همه چیز درباره تخلیه ژل صورت
تخلیه ژل چیست؟
تزریق فیلر و بوتاکس مقالات سمیرا قابلی 0 نظر کاربران 24 خرداد ماه 1402

همه چیز درباره تخلیه ژل صورت

اگر به هر دلیلی قصد تخلیه ژل صورت خود را دارید در این سری از مقالات کلینیک قوی سفید با ما همراه باشید تا به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم.

از جمله عواملی که نیاز به تخلیه فیلر را ایجاد می کند عبارتند از: تزریق اشتباه، عدم رعایت اصول تزریق، بروز آلرژی و حساسیت، ایجاد کیست، گلوله شدن فیلر، نامتقارن شدن اجزای صورت و پشیمانی از تزریق است.

دلایل نیاز به تخلیه فیلر چیست؟

تزریق فیلر یکی از جدیدترین و ایمن ترین روش ها برای جوانسازی و زیبایی صورت است. اما در برخی مواقع افراد به دلایل مختلف قصد تخلیه فیلرهای پوستی خود را دارند. اصولا افرادی که ژل پاژ استفاده کرده اند به دلیل دائمی بودن آن و بروز عوارض جانبی مانند گلوله شدن اقدام به تخلیه ژل پاژ می کنند. از جمله دلایلی که افراد را ملزم به تخلیه فیلر لب، تخلیه فیلر بینی، تخلیه ژل چانه، تخلیه فیلر زیر چشم و … می کند عبارتند از:

  • عدم تقارن در قسمت هایی که فیلر تزریق شده است.
  • بروز عوارض پس از تزریق ژل
  • استفاده کردن از برندهای نامرغوب فیلر برای تزریق
  • عدم دریافت نتایج دلخواه فرد
  • پف کردن بیش از اندازه اطراف چشم یا تشکیل توده پس از تزریق فیلر زیر چشم
  • تزریق نادرست یا تزریق بیش از حد فیلر
  • ایجاد حساسیت به مواد تزریق شده
  • ایجاد فرورفتگی یا برآمدگی های فراوان بر روی صورت
  • گلوله شدن فیلر لب
  • و …

تخلیه فیلر صورت با آنزیم چگونه است؟

یکی از روش های رایج تخلیه ژل صورت، تزریق آنزیم است. البته از تزریق آنزیم تنها در صورتی می توان برای تخلیه فیلر استفاده کرد که از فیلرهای حاوی هیالورونیک اسید استفاده شده باشد.

برای تخلیه ژل با تزریق آنزیم، پزشک سرنگ حاوی هیالورونیداز را به محلی که فیلر تزریق شده است، تزریق می کند. این آنزیم باعث تجزیه هیالورونیک اسید و از بین برفتن فیلر صورت می شود.

نتیجه تخلیه فیلر صورت با آنزیم پس از گذشت یک روز به وضوح قابل مشاهده است. البته در صورت عدم تمایل به تخلیه فیلر، می توانید به مدت 6 الی 18 ماه صبر کنید تا فیلر به صورت طبیعی جذب بدن شود و از بین برود.

تخلیه ژل لب با آنزیم

گاهی تزریق غیر اصولی و بیش از اندازه ژل لب باعث ایجاد عدم تناسب و تقارن در لب های فرد می شود. در صورتی که نوع فیلر لب شما از نوع هیالورونیک اسید باشد برای تخلیه ژل لب جای هیچ گونه نگرانی نیست؛ چرا که با تزریق آنزیم به راحتی می توان این مشکل را حل کرد و لب ها به حالت اول برمی گردند. بنابراین در صورتی که از فیلرهای هیالورونیک اسید استفاده کرده اید برای تخلیه ژل لب گلوله شده و نامتقارن می توانید به یک کلینیک زیبایی معتبر مراجعه کنید و این کار را انجام دهید.

گلوله شدن ژل لب

تخلیه ژل بینی با آنزیم

در صورت بروز عوارض فیلر بینی، عدم تقارن در دو طرف بینی و حرکت ژل ممکن است تخلیه فیلر بینی الزامی باشد. پزشک برای این کار از تزریق آنزیم هیالورونیداز استفاده می کند.

به دلیل اینکه این آنزیم بر روی سلول های چربی روی بینی تاثیر می گذارد و تنها اسید هیالورونیک فیلر را تجزیه نمی کند؛ بنابراین تزریق اشتباه می تواند آسیب های جدی به چهره شما وارد کند.

تخلیه ژل گونه با آنزیم

در صورتی که پس از تزریق ژل گونه از نتایج آن رضایت ندارید می توانید اقدام به تخلیه ژل گونه کنید.

تخلیه فیلر زیر چشم با آنزیم

در صورتی که پس از تزریق فیلر زیر چشم میزان پف و برجستگی زیر چشم زیاد شده یا ژل به حالت گلوله گلوله درآمده می توانید اقدام به تخلیه ژل زیر چشم کنید. به دلیل حساسیت بسیار بالای چشم ها تخلیه فیلر زیر چشم نیاز به تخصص و مهارت پزشکی دارد و به هیچ عنوان نباید به دست افراد مبتدی انجام شود.

بیشتر بخوانید: هزینه فیلر زیر چشم

تخلیه ژل خط خنده با آنزیم

اگر از نتایج تزریق ژل خط خنده خود رضایت ندارید یا به مواد فیلر حساسیت پیدا کرده اید می توانید اقدام به تخلیه ژل خط خنده در یک مرکز معتبر کنید.

اقدامات قبل از تخلیه فیلر

در صورتی که فیلر هیالورونیک اسید به صورت خود تزریق کرده اید و از نتیجه رضایت کافی را ندارید می توانید اقدام به تخلیه فیلر کنید.

به دلیل اینکه برای تخلیه فیلر از تزریق آنزیم استفاده می شود نیازی به بستری شدن فرد نیست و به روش سرپایی انجام می شود. برای مثال اگر قصد تخلیه فیلر بینی را داشته باشید؛ برای این کار پزشک بینی شما را استریل کرده و آنزیم بینی را به نواحی مشخص شده تزریق می کند و تمامی ژل تزریق شده را تجزیه می کند.

مراقبت های بعد از تخلیه ژل

پس از تخلیه ژل نیازی به مراقبت های خاصی نیست و بلافاصله می توانید به فعالیت های روزانه خود برگردید. از جمله نکات مراقبتی که بعد از تخلیه ژل باید مدنظر داشته باشید عبارتند از:

  • تا 12 ساعت پس از تزریق از مواد آرایشی استفاده نکنید.
  • تا دو هفته از نوشیدن مواد الکلی پرهیز کنید.
  • تا دو هفته از رفتن به حمام آفتاب و یا قرارگیری که در اماکن بسیار سرد و گرم خودداری کنید.
  • تا دو روز از آسپرین استفاده نکنید.
  • برای رفع کبودی می توانید از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • در صورت بروز هر گونه علائم شدید حساسیتی به پزشک خود مراجعه کنید.

عوارض تزریق آنزیم برای از بین بردن ژل چیست؟

آنزیم هیالورونیداز یکی از روش های رایج تخلیه فیلر صورت است. اما در این روش احتمال بروز عوارض جانبی مانند واکنش های آلرژیک به دلیل محصولات حیوانی استفاده شده در ترکیبات این ماده وجود دارد.

آیا امکان تخلیه فیلر در خانه وجود دارد؟

خیر به هیچ عنوان؛ اگر قصد انجام تخلیه فیلر بینی در خانه، تخلیه ژل لب در خانه یا تخلیه فیلرهای سایر نواحی صورت خود را دارید باید بدانید که امکان عفونت باکتریایی، از دست دادن زیبایی و …. از عواقب انجام این کار در خانه است.

تخلیه ژل یک عمل کاملا تخصصی است و هر گونه اشتباه کوچک در هنگام انجام آن منجر به تخریب بافت طبیعی صورت شما می شود.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.