بهترین روش های درمان جوش های بعد از اصلاح
درمان جوش بعد از اصلاح
درمان بیماری های پوستی مقالات سمیرا قابلی 0 نظر کاربران 25 دی ماه 1402

بهترین روش های درمان جوش های بعد از اصلاح

یکی از مشکلات رایجی که اکثر افراد بعد از اصلاح آن مواجه می شوند جوش زدن صورت یا بدن بعد از اصلاح است. این جوش ها علاوه بر ظاهر زشتی که دارند می توانند همراه با درد و سوزش باشند؛ به همین دلیل ما در این سری از مقالات کلینیک پوست و موی قوی سفید قصد داریم شما را با روش های درمان جوش های بعد از اصلاح و خلاص شدن از آنها آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

🎯 پکیج درمان جوش توسط پزشک متخصص با تخفیف و شرایط ویژه! (فرصت محدود)

دلیل جوش بعد از اصلاح چیست؟

انواع جوش ها بسیار متنوع هستند؛ از جوش های دوران بلوغ گرفته تا جوش هایی که بعد خوردن غذاهای خاص به وجود می آیند و جوش بعد از اصلاح.

بسیاری از آقایان و خانم هایی که پوست حساسی دارند پس از اصلاح صورت و بدن، ممکن است پوستشان جوش بزند. در واقع علت اصلی جوش زدن بعد از اصلاح به دلیل ضرباتی است که در حین اصلاح به پوست صورت یا بدن وارد می شود.

در صورتی که برای اصلاح صورت از روش هایی مثل شمع، وکس یا اپیلاسیون استفاده کنید احتمال اینکه در جلسات اول جوش های زیادی روی صورت شما ظاهر شود بسیار زیاد است. زیرا در این گونه روش ها موها با شدت و سرعت زیادی کنده می شوند که همین موضوع باعث التهاب پوستی و ایجاد جوش بعد از وکس صورت و … می شود.

حتما بخوانید: قاتل جوش صورت

علت و درمان جوش های بعد از اصلاح صورت با تیغ

اکثر آقایان و بعضی از خانم ها برای اصلاح صورت خود از تیغ یا ژیلت استفاده می کنند. قبل از هر چیز باید بگوییم که به هیچ عنوان نباید خانم ها از تیغ برای اصلاح صورت خود استفاده کنند؛ زیرا به دلیل نازکی پوست صورت خانم ها تیغ می تواند باعث التهاب و به وجود آمدن جوش روی صورت شود. یکی از بهترین راهکارهایی که متخصصین پوست برای خلاص شدن از جوش های روی صورت توصیه می کنند؛ لیزر موهای زائد صورت است.

آقایان هم زمانی که موهای صورت خود را با تیغ اصلاح می کنند، ممکن است برآمدگی هایی روی صورتشان ایجاد شود که این برآمدگی ها به دلیل رشد فولیکول های مو زیر پوست است. در واقع در این شرایط به جای اینکه مو از داخل پوست به بیرون بیاید در زیر پوست به دور خود پیچ می خورد و باعث ایجاد جوش ها و برآمدگی هایی بر روی صورت می شود.

معمولا افرادی که موهای صورت کلفت و ضخیمی دارند بیشتر در معرض این مشکل قرار دارند. آقایان برای جلوگیری از ایجاد جوش صورت بعد از اصلاح بهتر است به جای استفاده از تیغ از یک ماشین ریش تراش استفاده کنند.

نکات طلایی درمان جوش های بعد از اصلاح

  • برای جلوگیری از جوش های صورت بعد از اصلاح با بند، تا 24 الی 48 ساعت بعد از اصلاح، به هیچ عنوان از هیچ گونه مواد آرایشی استفاده نکنید.
  • قبل از اصلاح صورت خود را لایه برداری نکنید.
  • برای جلوگیری از جوش بعد از اصلاح بدن و صورت 12 الی 24 ساعت پس از اصلاح، پوست خود را لمس و دستکاری نکنید.
  • حداقل تا دو ساعت پس از اصلاح حمام نروید.
  • بخار درمانی بعد از اصلاح حداقل تا 48 ساعت ممنوع است.
  • در صورتی که در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارید حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.
  • بعد از اصلاح صورت، از کمپرس سرد استفاده کنید.

برای رفع جوش های بعد از اصلاح چه کنیم؟

روش های زیادی برای درمان جوش های بعد از اصلاح وجود دارد که ما در اینجا روش های از بین بردن سریع جوش بعد از اصلاح را آورده ایم.

درمان خانگی جوش بعد از اصلاح صورت

برای درمان جوش های بعد از اصلاح صورت با روش های طبیعی می توان از انواع ماسک های صورت، عسل، جوش شیرین، کمپرس یخ، روغن درخت چای، آلوئه ورا و … استفاده کرد که در ادامه درباره روش های درمان خانگی جوش بعد از اصلاح صورت صحبت کرده ایم.

ماسک صورت

از جمله ماسک های صورتی که برای درمان جوش های بعد از اصلاح صورت مناسب هستند می توان به ماسک خیار و ماسک سفیده تخم مرغ اشاره کرد.

ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ به دلیل اینکه سرشار از پروتئین است، علاوه بر اینکه تاثیر چشمگیری در رفع جوش های بعد از اصلاح صورت دارد از طرفی برای سفت و سفید شدن پوست نیز می تواند بسیار موثر باشد.

برای تهیه این ماسک، یک عدد سفیده تخم مرغ را به خوبی هم بزنید و آن را به مدت 20 دقیقه روی صورت خود قرار دهید و سپس پوست صورت خود را با آب خنک شستشو دهید.

ماسک خیار

برای جلوگیری و درمان جوش های قرمز بعد از اصلاح صورت به خصوص با بند، یک عدد خیار را رنده کنید و آن را به مدت 15 دقیقه روی صورت خود قرار دهید و سپس صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.

استفاده از کمپرس یخ

یکی از بهترین روش های درمان خانگی جوش بعد از اصلاح صورت، استفاده از کمپرس یخ است. زمانی که شما صورت خود را بند اصلاح می کنید، به دلیل اینکه موها از ریشه خارج می شوند، جریان خون در زیر پوست زیاد می شود و همین موضوع باعث می شود که شما در حین اصلاح احساس گرمای شدید بر روی پوست خود کنید. این گرم شدن پوست منجر به التهاب و قرمزی پوست می شود که نتیجه آن ایجاد جوش های بعد از اصلاح است. شما در صورت استفاده از کمپرس یخ، می توانید تا حد زیادی التهاب پوست خود را کم کنید.

جوش شیرین

جوش شیرین به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد می تواند برای درمان جوش های بعد از اصلاح موثر باشد. البته در صورت استفاده از جوش شیرین بر روی پوست بسیار باید دقت کنید، زیرا این ماده می تواند بر روی پوست شما حساسیت زا باشد.

یک پیمانه آب را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین ترکیب کنید و سپس با پنبه ای مخلوط به دست آمده را بر روی پوست صورت خود بمالید. پس از گذشت 5 دقیقه صورت خود را با آب سرد آبکشی کنید.

آلوئه ‌ورا

آلوئه ورا به دلیل خاصیت ضد التهابی بی نظیری که دارد در از بین بردن سریع جوش بعد از اصلاح می تواند بسیار موثر باشد. این گیاه را می توانید از عطاری ها تهیه کنید و ژل آن را به صورت طبیعی بر روی پوست خود را استفاده کنید و یا اینکه ژل، پماد یا کرم یا آن را تهیه کنید و از آن برای درمان جوش استفاده کنید.

درمان جوش های بعد از اصلاح با پماد

کرم ها و پمادهای زیادی برای درمان جوش های بعد از اصلاح در داروخانه ها موجود است که از جمله بهترین پماد برای جوش بعد اصلاح بدن و صورت شامل کرم رتینوئید و کرم های مرطوب کننده بدون الکل است.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورتی که راهکارهایی که گفتیم برای درمان جوش های بعد از اصلاح موثر نباشد نیاز است که به یک دکتر جوش خوب مراجعه کنید. پزشک پس از بررسی و معاینه جوش ها و نوع پوست شما بهترین داروها را برای درمان جوش صورت و بدن شما تجویز می کند.

🎯 پکیج درمان جوش توسط پزشک متخصص با تخفیف و شرایط ویژه! (فرصت محدود)

سوالات متداول

علت ایجاد جوش بعد از اصلاح چیست؟

از جمله دلایل ایجاد جوش بعد از اصلاح می توان به ورود آلودگی ها و میکروب ها به داخل منافذ پوست بعد از اصلاح، خارج شدن سریع و شدید موها از داخل پوست، شستن صورت با آب داغ بعد از اصلاح، استفاده از لوازم آرایشی بلافاصله بعد از اصلاح و … اشاره کرد.

برای جلوگیری از جوش بعد از اصلاح با بند چه کنیم؟

قبل از اصلاح صورت خود را بشویید، حداقل از 2 روز قبل از اصلاح لایه برداری و پاکسازی پوست انجام ندهید، قبل از اصلاح دوش آب گرم بگیرید تا منافذ پوستتان باز شود و از نخ تمیز برای بند انداختن استفاده کنید.

برای رفع جوش های بعد از اصلاح چه کنیم؟

جوش ها را دستکاری نکنید، کمپرس یخ بر روی جوش های خود بگذارید، از ژل آلوئه ورا، روغن درخت چای، جوش شیرین و آبلیمو برای درمان جوش های بعد از اصلاح استفاده کنید.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.