لیفت لب چیست؟ روش ها + مزایا و معایب
لیفت لب
تزریق فیلر و بوتاکس مقالات سمیرا قابلی 0 نظر کاربران 23 آبان ماه 1402

لیفت لب چیست؟ روش ها + مزایا و معایب

لب ها از مهم ترین اعضای صورت هستند که تاثیر بسیار زیادی در افزایش زیبایی و جذابیت چهره دارند. یکی از کارهایی که شما می توانید برای اصلاح افتادگی، برجسته سازی و ترمیم لب ها، انجام دهید لیفت لب است. در این سری از مقالات کلینیک زیبایی قوی سفید همراه باشید تا شما را با اینکه دقیقا لیفت لب چیست؟ چگونه انجام می شود؟ چه مزایا و معایبی دارد؟ آشنا کنیم.

لیفت لب چیست؟

لیفت روشی برای اصلاح افتادگی لب ها و جوانسازی لب ها است. لیفت لب بدون جراحی و با جراحی قابل انجام است و تا حد زیادی باعث جوانسازی چهره می شود. البته بسیاری از افرادی که در سنین جوانی هم هستند برای کم کردن فاصله لب و بینی، بالا بردن لب ها و حجیم تر کردن لب ها از این روش استفاده می کنند.

در صورتی که شما دوست دارید لب هایتان کمی بالاتر رود و فاصله لب و دهان شما کم شود؛ کاندیدای مناسبی برای انجام این عمل زیبایی هستید. همچنین در صورتی که لب های شما در اثر افزایش سن یا به صورت ژنتیکی، نازک شده است و یا اینکه لب های شما دچار افتادگی شده است می توانید از مزایای این روش بهره مند شوید.

نکته بسیار مهمی که قبل از انجام لیفت لب باید مد نظر داشته باشید اطلاع از فاصله طبیعی بین لب بالا و بینی است. فاصله طبیعی بین لب و دهان در مردان حدود 1.3 تا 1.5 سانتی متر و در زنان 1 تا 1.2 سانتی متر است. در صورتی که این فاصله به هر دلیلی بیشتر باشد باعث به هم خوردن توازن و تعادل در میان اجزای صورت می شود که می توان با لیفت کردن لب این مشکل را برطرف کرد.

روش های لیفت لب بدون جراحی

همان طور که گفتیم لیفت لب بدون جراحی و با جراحی قابل انجام است. مسلما انجام لیفت لب بالا بدون جراحی کم خطرتر و ایمن تر است اما به طور کلی انجام این عمل زیبایی با جراحی هم جزء جراحی های کم تهاجمی در حوزه زیبایی است و در صورتی که توسط پزشک متخصص انجام شود عارضه ای شما را تهدید نخواهد کرد.

این پزشک زیبایی است که می تواند تصمیم بگیرد کدام روش برای شما مناسب است. از جمله روش هایی که پزشک بر اساس سن، جنسیت، نوع پوست، فاصله لب و بینی و … برای لیفت کردن لب انتخاب می کند عبارتند از:

لیفت لب با نخ

لیفت لب با نخ، یک روش بدون جراحی است که با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود و شما در حین عمل دردی را احساس نخواهید کرد.

پزشک برای انجام این کار پس از بی حس کردن ناحیه، پزشک ورود و خروج نخ ها را مشخص می کند. سپس نخ ها را به کمک سوزن های ظریف و مخصوصی وارد بافت لب می کند و فرم لب دلخواه شما را با کشیدن نخ ها ایجاد می کند.

به دلیل ورود و خروج سوزن، پس از انجام این عمل ممکن است تا چند روز زخم های ریزی داشته باشید که به مرور به طور کامل از بین می روند.

از آنجا که نخ های مورد استفاده در این روش پس از مدتی جذب بدن می شوند؛ بنابراین لیفت لب با نخ یک روش موقتی است و ماندگاری آن بین 1 الی 2 سال است. البته شما در صورت از بین رفتن اثرات آن در صورت تمایل می توانید مجدد آن را ترمیم کنید.  

لیفت لب با ژل

لیفت لب با ژل یا فیلر برای افزایش حجم لب ها انجام می شود و این روش برای افرادی که لب بالایی نازکی دارند و یا اینکه تمایل دارند حفره میانی لب بالای آنها کمی بیشتر شود، بسیار مناسب است.

در روش لیفت لب با فیلر، پزشک موظف است که از بهترین فیلرها که با هیالورونیک اسید ساخته شده اند استفاده کند که سازگاری بالایی با پوست انسان دارند و خاصیت حجم دهی دارند.

ماندگاری تزریق فیلر لب معمولا بین 6 تا 12 ماه است و پس از بین رفتن اثرات آن می توانید مجددا برای ترمیم به پزشک خود مراجعه کنید.

لیفت لب با بوتاکس

در صورتی که تنها قصد اصلاح افتادگی گوشه های لب را دارید می توانید لیفت لب با بوتاکس را انجام دهید. اما در صورتی که قصد افزایش حجم لب های خود را دارید، این روش برای شما مناسب نیست.

تزریق بوتاکس تنها در چند دقیقه انجام می شود و نیازی به استراحت ندارید، تنها پزشک در مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس به شما گوشزد می کند تا چند روز نواحی تزریق شده را دستکاری نکنید. میزان ماندگاری بوتاکس حداکثر یک سال است و در صورت تمایل می توانید مجدد آن را ترمیم کنید.

روش های جراحی لیفت لب

جراحی لیفت لب، یک عمل جراحی بسیار کوتاه و کم تهاجمی است که نیازی به بیهوشی عمومی فرد ندارد. در این روش پزشک با توجه به المان های زیبایی و همچنین انتظارات فرد، محل مناسبی را برای برش انتخاب می کند و بخش های مختلف لب را به سمت بالا می کشد.

برش ایجاد شده برای جراحی بسیار کوچک است و به هیچ عنوان پس از ترمیم زخم ها قابل مشاهده نیستند. ماندگاری روش های جراحی تقریبا دائمی بوده و در اکثر مواقع نیاز به ترمیم مجدد نخواهند داشت. از جمله روش های جراحی لیفت لب عبارتند از:

  • لیفت مستقیم: در این روش، پزشک برش را در ناحیه خارجی لب ایجاد می کند و سپس لب را به سمت بالا می کشد. در این روش لب حالتی حجیم تر به خود می گیرد. به دلیل اینکه در این روش برش در ناحیه بالایی لب انجام می شود، بنابراین احتمال آنکه جای برش ها دیده شود بیشتر از سایر روش های جراحی است.
  • لیفت شاخ گاوی: در این روش برش در ناحیه زیر بینی انجام می شود و همه بخش های لب به سمت بالا کشیده می شود. در این روش به دلیل اینکه برش در زیر بینی انجام می شود، جای زخم ناشی از آن کمتر به چشم می آید.
  • لیفت لب ایتالیایی: لیفت لب ایتالیایی روش چندان رایج نیست اما جای زخم آن بسیار کم و ظریف است. در این روش هم برش در زیر بینی زده می شود اما این برش شامل همه بخش زیر بینی نمی شود بلکه برش ها در زیر حفره های بینی زده می شوند و سپس پوست لب از طریق این برش ها به سمت بالا کشیده می شوند.
  • لیفت گوشه: این روش جراحی مناسب افرادی است که گوشه های لبشان دچار افتادگی شده است. در این روش برش های ظریفی در گوشه های کناری لب ایجاد می شود و از این طریق گوشه لب ها به سمت بالا کشیده می شوند.
  • لیفت لب سانترال: این روش جراحی لیفت لب بسیار پرطرفدار است. این روش بیشتر برای افزایش حجم دهی به لب ها انجام می شود اما لیفت زیادی ندارد. در این روش برش ها در زیر بینی ایجاد می شود و سپس لب ها به سمت بالا کشیده می شوند.

مزایای لیفت لب چیست؟

لیفت لب باعث کم شدن فاصله بین لب و بینی و حجم دهی به لب بالایی می شود. این موضوع باعث زیباتر شدن و شاداب تر شدن چهره شما می شود.

عوارض لیفت لب چیست؟

در صورتی که روش های لیفت لب بالا بدون جراحی را انجام دهید و این کار توسط پزشک متخصص انجام شود، تقریبا هیچ عارضه ای شما را تهدید نخواهد کرد.

اما اگر قصد انجام لیفت لب دائمی با روش های جراحی را داشته باشید، ممکن است عوارض ناشی از جراحی که شامل بی حسی ناحیه تا چند روز، ایجاد زخم در نواحی برش تا یک هفته، تورم، قرمزی و کبودی تا چند روز را تجربه کنید.  

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.