سریع ترین راه های درمان جوش سر سیاه
روش های درمان جوش های سرسیاه
درمان بیماری های پوستی مقالات سمیرا قابلی 0 نظر کاربران 7 شهریور ماه 1402

سریع ترین راه های درمان جوش سر سیاه

ممکن است شما هم با جوش های ریز و کوچک سیاه رنگ روی صورت یا بدن خود مواجه شده باشید. درمان جوش سر سیاه با روش های مختلف خانگی و کلینیکی امکان پذیر است. اگر شما دچار این مشکل هستید و راهکارهای مختلف را برای از بین بردن جوش های سرسیاه امتحان کرده اید اما به نتیجه نرسیده اید با ما تا انتهای این نوشتار همراه باشید تا شما را با سریع ترین راه های درمان جوش سر سیاه آشنا کنیم. 

 

🎯 پکیج درمانی جوش های سر سیاه با تخفیف و شرایط ویژه! (فرصت محدود)

علت جوش سر سیاه چیست؟

برخلاف تصور اشتباه برخی افراد علت جوش سر سیاه عفونی بودن یا آلوده بودن بدن نیست و تنها دلیل سیاهی این جوش ها تجمع سلول های مرده پوست می باشد.  

پوست انسان منافذ بسیار زیادی دارد که نیاز به رسیدگی و تمیز نگه داشتن دارند. دلایل به وجود آمدن جوش های سرسیاه بسیار متنوع هستند اما مهم ترین علت جوش سر سیاه مسدود شدن منافذ پوست توسط عوامل مختلف مانند لوازم آرایشی، تعریق، رطوبت و چربی بالا، شیو کردن موهای زائد، استرس، مصرف دخانیات، داشتن رژیم غذایی نامناسب، اختلالات هورمونی و استفاده از برخی داروهای محرک مانند داروهای ضدبارداری و … است. 

علائم جوش های سر سیاه چیست؟

جوش های سر سیاه در دسته جوش های غیرالتهابی و بدون درد قرار دارند که به دلیل ظاهر تیره و برجسته ای که دارند به راحتی قابل تشخیص می باشند.

جوش های سرسیاه هر قسمت از بدن می تواند نشان دهنده مشکل خاصی باشد که عبارتند از:

  • جوش های سر سیاه روی بینی: این نوع جوش ها در اکثر مواقع به دلیل تعداد منافذ بالا و ترشح چربی بسیار زیاد در کنار بینی ایجاد می شوند. البته در برخی موارد نادر جوش های سر سیاه روی بینی می تواند نشان از مشکلات قلبی عروقی باشند؛ بنابراین درمان جوش سر سیاه بینی را پشت گوش نیندازید.
  • جوش های سر سیاه روی پیشانی: در صورتی که این نوع جوش ها در بین دو ابرو رشد کنند می تواند علامتی بر چرب بودن کبد باشد. به منظور جلوگیری از جوش های سر سیاه پیشانی از خوردن غذاهای چرب، فست فودی و سرخ شده پرهیز کنید.
  • جوش ‌های سرسیاه چانه: این نوع جوش ها بیشتر در چانه خانم ها دیده می شود که می تواند نشان از مشکلات دستگاه تولید مثل بانوان باشد؛ بنابراین برای درمان جوش های سر سیاه چانه حتما به یک متخصص زنان مراجعه کنید.
  • جوش ‌های سرسیاه روی‌ گوش: این نوع جوش ها می تواند نشانه وجود مشکلات دستگاه ادراری و کبد شما باشد. بنابراین برای درمان جوش سر سیاه داخل گوش آب کافی در طول شبانه روز بنوشید و از مصرف زیاد قهوه و نمک پرهیز کنید.

راه های درمان جوش سر سیاه

یکی از انواع جوش که البته بسیار رایج است جوش های سرسیاه می باشند که به آسانی می توان آنها را از بین برد. در ادامه شما را با روش های درمان جوش سرسیاه در خانه و روش های کلینیکی آشنا خواهیم کرد. 

🎯 پکیج درمانی جوش های سرسیاه با تخفیف و شرایط ویژه! (فرصت محدود)

درمان جوش سرسیاه با خمیر دندان

یکی از روش های درمان جوش سرسیاه با خمیر دندان است که البته بیشتر از خمیر دندان برای درمان جوش سر سیاه بینی استفاده می شود. برای از بین بردن جوش سر سیاه بینی با خمیردندان به صورت زیر عمل کنید:

  • قبل از هر چیزی پوست خود را با شوینده مناسب بشویید تا سطح بینی شما کاملا تمیز شود.
  • سپس پوست صورت خود را خشک کنید.
  • مقداری خمیر دندان را با آب ترکیب کنید تا کمی رقیق شود.
  • به کمک یک مسواک نرم تمیز خمیر دندان را به روی پوست بینی خود بزنید.
  • پس از گذشت 20 دقیقه پوست خود را با آب ولرم بشویید. 

بخور دادن صورت

بخور دادن برای درمان جوش سر سیاه صورت می تواند بسیار موثر باشد که به راحتی در خانه می توانید این درمان را انجام دهید. 

  • به این ترتیب که مقداری آب را در ظرف نسبتا بزرگی بجوشانید و اجازه دهید چندین دقیقه بگذرد.
  •  سپس روبروی ظرف پر از آب جوش به فاصله 15 سانتی متری بنشینید؛ به طوری که بخار آب به طور مستقیم به صورتتان برخورد کند.
  • یک حوله یا پتوی نازک را بالای سرتان بگذارید تا بخار آب بیشتر به صورتتان بخورد. 
  •  به مدت 10 دقیقه سعی کنید این کار را انجام دهید. 

ماسک برای کندن جوش سر سیاه

از جمله روش های متداول درمان جوش سرسیاه در خانه استفاده از ماسک برای کندن جوش سر سیاه است که در ادامه بهترین ماسک های صورت برای درمان جوش سرسیاه صورت را معرفی خواهیم کرد:

ماسک شیر و عسل

شیر از خشکی پوست جلوگیری می کند و باعث نرمی و لطافت پوست می شود و عسل هم خاصیت ضد باکتریایی دارد. در صورت ترکیب این دو ماده می توانید یک ماسک مناسب برای از بین بردن سه سوته جوش های سرسیاه تهیه کنید. 

بیشتر بخوانید: درمان سه سوته جوش صورت

ماسک جوش شیرین و آب

ترکیب جوش شیرین و آب برای لایه برداری پوست بسیار مناسب است؛ اما باید توجه داشته باشید که در استفاده از این ماسک برای کندن جوش سر سیاه نباید زیاده روی کنید، زیرا ممکن است باعث خشکی پوست شود. 

ماسک خاک رس

یک روش درمان جوش سر سیاه استفاده از ماسک خاک رس است. خاک رس برای کاهش چربی پوست بسیار مناسب است و در ترکیب اکثر ماسک های صورت مناسب پوست های چرب و مختلط وجود دارد. 

خوابیدن با آرایش ممنوع!

هیچ بهانه ای برای خوابیدن با صورت آرایش کرده قابل قبول نیست! در صورتی که با آرایش صورت می خوابید، ایجاد جوش های سرسیاه تنها یک عارضه جزئی است و ممکن است با مشکلات پوستی جدی تری روبه رو شوید. 

کرم برای جوش های سر سیاه 

خوشبختانه انواع مختلفی ژل و کرم برای جوش های سر سیاه در داروخانه ها وجود دارد که می توانید بدون نیاز به تجویز پزشک از داروخانه ها تهیه کنید و به صورت موضعی روی پوست خود استفاده کنید. 

از جمله داروهای بدون نسخه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سالیسیک اسید
  •  بنزوئیل پراکسید
  •  رزورسینول 
  • و … 

در صورتی که این داروها برای درمان جوش های سر سیاه موثر واقع نشدند نیاز است که به یک دکتر جوش برای تشخیص ریشه مشکل و درمان آن مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: درمان جوش های التهابی

لیزر درمانی

ممکن است به کلینیک زیبایی که برای درمان جوش سرسیاه مراجعه کرده اید لیزر درمانی را برای شما مناسب بداند. در این روش اشعه های لیزر به منظور از بین بردن باکتری ها و چربی های لایه زیرین پوست استفاده می شود که همین کار باعث از بین رفتن جوش های سرسیاه می شود.

میکرودرم ابریژن

در این روش بهترین دکتر جوش، با دستگاه میکرودرم ابریژن شروع به لایه برداری پوست می کند که این لایه برداری، منافذی که مسدود شده اند را باز می کنند که این کار منجر به درمان جوش های سرسیاه می شود. 

لایه برداری تخصصی با مواد شیمیایی

در این روش پزشک به کمک مواد شیمیایی قوی اقدام به لایه برداری تخصصی پوست می کند که نتیجه کار از بین رفتن منافذ بسته پوست و سلول های مرده پوست است که علت ایجاد جوش سرسیاه هستند. 

بیشتر بخوانید: درمان جوش چرکی

چه زمانی برای درمان جوش سر سیاه به پزشک مراجعه کنیم؟

به طور کلی این نوع از جوش ها خطرناک نیستند و در اکثر مواقع با روش های خانگی قابل درمان هستند. اما در صورتی که با روش های درمان خانگی به نتیجه نرسیدید یا احساس التهاب شدید و تورم در موضع این نوع آکنه ها کردید حتما برای بررسی بیشتر به یک دکتر جوش مراجعه کنید. 

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.