آشنایی با انواع جراحی زیبایی صورت
انواع جراحی زیبایی صورت
مقالات سمیرا قابلی 0 نظر کاربران 5 آذر ماه 1401

آشنایی با انواع جراحی زیبایی صورت

انجام جراحی زیبایی صورت و اصلاح نواقص احتمالی موجود در هر یک از اجزای مختلف صورت، تاثیر بسیار زیادی در زیبایی، جذابیت و افزایش اعتماد به نفس افراد دارد. به همین دلیل انواع عمل های زیبایی صورت در میان افراد طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است.

همان طور که می دانید نمی توان از نقش زیبایی چهره در هر گونه رابطه ای اعم از روابط اجتماعی، روابط عاشقانه و حتی قبولی در یک مصاحبه کاری غافل شد؛ همیشه در اولین برخوردها تاثیر زیبایی چهره و استایل افراد بیش از هر چیز تاثیرگذار است. بنابراین وجود حتی کوچک ترین نقص هم در صورت می تواند در روابط ما تاثیر گذار باشد. همچنین در صورتی که زیبایی چهره افراد از نظر خود یا اطرافیان مورد قبول نباشد، منجر به پایین آمدن اعتماد به نفس افراد می شود.

انواع جراحی های زیبایی صورت می تواند هر گونه نقص یا ایرادی که در چهره خود دارید را برطرف کنید. به کمک این نوع عمل ها می توانید نواقص احتمالی چشم ها، بینی، لب، پوست، گونه و …. را برطرف کنید. در این مقاله از کلینیک زیبایی قوی سفید با ما همراه باشید تا به شما انواع روش های جراحی زیبایی صورت را معرفی کنیم.

تزریق فیلر

یکی از رایج ترین روش های غیرتهاجمی عمل زیبایی صورت و جوانسازی پوست صورت استفاده از فیلرهای پوستی است. از انواع فیلرهای پوستی برای جراحی زیبایی صورت مانند اصلاح فرم بینی، برجسته سازی لب ها، برجسته سازی گونه ها، رفع گودی زیر چشم و …. استفاده می شود. در صورتی که پزشک از فیلرهای ساخته شده بر پایه هیالورونیک اسید استفاده کند عارضه و خطری شما را تهدید نخواهد کرد. ماندگاری انواع فیلرها به نسبت جنس آنها و نوع پوست متفاوت است.

تزریق ژل به خط خنده

ممکن است پس از تزریق فیلر لب، بینی، زیر چشم و … کمی تورم داشته باشید که کاملا طبیعی است و در صورت صلاحدید پزشک می توانید پس از تزریق از کمپرس یخ استفاده کنید.

تزریق بوتاکس

یکی از رایج ترین استفاده های بوتاکس، از بین بردن چین و چروک ناحیه پیشانی و دور چشم است. البته از بوتاکس به منظور درمان برخی بیماری ها و مشکلات مانند درمان تعریق، درمان میگرن، گرفتگی عضلات و … هم استفاده می شود.

تزریق بوتاکس به خط اخم پیشانی

زاویه سازی فک

زاویه دار کردن فک امروزه یکی از معیارهای زیبایی به حساب می آید. داشتن صورتی باریک و به فرم v مورد علاقه افراد بسیاری است. زیبایی فک باعث باریک به نظر رسیدن صورت می شود و در زیبایی صورت تاثیر زیادی دارد. عمل زاویه دار کردن فک به دو صورت انجام می شود:

روش های غیر جراحی برای زاویه دار کردن فک

روش های غیر جراحی برای زاویه دار کردن فک تزریق ژل, بوتاکس و چربی است. این روش اثرات سریعتری بر فرد دارد و فرد بعد از تزریق می تواند به راحتی به خانه بازگردد. تزریق بوتاکس در ناحیه موردنظر باعث می شود کوچکتر به نظر برسد و تزریق ژل و چربی باعث برجسته شدن آن محل می شود.

تزریق چربی برای زاویه سازی فک

تزریق چربی به منظور متناسب شدن فک با سایر اجزای صورت انجام می شود. این روش به صورت سرپایی و با استفاده از آرام بخش داخل وریدی انجام می شود. بعد از تزریق چربی احتمال متورم شدن ناحیه موردنظر وجود دارد ولی بعد از چند هفته بهبود می یابد.

تزریق ژل برای برجسته کردن چانه

قسمت هایی از چانه در زاویه سازی فک لازم است که برجسته شوند که این کار با استفاده از تزریق ژل امکان پذیر می شود.

تزریق فیلر در ناحیه فک و قسمت پایینی صورت در زاویه دار کردن فک و زیبایی صورت تاثیر زیادی دارد. تزریق فیلر با استفاده از کرم بی حسی موضعی و در حد چند دقیقه انجام می شود.

تزریق ژل برای زاویه سازی فک

تزریق بوتاکس برای زاویه دار کردن فک

با تزریق بوتاکس اندازه عضلات بزرگ فک کاهش می یابد. این روش بدون درد و بیهوشی بوده و روشی سریع برای داشتن چانه ای ظریف و زیبا است.

لیفت پوست صورت

برای جوانی و شادابی پوست لیفت پوست بهترین گزینه است. در این جراحی زیبایی صورت, پوست اضافی آن برداشته می شود و روی عضلات و لایه های عمیق تر پوست کار می شود که به آن کشیدن پوست صورت هم می گویند.

لیفت پوست از ناحیه کناره های گوش انجام می شود. لیزر درمانی و بوتاکس گزینه های ساده تری نسبت به لیفت پوست صورت هستند.

جراحی لیفت گردن

با جراحی لیفت گردن یا جراحی غبغب می توان پوست و بافت شل شده ی زیر گلو را که اثر افزایش سن فرم خود را از دست داده است احیا کرد.

یک جراح می تواند این مشکلات را به وسیله ی تعدیل و حذف ماهیچه های گردن و خارج کردن چربی ها برطرف کند. لیفت گردن معمولا همراه با لیفت صورت انجام می شود.

مانند سایر جراحی ها احتمال خیلی کمی برای عفونت وجود دارد که با دارو می توان جلوگیری کرد. دوران نقاهت نیز حدودا دو هفته طول می کشد.

رفع غبغب با مزوتراپی

در مزوتراپی با تزریق میکرو در ناحیه انباشت چربی سلول های چربی براساس واکنش های شیمیایی تخریب می شود. تزریق کاملا بی درد است و در صورت نیاز از کرم بی حس کننده استفاده می شود.

رفع غبغب با لیپولیز تزریقی

در این روش ماده ای به زیر چانه تزریق می شود که سلول های چربی زیر چانه را تخریب می کند و دیگر امکان تجمع چربی در آن وجود ندارد.

رفع غبغب با لیپوساکشن لیزری

این روش نسبت به روش های جراحی زیبایی غبغب کم ضرر و ایمن تر است و لیزر باعث سفت شدن پوست می شود و از افتادگی آن جلوگیری می کند. در این روش چربی انباشته شده در ناحیه غبغب با استفاده از اشعه لیزر از بین می رود.

رفع غبغب با هایفو تراپی

یک روش موثر برای از بین بردن غبغب هایفو می باشد. در هایفوتراپی علاوه بر از بین بردن چربی یک عمل لیفتینگ پوست ازطریق کلاژن سازی در پوست انجام می شود.

رفع غبغب با لیپوماتیک

در لیپوماتیک بافت سلول های چربی با ایجاد ارتعاش لوله های مخصوص تخریب شده و از ناحیه غبغب تخلیه می شود. لیپوماتیک عوارضی مانند سوختگی پوست ندارد.

عمل بوکال فت

چربی بوکال نوعی چربی در اطراف لب و گونه می باشد که در صورت وجود آن گوشه های خارجی لب ها و گونه ها پرتر از حد معمول دیده می شود. تنها راه برای از بین بردن این چربی ها انجام جراحی زیبایی صورت، بوکال فت است. در صورت حذف این چربی ها، استخوان گونه برجسته تر و فرم صورت زیباتر به نظر می رسد.

کاشت مو و ابرو

نمی توان از تاثیر پرپشتی موهای سر و ابرو در زیبایی چهره غافل شد به همین دلیل کاشت مو و کاشت ابرو در دسته انواع جراحی زیبایی صورت جای داده ایم. خوشبختانه علم پزشکی در این زمینه پیشرفت های چشمگیری داشته است به حدی که نه تنها کم پشتی مو بلکه طاسی مو هم به کمک کاشت مو قابل درمان است.

گونه گذاری

جراحی گونه یکی دیگر از انواع جراحی زیبایی صورت است که با هدف بهبود ظاهر گونه و برجسته کردن آن انجام می شود. افرادی که برای جراحی گونه مراجعه می کنند یا افراد جوانی هستند که دچار ضعف استخوان گونه هستند یا افراد میانسالی که با گذشت زمان گونه آن ها تحلیل رفته است. از جلمه روش های افزایش حجم گونه عبارتند از:

گونه گذاری با تزریق چربی

در این روش برای حجیم کردن گونه از چربی خود بدن فرد استفاده می شود. بافت چربی برای تزریق از ناحیه ای از بدن توسط ساکشن تهیه می شود و به مدت یک سال قابل استفاده است و طی ۳ الی ۴ جلسه در سال در گونه تزریق می شود. تزریق چربی برای گونه گذاری عارضه ای نداشته و ماندگار و کم هزینه است.

گونه گذاری با تزریق ژل

یکی دیگر از روش های گونه گذاری تزریق ژل است. در صورتی که برای تزریق فیلر به گونه پزشک از بهترین فیلر استفاده کند و شیوه تزریق را به درستی انجام دهد احتمال بروز عوارض تقریبا صفر است. ژل هایی که برای تزریق در گونه استفاده می شوند حتما باید دارای مجوز بهداشت و درمان باشند. مدت ماندگاری تزریق ژل از ۸ ماه تا ۲ سال می باشد.

گونه گذاری با پروتز

پروتزی که برای گونه گذاری استفاده می شود از جنس سیلکون است که با برش هایی کوچک در داخل دهان یا زیر پلک قرار داده می شود. پروتز یک روش دائمی برای گونه گذاری است و توسط جراح پلاستیک انجام می شود.

مدت زمان انجام این عمل یک ساعت است و بهتر است که با بیهوشی انجام شود. دوره نقاهت گونه گذاری با پروتز یک ماه است.

جراحی زیبایی برداشتن خال

برداشت خال به دو روش لیزر و جراحی انجام می شود که روش جراحی شامل سه حالت، خارج سازی کامل تراشه ای، بیوپسی پانچ و جراحی برشی است. احتمال برگشت خال در روش جراحی بسیار کم و نادر است.

همچنین خال هایی که احتمال بدخیمی آن ها وجود دارد حتما باید توسط جراحی خارج شوند و برای بررسی به آزمایشگاه فرستاده شوند. زیرا لیزر خال را تخریب می کند و امکان آزمایش و بررسی آن وجود ندارد.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.