بهترین سن لیزر موهای زائد چه سنی است؟
بهترین سن لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد مقالات سمیرا قابلی 0 نظر کاربران 22 آبان ماه 1402

بهترین سن لیزر موهای زائد چه سنی است؟

لیزر موهای زائد به دلیل مزایای بیشماری که دارد مورد توجه خانم ها و آقایان در هر سن و سالی قرار گرفته است و سوالی که بسیاری از مراجعه کنندگان مراکز لیزر موهای زائد دارند این است که بهترین سن لیزر موهای زائد چه سنی است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

آیا لیزر برای افراد زیر 18 سال ضرر دارد؟

یکی از سوالاتی که به کرات پرسیده می شود این است که ایا لیزر برای افراد زیر 18 سال ضرر دارد؟ در جواب این سوال باید بگوییم که اکثر متخصصین پوست، سن مناسب لیزر موهای زائد را 18 سال می دانند. اما افراد زیر 18 سال هم می توانند با حضور والدین خود به یک متخصص پوست مراجعه کنند؛ تا صورت صلاحدید لیزر موهای زائد را در سنین زیر 18 سال شروع کنند. 

با اینکه لیزر موهای زائد در سنین پایین هم امکان پذیر است اما توصیه اکثر پزشکان این است که تا زمان بلوغ فرزندتان برای لیزر منتظر بمانید و اگر فرزندتان دختر است، بهتر است قبل از شروع چرخه قاعدگی این کار انجام ندهند. همچنین دختران قبل از لیزر باید مطمئن باشند که از نظر هورمونی در حالت طبیعی قرار دارند و در صورتی که به تنبلی تخمدان یا موارد این چنینی مبتلا هستند، حتما قبل از شروع لیزر، هورمون درمانی زیر نظر متخصص زنان انجام شود. 

یکی دیگر از دلایل متخصصین پوست که می گویند بهترین سن لیزر، بالای 18 سال است این است که، در سنین پایین رشد موهای زائد به طور کامل انجام نشده است و ممکن است پس از پایان جلسات لیزر، موهای جدیدی رشد کنند و هزینه و وقت شما هدر شود. 

نکته: توصیه پزشکان مجموعه ما در کلینیک قوی سفید این است که برای انجام لیزر موهای زائد تا سن 18 سالگی صبر داشته باشید؛ اما اگر بنابر هر دلیلی قصد انجام لیزر قبل از سن 18 سالگی دارید، حتما این کار را در بهترین کلینیک لیزر موهای زائد و زیر نظر یک متخصص با تجربه انجام دهید تا از عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد در امان باشید.  

آیا لیزر موهای زائد محدودیت سنی دارد؟

نمی توان گفت محدودیت سنی برای لیزر موهای زائد وجود دارد اما متخصصین برای نتیجه دهی بهتر توصیه می کنند که کاندیدای لیزر موهای زائد، به بلوغ جسمی کامل رسیده باشد؛ یعنی تمامی موهای زائد بدنش رشد کرده باشد، زیرا در غیر این صورت با رسیدن به بلوغ جنسی، رشد موها مجدد شروع می شود و همان طور که گفتیم وقت و هزینه شما هدر می رود. 

بنابراین حداقل سن برای لیزر 14 سالگی است، اما بهترین سن لیزر موهای زائد بنابر دلایل گفته شده بین 17 تا 19 سالگی است. پزشکان انجام لیزر مو برای افراد زیر 13 سال را به هیچ عنوان قبول ندارند. 

شایان ذکر است که از نظر عوارض جانبی، تفاوتی بین لیزر موهای زائد نوجوانان و بزرگسالان وجود ندارد. در صورتی که شما در انتخاب کلینیک لیزر موهای زائد خود دقت نداشته باشید و همچنین به مراقبت های قبل و پس از لیزر پایبند نباشید، احتمال بروز عوارض در هر سن و سالی وجود دارد. 

لازم است این نکته را هم خاطر نشان شویم که لیزر موهای زائد برای افراد مسن به دلیل تغییر رنگ دانه های مو به رنگ سفید، بی اثر می شود چون لیزر برای موهای تیره و ضخیم نتیجه بخشی بهتری دارد. 

بهترین سن لیزر موهای زائد

همان طور که گفتیم حداقل سن برای لیزر موهای زائد 14 سال است. اما بهترین سن لیزر موهای زائد برای پسران پس از رسیدن به بلوغ و برای دختران پس از شروع چرخه قاعدگی است که معمولا بلوغ در سنین 17 الی 19 سالگی اتفاق می افتد. 

دلیل اینکه گفته می شود که بهترین سن لیزر مو زائد سنین 17 تا 19 سالگی است این است که در این سنین هورمون های بدن در حالت ثبات هستند و تنظیم شده اند و در صورت انجام لیزر موهای زائد، در آن محل دیگری موهای زائد جدیدی رشد نمی کند. در نتیجه جلسات لیزر شما کوتاه شده و هزینه لیزر موهای زائد شما کمتر خواهد شد. 

از طرفی باید بدانید که از سن 40 سالگی موهای سر و بدن شروع به سفید شدن می کنند و درصد نتیجه بخشی با لیزر موهای زائد بسیار کم و ضعیف می شود؛ زیرا لیزر موهای زائد برای موهای تیره و ضخیم موثر است. 

با این تفاسیر می توان گفت بهترین سن لیزر مو زائد از سن 17 سالگی تا سنی است که موهای تیره ای دارید و در موهای شما رنگدانه موجود است. 

حداکثر سن برای لیزر موهای زائد چه سنی است؟

برای اینکه تعیین شود شما کاندیدای انجام لیزر موهای زائد هستید یا خیر؟ سنتان ملاک نیست بلکه انجام این کار به رنگ پوست و رنگ موی شما بستگی دارد. شما تا زمانی که بدنتان موهای تیره داشته باشد و هنوز موهایتان سفید یا خاکستری نشده باشد، می توانید لیزر موهای زائد را انجام دهید. 

بنابراین حتی اگر شما سن 60 سالگی را رد کرده اید اما همچنان موهای شما تیره است، می توانید لیزر موهای زائد را انجام دهید. 

سوالات متداول

افراد زیر 18 سال در چه صورت می توانند لیزر موهای زائد انجام دهند؟

این افراد با رضایت والدین و در صورت صلاحدید پزشک می توانند این کار را انجام دهند. 

بهترین سن لیزر موهای زائد چه سنی است؟

به گفته متخصصین، بهترین سن برای لیزر موهای زائد 17 تا 19 سالگی است. زیر در این سن معمولا هورمون های فرد به تعادل و ثبات رسیده اند.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.