هزینه کاشت مو چقدر است؟
هزینه کاشت مو چقدر است؟
کاشت مو و ابرو مقالات سمیرا قابلی 0 نظر کاربران 26 خرداد ماه 1402

هزینه کاشت مو چقدر است؟

هیچ کس نمی تواند منکر تاثیرات مو در زیبایی چهره افراد شود. به همین دلیل است که افرادی که دچار طاسی می شوند تصمیم به کاشت مو می گیرند. در روش کاشت مو افراد در مدت زمان کوتاهی می توانند به موهایی سالم و پرپشت برسند اما بزرگترین مانعی که افراد دارند مربوط به هزینه کاشت مو است. 

ما در این نوشتار قصد داریم به عواملی که بر قیمت کاشت مو موثر هستند را بررسی کنیم. توجه داشته باشید که عمل پیوند مو از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و قبل از توجه به قیمت مراکز باید به دنبال یک پزشک متخصص و متبحر برای عمل پیوند مو باشید.

هزینه کاشت مو چگونه محاسبه می شود؟

تنها روش درمان موهای از دست رفته کاشت مو است و اکثر بیمه ها تعهدی نسبت به پرداخت هزینه کاشت مو ندارند. به همین دلیل یکی از دغدغه های اصلی متقاضیان این عمل هزینه آن است.

از جمله عواملی که بر قیمت کاشت مو تاثیرگذار هستند عبارتند از:

  • تکنیک کاشت مو
  • تجهیزات کلینیک
  • میزان ریزش مو
  • تعداد گرافت های کاشته شده
  • میزان تجربه و تخصص پزشک
  • سن متقاضی
  • نوع و ناحیه بانک مو
  • موقعیت مکانی کلینیک

روش کاشت مو

قطعا یکی از عوامل تاثیرگذار در قیمت کاشت مو در تهران یا هر شهر دیگری تکنیک کاشت مو است. برای انجام برخی روش ها نیاز به دستگاه ها و تجربه بالای پزشک است که همین موضوع باعث بالا رفتن هزینه کاشت موی فرد می شود.

بیشتر بخوانید:

میزان تجربه و تخصص پزشک

یکی از نکات بسیار مهمی که در عمل پیوند مو باید در نظر داشته باشید توجه به میزان تبحر و مهارت پزشک است؛ زیرا عمل پیوند مو از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و چنانچه پزشک مهارت کافی نداشته باشد نتیجه مطلوبی حاصل نمی شود.

از جمله ویژگی های یک جراح خوب برای کاشت مو عبارتند از:

  • تعداد مراجعه کنندگان بالا و سابقه ای که در زمینه عمل پیوند مو داشته است.
  • داشتن تجربه و مهارت بالا
  • دارای یک تیم حرفه ای متبحر برای کاشت مو
  • ارائه مشاوره کامل و صحیح به مراجعه کنندگان
  • در نظر گرفتن سن، نوع پوست و شرایط جسمانی افراد برای انتخاب تکنیک کاشت مو
  • تجهیزات کلینیک

تعداد گرافت های کاشته شده

هر چه میزان طاسی فرد بیشتر باشد، قطعا به تعداد گرافت های بیشتری برای کاشت نیاز دارد؛ همچنین میزان طاسی بیشتر باعث افزایش مدت زمان عمل پیوند مو و در نهایت افزایش هزینه کاشت مو می شود.

نوع بانک مو

یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت کاشت مو، وضعیت و شرایط بانک مو می باشد. قبل از شروع پیوند پزشک به خوبی وضعیت بانک موی فرد را مورد بررسی قرار می دهد تا به صورت دقیق میزان برداشت و کاشت گرافت ها تعیین شود.

در صورتی که وضعیت بانک مو مناسب باشد و میزان تراکم مو بالا باشد، جراح به راحتی میزان گرافت های لازم را از آنجا استخراج می کند و بدون هیچ دردسری آنها را در جای مناسب قرار می دهد. اما در صورتی که وضعیت بانک مو مساعد نباشد، جراح با چالش های فراوانی مواجه می شود که در این صورت مدت زمان عمل و در نتیجه هزینه پیوند مو افزایش پیدا می کند.

سن متقاضی

ریزش مو اصولا از سنین بالا اتفاق می افتد و افراد جوان معمولا کمتر به این مشکل دچار می شوند. پزشکان توصیه می کنند که عمل کاشت مو در زمانی که ریزش مو به طور کامل متوقف نشده است انجام نشود.

کمترین هزینه کاشت مو برای افراد جوان و میانسال می باشد، افرادی که در سنین بالاتر هستند به دلیل اینکه بانک موی مناسبی ندارند ممکن است نیاز باشد که هزینه بیشتری را پرداخت کنند. همچنین افرادی که سنشان بالاتر است نیاز به داروهای تقویت کننده بیشتر به نسبت افراد جوان و میانسال دارند که همین موضوع نیز می تواند منجر به افزایش هزینه های عمل پیوند مو شود.

موقعیت جغرافیایی کلینیک کاشت مو

موقعیت جغرافیایی مرکز کاشت مو هم بر قیمت کاشت مو تاثیرگذار است. طبیعتا قیمت کاشت مو در تهران زمانی که این کار در بهترین کلینیک زیبایی در شمال تهران انجام شود بیشتر از یک کلینیک زیبایی در مرکز شهر یا پایین شهر تهران است.

کدام روش کاشت مو هزینه کمتری دارد؟

همان طور که گفتیم هر کدام از تکنیک های کاشت مو با امکانات و شرایط خاصی انجام می شود که منجر به تفاوت هزینه در روش های مختلف می شود. به عنوان مثال هزینه کاشت مو به روش Micro FIT به دلیل تجهیزات پیشرفته و دانش و مهارت مورد نیاز تقریبا بیشتر از سایر روش ها است.

در مقابل ارزان ترین روش هزینه کاشت مو در ایران مربوط به روش کاشت مو FUT می شود. مدت زمان انجام این عمل از سایر روش ها کمتر است؛ زیرا برداشت فولیکول های مو به صورت یک جا و با سرعت بیشتری انجام می شود. هر چه مدت زمان عمل کمتر باشد، هزینه آن نیز کمتر خواهد بود.

همچنین هزینه کاشت مو به روش sut به نسبت روش هایی مثل میکروگرافت، هزینه کمتری دارد. قاعده کلی این است که هر چه روش قدیمی تر باشد و پزشک تجربه کمتری در این زمینه داشته باشد هزینه کاشت مو هم کمتر خواهد شد. در مقابل هزینه جدیدترین روش کاشت مو که با یک تیم حرفه ای و با تجهیزات پیشرفته انجام می شود بیشتر خواهد بود.

هزینه های قبل و بعد از کاشت مو

هزینه کاشت مو در تهران یا هر شهر دیگری به غیر از موارد گفته شده شامل هزینه های قبل و بعد از کاشت مو هم می شود که عبارتند از:

  • هزینه دستمزد پزشک
  • هزینه کلینیک کاشت مو
  • هزینه آزمایشات مورد نیاز
  • هزینه داروهای تجویز شده

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.