فیلر بینی برای چه سنی مناسب است؟
سن مناسب تزریق فیلر بینی
تزریق فیلر و بوتاکس مقالات سمیرا قابلی 0 نظر کاربران 8 خرداد ماه 1402

فیلر بینی برای چه سنی مناسب است؟

یکی از سوالاتی که به کرات پرسیده می شود این است که سن مناسب تزریق فیلر بینی چه سنی است؟ یا فیلر بینی برای چه سنی مناسب است؟

 امروزه فضای مجازی بخش بزرگی از زندگی ما به خصوص نوجوانان و جوانان را تشکیل داده است و همین موضوع باعث شده است که جوانان بیش از پیش به دنبال روش های زیبایی صورت باشند. 

در حالی که استفاده از پرکننده های پوستی مانند فیلر و بوتاکس و روش های جوانسازی پوست در بین بزرگسالان بسیار محبوب است؛ نگرانی زیادی وجود دارد که نوجوانان خیلی زود به اینگونه تزریقات زیبایی روی بیاورند. 

به عنوان والدین ممکن است نوجوان شما به دلیل تحت تاثیر قرار گرفتن در فضای مجازی و همچنین تمایل غریزی انسان در این سن به زیباتر شدن و در معرض توجه قرار گرفتن، درخواست تزریق فیلر بینی یا سایر پرکننده های پوستی را داشته باشد، چه باید کرد؟ از چه سنی می توان تزریق فیلر را انجام داد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا سوالات شما را پاسخ دهیم و تا حدی نگرانی شما را برطرف کنیم. 

آیا تزریق فیلر بینی در سنین پایین مشکلی دارد؟

شاید دلایل نوجوانان شما این باشد که تزریق فیلر یک روش غیر جراحی است و بدون بروز عوارض فیلر بینی می توانند فرم بینی خود را اصلاح کنند. این ادعا درباره تزریق فیلر بینی کاملا درست اما نه در هر سن و سالی!!!

بهترین برند فیلر بینی از ترکیبات کاملا طبیعی مانند هیالورونیک اسید ساخته می شود که آسیبی به بدن وارد نمی کند؛ اما این بدان معنی نیست سن فیلر بینی محدودیت خاصی ندارد و همه افراد در هر سنی که باشند می توانند این کار را انجام دهند. تزریق فیلر بینی در سنین کم و همچنین در مراکز نامعتبر می تواند عوارض جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. 

بنابراین شما به عنوان والدین در حال حاضر دلایل خوبی برای توجیه کردن نوجوانان خود درباره سن مناسب تزریق فیلر بینی دارید و می توانید کاملا قاطعانه با این موضوع مخالفت کنید. البته در صورتی که به بهترین دکتر فیلر بینی مراجعه کنید؛ در صورتی که نوجوان شما زیر 18 سال داشته باشد به هیچ عنوان این تزریق را انجام نمی دهد و نوجوان شما را با دلایل مناطقی از تزریق فیلر تا رسیدن به سن قانونی منصرف می کند.

دریافت مشاوره رایگان و تخصصی

اگر درباره فیلرهای بینی سوالی دارید با ما تماس بگیرید و یا سوالات خود را از طریق واتساپ و اینستاگرام با ما در میان بگذارید.

چرا سن مناسب تزریق فیلر بینی حائز اهمیت است؟

متخصصین پوست نسبت به استفاده بی رویه از فیلرهای پوستی قبل از اواسط 20 سالگی هشدار می دهند. همچنین متخصصین به تزریق بیش از حد فیلرهای پوستی هشدار می دهند. متاسفانه برخی از جوانان تمایل به تزریق حجم زیادی از فیلرها به لب ها و گونه های خود را دارند که این کار نه تنها جذاب به نظر نمی رسد بلکه باعث به هم ریختن فرم صورت هم می شود. 

اگر زیر 25 سال هستید باید به این نکته توجه داشته باشید که ویژگی های ظاهری افراد ممکن است تا 25 سالگی تغییر کنند. به طوری که استخوان ها تا این سن همچنان رشد دارند؛ بنابراین برای ایجاد هر گونه تغییری باید صبر کنید تا ویژگی ها و پوست شما به طور مناسب رشد کند. 

اگر در سنین جوانی قصد تزریق فیلر را دارید حتما به مراکز معتبر مراجعه کنید و بابت تبحر پزشک و برندی که استفاده می کند تحقیقات لازم را انجام دهید.

بهترین سن مناسب برای تزریق فیلر بینی چه سنی است؟

سن مناسب برای تزریق فیلر بینی یا سایر پرکننده های پوستی بالای 20 سال است. معمولا افراد بین 40 الی 45 سال بیشترین متقاضی، تزریق پرکننده های پوستی هستند؛ زیرا در این سنین چین و چروک های صورت زیاد می شود و برای جوانسازی صورت تزریق فیلر زیر چشم، خط خنده و … توصیه می شود. 

اما برای تزریق فیلر بینی شرایط فرق دارد؛ اگر قصد کسی تزریق فیلر بینی را دارید، رسیدن به سن قانونی برای انجام این کار کفایت می کند. توصیه ما به شما این است که از انجام این کار در سنین پایین اجتناب کنید و سن مناسب تزریق فیلر بینی از نظر ما سنین بالای 20 سال است. 

توجه: به دلیل اینکه تزریق ژل به بینی به منظور زیبایی انجام می شود؛ توصیه پزشکان این است که به هیچ عنوان این کار در سنین پایین انجام نشود. همچنین تزریق فیلر در سن زیر 18 سال نیاز به رضایت والدین دارد. 

عوارض تزریق ژل بینی چیست؟

تزریق فیلر بینی یک سری عوارض جدی و جزئی دارد؛ به همین دلیل توصیه پزشکان این است که تا زمان رسیدن به سن مناسب تزریق فیلر بینی (حداقل 20 سال) صبر کنید. افراد در سنین پایین به دلیل حساسیتی که به زیبایی صورت خود دارند در صورت بروز عوارض فیلر، ممکن است روحیه خود را از دست بدهند. 

از جمله عوارض فیلر بینی عبارتند از:

  • ایجاد حساسیت در پوست (موقتی)
  • قرمزی و کبودی محل تزریق (موقتی)
  • ورم بینی (موقتی)
  • ایجاد خون مردگی در سطح بینی (موقتی)
  • درد خفیف (موقتی)
  • حرکت فیلر به سایر نقاط مانند زیر چشم (در صورت عدم تبحر پزشک)
  • نامتقارن شدن بینی (در صورت عدم تبحر پزشک)
  • اختلال در بینایی و نابینا شدن (در صورت عدم تبحر پزشک)
  • مرگ پوست (در صورت عدم تبحر پزشک)
  • عفونت بینی (در صورت عدم تبحر پزشک)

کلام آخر

سن مناسب تزریق فیلر بینی بین 20 تا 30 سال است. اما در صورتی که جوانان قصد تزریق فیلر بینی در سنین پایین را داشته باشند حداقل باید تا سن 18 سالگی صبر کنند. متخصصین به دلیل بروز عوارض و البته کامل نشدن رشد صورت، تزریق ژل بینی را در سنین پایین توصیه نمی کنند. 

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.