشته باشد؛ این عارضه بروز پیدا می کند. استفاده از کرم های مرطوب کننده می تواند تا حد زیادی از پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری می کند. 

رویش مو در اطراف نواحی لیزر شده

یکی از عوارض لیزر موهای زائد که بسیار نادر است؛ رویش مو در اطراف نواحی لیزر شده است. برای جلوگیری از بروز این عارضه، پزشکان توصیه می کنند که از لیزر موهای کرکی خودداری کنید و قبل از انجام لیزر شرایط هورمونی بدن خود را بررسی کنید. 

تاول

یکی از مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد که باید به آن توجه داشته باشید این است که حداقل تا چند ساعت در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرید؛ چرا که در غیر این صورت، ممکن است تاول های زیادی روی پوست شما نمایان شود. البته در صورت عدم تبحر اپراتور لیزر نیز احتمال بروز این عارضه وجود دارد.

زگیل تناسلی یا بیماری های پوستی

یکی از عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد، زگیل تناسلی و سایر بیماری های پوستی است. در واقع این عارضه زمانی بروز پیدا می کند که تجهیزات و محیطی که لیزر انجام می شود استرلیزه نباشد. 

یکی از توصیه های قبل از لیزر موهای زائد این است که در انتخاب مرکز لیزر خود دقت لازم را داشته باشید. همچنین قبل از شروع جلسات درمانی باید این سوال را از مسئول مربوطه بپرسید که آیا در صورتی قابل تعویض بودن سری دستگاه لیزر، آیا آنها عوض می شوند و کاملا نو و استرلیزه هستند. البته سری برخی از دستگاه ها نیز قابلیت تعویض ندارند که در این صورت اپراتور موظف است سری دستگاه را به طور کامل ضدعفونی کند تا از بروز هر گونه مشکلات پوستی به خصوص در هنگام لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی جلوگیری کند.

ما در کلینیک زیبایی قوی سفید با رعایت موارد بهداشتی در محیطی کاملا استرلیزه و با جدیدترین تجهیزات روز دنیا خدمات مربوط به لیزر موهای زائد را ارائه می دهیم. بنابراین در صورت مراجعه به این مرکز خیالتان بابت عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد که شامل بیماری های پوستی متنوع است راحت باشد. در این مرکز لیزر موهای زائد شما در کمترین زمان ممکن، بدون هیچ دردی و با عوارض جزئی که شامل قرمزی و التهاب است و در طول چند ساعت رفع می شود؛ انجام می شود.

🎯 پکیج لیزر موهای زائد تحت نظر پزشک متخصص با تخفیف و شرایط ویژه! (فرصت محدود)

سوالات متداول

لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد؟

از جمله افراد ممنوعه برای لیزر موهای زائد بانوان باردار، افرادی که مبتلا به لوپوس هستند همچنین افرادی که سابقه کلوئید دارند می باشد. 

آیا نازایی از عوارض لیزر موهای زائد واژن است؟

خیر، لیزر موهای زائد بکینی خانم ها و آقایان هیچ تاثیری بر باروری آنها ندارد.  

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.