نکات طلایی مراقبت های بعد از فیلر بینی
مراقبت های بعد از فیلر بینی
تزریق فیلر و بوتاکس مقالات سمیرا قابلی 0 نظر کاربران 1 مهر ماه 1402

نکات طلایی مراقبت های بعد از فیلر بینی

مراقبت های بعد از فیلر بینی از اهمیت بسزایی برخوردار هستند؛ زیرا در صورت عدم رعایت صحیح مراقبت هاي بعد فيلر بيني ممکن است فرد به نتیجه دلخواه نرسد، عوارض ناشی از آن را تجربه کند و یا اینکه ماندگاری فیلر کمتر از حد طبیعی خود شود. 

در صورتی که شما هم قصد تزریق فیلر به بینی دارید یا اینکه به تازگی این عمل زیبایی را انجام داده اید و می خواهید از مراقبت های بعد فیلر بینی آگاه شوید؛ با ما همراه باشید. 

چرا باید مراقبت های بعد از فیلر بینی رعایت شود؟

از انواع فیلر به منظور فرم دهی به صورت، جوانسازی پوست، درمان جوش، اصلاح فرم بینی، افزایش حجم لب، افزایش حجم گونه و … استفاده می شود. 

در صورتی که شما هر کدام از این تزریقات زیبایی را انجام داده باشید اما در رعایت نکات مراقبتی بعد از تزریق مانند مراقبت هاي بعد فيلر بيني کوتاهی کنید ممکن است دچار عوارض فیلر بینی، کاهش ماندگاری فیلر بینی و عدم دستیابی به نتیجه دلخواه شوید. 

مراقبت های بعد از تزریق فیلر بینی چیست؟

از جمله مراقبت هاي بعد از فيلر بيني عبارتند از استفاده از کمپرس سرد، ماساژ ندادن بینی، عدم استفاده از لوازم آرایشی به مدت 24 ساعت، ممنوعیت شستشوی صورت و استحمام به مدت 24 ساعت، ممنوعیت انجام فعالیت های سنگین حداقل به مدت 24 ساعت و … . که در ادامه بیشتر درباره این موارد صحبت خواهیم کرد. 

مشاوره رایگان تزریق فیلر بینی

اگر درباره تزریق فیلر بینی سوالی دارید با ما تماس بگیرید و یا سوالات خود را از طریق واتساپ و اینستاگرام با ما در میان بگذارید.

گذاشتن کمپرس سرد روی بینی

از جمله بهترین مراقبت های بعد از فیلر بینی، گذاشتن کمپرس سرد روی بینی به مدت 3 روز است. در صورت انجام این کار از خونریزی، تورم و جابه جایی فیلر بینی جلوگیری می شود. 

ماساژ دادن بینی ممنوع

یکی از ممنوعیت هایی که در مراقبت های بعد از انجام فیلر بینی معمولا بهترین دکتر فیلر بینی به شما گوشزد می کند این است که در روزهای اولیه از دست زدن و ماساژ دادن بینی پرهیز کنید. زیرا با این کار باعث جابه جا شدن ژل و در نتیجه به هم خوردن فرم بینی می شوید. 

ممنوعیت استفاده از لوازم آرایشی تا 24 ساعت

یکی دیگر از مواردی که در مراقبت هاي بعد فيلر بيني باید به آن توجه داشته باشید این است که به هیچ عنوان تا 24 ساعت از هیچ گونه لوازم آرایشی و بهداشتی مرتبط با صورت استفاده نکنید. زیرا به دلیل باز بودن جای سوزن بر روی صورت امکان ورود آلودگی ها به زیر پوست وجود دارد.

ممنوعیت شستشوی صورت تا 24 ساعت

به دلیل اینکه جای سوزن بر روی صورت شما باز است پزشکان در مراقبت های بعد تزریق فیلر بینی، شستشوی صورت به مدت 24 ساعت را توصیه نمی کنند. 

عدم مصرف دخانیات و مشروبات الکلی به مدت یک هفته

از جمله موارد بسیار مهم در مراقبت های بعد از تزریق فیلر بینی این است که حداقل به مدت یک هفته مصرف دخانیات و مشروبات الکلی را به طور کامل کنار بگذارید. 

استفاده از دو بالش در هنگام خواب

اگر می خواهید مراقبت هاي بعد از تزريق فيلر بيني را به نحو احسن انجام دهید علاوه بر اینکه به صورت طاق باز می خوابید می توانید برای جلوگیری از جابه جایی ژل بینی از دو بالش استفاده کنید.

حمام کردن به مدت 24 ساعت ممنوع

همان طور که گفتیم به دلیل باز بودن جای سوزن بهتر است تا 24 ساعت صورت خود را نشویید و حتی استحمام نکنید. پزشکان در مراقبت های بعد از فیلر بینی به شما گوشزد می کنند تا 72 ساعت هم تنها اجازه دوش آب سرد یا ولرم دارید نه آب داغ!

انجام فعالیت های سنگین ممنوع

برای افزایش ماندگاری فیلر بینی به توصیه پزشکان حداقل تا 24 ساعت پس از تزریق فیلر بینی از انجام فعالیت های بدنی سنگین و ورزش کردن پرهیز کنید. 

آیا بعد از فیلر بینی باید چسب زد؟

در برخی مواقع پزشک چسب زدن بعد از فیلر بینی را توصیه می کند. در این صورت پس از گذشت 3 روز از تزریق می توانید چسب بینی خود را به آرامی و بدون فشار آوردن به بینی جدا کنید. پس از گذشت سه ساعت از جدا کردن چسب، مجددا باید بینی خود را چسب بزنید و این کار را به مدت 2 الی 3 هفته در صورت صلاحدید پزشک تکرار کنید. 

نکات مهم بعد از تزریق فیلر بینی

  • کبودی، قرمزی و ورم پس از تزریق فیلر بینی کاملا طبیعی است و پس از گذشت چند روز به طور کامل رفع می شود.
  • در صورتی که به دنبال افزایش ماندگاری فیلر بینی هستید مراقبت های بعد از انجام فیلر بینی را به درستی انجام دهید.

مراقبت های قبل از فیلر بینی

از جمله مراقبت های قبل از فیلر بینی که باید به آن توجه داشته باشید عبارتند از:

  • از 10 روز قبل از تزریق فیلر بینی مصرف داروهای ضد التهابی، ویتامین E، آسپرین، روغن ماهی و هر نوع دارویی که ممکن است باعث افزایش خونریزی شود را قطع کنید.
  • در صورتی که داروی خاصی مصرف می کنید حتما قبل از تزریق پزشک خود را در جریان بگذارید.
  • مصرف نوشیدنی های الکل دار و استعمال دخانیات از 24 ساعت قبل از تزریق متوقف کنید.
  • در روز تزریق به هیچ عنوان از هیچ گونه ماده آرایشی و بهداشتی صورت استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید: قیمت فیلر بینی 1402

دوره نقاهت تزریق ژل بینی چقدر است؟

اصولا افراد حداکثر تا دو هفته قرمزی و کبودی بعد از تزریق فیلر بینی را تجربه می کنند و دوره نقاهت تزریق فیلر بینی و مراقبت های بعد از فیلر بینی نیز 1 الی 2 هفته تخمین زده می شود.

سوالات متداول

سولار یا حمام آفتاب بعد از تزریق فیلر بینی از چه زمانی آزاد است؟

در مراقبت هاي بعد از تزريق فيلر بينی گفته می شود که حداقل به مدت یک هفته در معرض گرما یا سرمای شدید قرار نگیرد. بنابراین حمام آفتاب و به خصوص سولار را تا حد ممکن به تعویق بیندازید.

آیا استفاده از داروهای مسکن بعد از تزریق فیلر بینی مجاز است؟

به توصیه پزشکان قبل و بعد از تزریق فیلر بهتر است داروهای مسکن استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث رقیق شدن خون و همچنین ایجاد مشکل پس از تزریق شود. 

آیا تزریق فیلر بینی درد دارد؟

خیر از آنجا که قبل از تزریق از بی حسی استفاده می شود؛ شما هیچ گونه دردی را احساس نخواهید کرد. 

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.