هر آنچه که باید درباره لیزر موهای زائد بیکینی بدانید
لیزر موهای زائد بیکینی
لیزر موهای زائد مقالات سمیرا قابلی 0 نظر کاربران 8 بهمن ماه 1402

هر آنچه که باید درباره لیزر موهای زائد بیکینی بدانید

لیزر موهای زائد بیکینی یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن موهای زائد این ناحیه است و شما دیگر در هر بار استحمام نیاز به استفاده از ژیلت، کرم های موبر و … برای از بین بردن موهای زائد بکینی ندارید. 

با ما در ادامه همراه باشید تا درباره اینکه لیزر موهای زائد بیکینی چگونه است؟ لیزر بکینی بعد از چند جلسه جواب میده؟ لیزر موهای زائد بیکینی چه عوارضی دارد؟ آیا لیزر موهای زائد بیکینی آقایان هم انجام می شود؟ و اینکه آیا لیزر موهای زائد بیکینی درد دارد؟ صحبت کنیم. 

🎯 پکیج لیزر موهای زائد با تخفیف و شرایط ویژه! (فرصت محدود)

لیزر موهای زائد بیکینی چگونه است؟

ناحیه تناسلی پوشیده شده از موهای بسیار زیادی است که علاوه بر مشکلاتی مانند تعریق ممکن است در روابط جنسی هم تاثیر منفی داشته باشد. به همین دلیل معمولا افراد در هر بار استحمام (حداقل هفته ای یکبار) مجبور به اصلاح موهای این قسمت به کمک ابزارهایی مثل ژیلت، کرم موبر و … هستند که استفاده از این تجهیزات نیز مشکلاتی را به همراه دارد؛ برای مثال استفاده از ژیلت برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی در بلند مدت باعث قرمزی پوست و ایجاد جوش در ناحیه تناسلی می شود. 

لیزر بکینی یکی از روش های همیشگی برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی است که به کمک تجهیزات و دستگاه های به خصوصی در کلینیک های بهداشتی معتبر انجام می شود. این روش در چندین سال گذشته در سراسر جهان طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و علت محبوبیت آن اثرات بلند مدت آن، نازک شدن موهای بکینی و در نهایت از بین رفتن همیشگی موهای زائد بکینی است.  

لیزر موهای زائد بکینی در چند جلسه به کمک دستگاه های لیزر توسط پزشک یا اپراتور متخصص لیزر انجام می شود. به کمک این روش حدود 85 درصد از موهای زائد به طور کامل از بین می روند و مدت زمان لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی چیزی حدود 8 دقیقه است.

انواع لیزر بیکینی خانم ها

انواع لیزر بیکینی خانم ها شامل لیزر خط بکینی و لیزر برزیلی است که بسیاری از خانم ها تفاوت این دو روش را نمی دانند و اکثر بانوان از سوال کردن درباره این مسائل برایشان سخت است و ترجیح می دهند که برای دریافت پاسخ سوالات خود از اینترنت کمک بگیرند. 

  • لیزر خط بکینی: به ناحیه خارج از خط لباس زیر، خط بکینی گفته می شود. لیزر خط بکینی معمولا تا 3 اینچ فراتر از این خط را شامل می شود. در این روش برخی از قسمت ها مانند لبه های بیرونی واژن و ناحیه شرمگاهی که زیر لباس زیر قرار می گیرند هم لیزر می شود.
  • لیزر برزیلی: در این روش نواحی بیشتری به نسبت خط بکینی لیزر می شود مانند خط باسن و لبه های بیرونی واژن. در این روش بخشی از موهای ناحیه شرمگاهی به شکل یک نوار باریک باقی می ماند. 

اقدامات قبل از لیزر موهای زائد بکینی

از جمله اقداماتی که باید قبل از لیزر موهای زائد باید انجام دهید عبارتند از:

  • شیو کردن ناحیه با ژیلت: پزشکان توصیه می کنند که 12 تا 24 ساعت قبل از لیزر، موهای ناحیه را با تیغ یا ژیلت شیو کنید.
  • دوش بگیرید: قبل از مراجعه به کلینیک لیزر موهای زائد حتما دوش بگیرید. همچنین از مصرف محصولات شیمیایی معطر قبل از لیزر جدا خودداری کنید؛ زیرا این محصولات باعث تحریک پوست و احساس خارش و سوزش بعد از لیزر می شود.
  • آفتاب نگیرید: یکی از الزامات لیزر موهای زائد این است که به هیچ عنوان نباید قبل از آن در معرض نور خورشید قرار بگیرید و یا حتی برنزه کنید؛ زیرا تیره شدن پوست در اثر آفتاب یا سولار باعث کاهش تاثیر اشعه لیزر و آسیب به پوست می شود.
  • لباس نخی و گشاد بپوشید: از پوشیدن لباس زیر و شلوار تنگ و پلاستیکی در روز جلسه لیزر جدا خودداری کنید.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد بیکینی

از جمله نکات مراقبتی که بعد از لیزر موهای زائد بکینی باید رعایت کنید عبارتند از:

  • از خاراندن و دستکاری کردن ناحیه جدا خودداری کنید؛ چرا که این کار باعث التهاب پوست و سوزش و خارش بیشتر می شود.
  • بلافاصله پس از لیرز بکینی، از شیو کردن ناحیه خودداری کنید. البته شیو کردن ناحیه در بین جلسات درمانی مانعی ندارد اما سعی کنید این کار را بیشتر از 2 الی 3 بار انجام ندهید.
  • اپیلاسیون، استفاده از کرم های موبر و … در بین جلسات درمانی لیزر موهای زائد ممنوع است.
  • تا چند ساعت پس از لیزر از استحمام کردن و آب زدن به ناحیه تحت درمان پرهیز کنید.
  • حداقل تا یک ماه پس از لیزر موهای زائد از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید خودداری کنید.
  • پماد یا کرمی که اپراتور لیزر برای بعد از لیزر توصیه می کند را حتما استفاده کنید. استفاده از شوینده ها و محصولات شیمیایی در ناحیه لیزر شده تا 24 ساعت ممنوع است.

لیزر موهای زائد بیکینی چه عوارضی دارد؟

هر روش درمانی یا زیبایی ممکن است عوارض خاص خود را داشته باشد که در صورت انجام آن روش به دست یک فرد متخصص احتمال بروز عوارض به صفر درصد می رسد که این مورد درباره لیزر بکینی هم صدق می کند.

شما با مقایسه عوارض لیزر موهای زائد بکینی با عوارض استفاده از تیغ یا ژیلت برای شیو کردن ناحیه متوجه می شوید که کدام روش بهتر است. از جمله عوارض تیغ می توان به قرمزی پوست، تیرگی پوست، زخم کردن پوست، افزایش عفونت های ناحیه تناسلی، بروز تبخال و زگیل تناسلی، ایجاد جوش و موهای زیر پوستی در ناحیه اشاره کرد.  در حالی که لیزر بکینی هیچ کدام از این مشکلات را به دنبال ندارد. از جمله عوارض لیزر موهای زائد بکینی عبارتند از:

  • به دلیل اینکه اشعه لیزر بر روی فولیکول های مو تاثیر می گذارد ممکن است باعث قرمزی پوست حداکثر تا چند روز شود. 
  • سوختگی پوست یکی دیگر از عوارض لیزر موهای زائد است که در صورت داشتن تخصص و مهارت اپراتور لیزر احتمال بروز این عارضه صفر درصد است.
  •  خارش و احساس درد جزئی نیز یک عارضه طبیعی که طی حداکثر 24 ساعت فروکش می کند. درد لیزر موهای زائد بسیار کم است اما در صورتی که آستانه درد شما پایین است می توانید از پماد بی حسی لیزر استفاده کنید. 

یکی از شایعه هایی که درباره لیزر موهای زائد بکینی وجود دارد این است که این روش ممکن است باعث ناباروری شود. که براساس تحقیقات انجام شده؛ ثابت شده است که طول اشعه های لیزر بسیار کوتاه است و به هیچ عنوان به اعضای داخلی بدن نفوذ نمی کند و نیازی به نگرانی بابت ناباروری در اثر لیزر موهای زائد بکینی نیست. 

هزینه لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی چقدر است؟

هزینه لیزر موهای زائد بکینی به نسبت عوامل متعددی اعم از نوع دستگاه لیزر، موقعیت جغرافیایی کلینیک، میزان مهارت و تخصص پزشک و … متفاوت است. کلینیک قوی سفید تخفیف شگفت انگیزی برای خدمات لیزر موهای زائد خود در نظر گرفته است برای اطلاع از هزینه ها و شرایط آن می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

🎯 پکیج لیزر موهای زائد با تخفیف و شرایط ویژه! (فرصت محدود)

سوالات متداول

آیا لیزر موهای زائد بیکینی مردان هم انجام می شود؟

بله، لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی محدودیت جنسی ندارند و آقایان هم می توانند با کمک این روش برای همیشه از شر موهای زائد ناحیه تناسلی خود رها شوند.

لیزر بکینی بعد از چند جلسه جواب میده؟

اصولا پس از جلسه ششم تا هشتم رشد موها تقریبا تا 80 درصد کاهش پیدا می کنند. اما این موضوع برای همه افراد صدق نمی کند و ممکن است برخی افراد به تعداد جلسات بیشتری برای جواب دهی نیاز داشته باشند. 

آیا لیزر موهای زائد بیکینی درد دارد؟

میزان درد ناشی از لیزر موهای زائد بسیار جزئی است و قابل تحمل است و در صورتی که آستانه درد فردی پایین باشد استفاده از کرم های بی حسی موضعی مانند زایلاپی میزان درد لیزر بکینی را تا حد زیادی کم می کند. 

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.