اقدامات قبل از لیزر موهای زائد بدن
اقدامات قبل از لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد مقالات سمیرا قابلی 0 نظر کاربران 13 فروردین ماه 1403

اقدامات قبل از لیزر موهای زائد بدن

یک سری اقدامات قبل لیزر موهای زائد وجود دارد که در صورت عدم توجه به آنها ممکن است به نتیجه دلخواه از درمان نرسید و یا حتی دچار برخی عوارض شوید. اگر قصد لیزر موهای زائد خود را دارید حتما قبل از انجام آن این نوشتار را مطالعه کنید.

قبل لیزر چه کنیم؟

توجه به نوع پوست، حساسیت های پوستی و داروهای مصرفی از مهم ترین اقدامات قبل لیزر موهای زائد است. از جمله اقدامات لازم قبل از لیزر موهای زائد عبارتند از:

فقط با ژیلت شیو کنید

یکی از سوالاتی که به کرات پرسیده می شود این است که قبل از لیزر با چی شیو کنیم؟ در جواب این سوال باید بگوییم در این ایام تنها باید از ژیلت استفاده کنید و به هیچ عنوان اپیلاسیون کردن یا اصلاح با بند توصیه نمی شود.

24 ساعت قبل از لیزر شیو کنید

یکی دیگر از سوالاتی که پرسیده می شود این است که چند روز قبل از لیزر باید شیو کرد؟ در جواب این سوال پزشکان توصیه می کنند 24 ساعت قبل از لیزر، موهای زائد نواحی مدنظر خود را شیو کنید.

آفتاب گرفتن ممنوع

در راهنمای قبل از لیزر موهای زائد حتما به شما توصیه می شود که حداقل دو هفته قبل از لیزر نباید در معرض آفتاب قرار بگیرید. زیرا اشعه لیزر به نوبه خود روی پوست تاثیر می گذارد و باعث حساسیت آن می شود، در صورتی که شما قبل از لیزر آفتاب گرفته باشید، ممکن است دچار سوختگی یا لکه دار شدن پوست پس از لیزر شوید.

البته به غیر از آفتاب گرفتن، رفتن به سولار و برنزه کردن هم قبل از لیزر ممنوع است.

رنگ کردن یا دکلره کردن مو ممنوع

در واقع اشعه لیزر موهای زائد رنگدانه های موجود در فولیکول های مو را هدف قرار می دهد و باعث تضعیف آنها می شود. در صورت هر گونه تغییر در رنگ موهای زائد با دکلره یا رنگ کردن، لیزر موهای زائد نتیجه خوبی به دنبال نخواهد داشت.

پزشکتان را در جریان داروهای مصرفی خود بگذارید

از جمله مهم ترین اقدامات قبل از انجام لیزر موهای زائد این است که باید پزشک خود را در جریان داروهای مصرفی تان بگذارید. برخی از داروها ممکن است رشد موها را تشدید کنند یا منجر به سوختگی و لکه دار شدن پوست پس از لیزر شود که در این صورت از شما خواسته می شود با مشورت پزشک معالج مدتی مصرف این داروها را قطع کنید.

استفاده از هرگونه لوازم آرایشی و بهداشتی ممنوع

از جمله مهم ترین اقدامات قبل از لیزر این است که حتما استحمام کنید و مطمئن شوید که روی سطح پوستتان هیچ گونه لوازم آرایشی یا بهداشتی باقی نمانده است.

کلام آخر

اقدامات لازم قبل از انجام لیزر موهای زائد ساده و در عین حال بسیار مهم هستند و تاثیر بسزایی در نتیجه لیزر دارند. در صورتی که به اقدامات قبل و بعد از لیزر موهای زائد پایبند باشید علاوه بر اینکه از عوارض لیزر موهای زائد در امان خواهید بود، زودتر به نتیجه هم خواهید رسید.

سوالات متداول

قبل از لیزر با چی شیو کنیم؟

در اقدامات قبل از لیزر موهای زائد بدن آمده است که 24 ساعت قبل از جلسه لیزر، موهای زائد خود را تنها با ژیلت شیو کنید.

چند روز قبل از لیزر باید شیو کرد؟

توصیه می شود که یک روز قبل از لیزر، موهای زائد خود را شیو کنید.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.