بهترین سن بوتاکس چه سنی است؟
بهترین سن تزریق بوتاکس
تزریق فیلر و بوتاکس مقالات سمیرا قابلی 0 نظر کاربران 1 مرداد ماه 1402

بهترین سن بوتاکس چه سنی است؟

اگر جدیدا متوجه وجود چین و چروک هایی در صورت خود شده اید؛ بهترین راه حل برای از بین بردن آنها تزریق بوتاکس است. تزریق بوتاکس روشی مدرن و کم عارضه برای از بین بردن چین و چروک های صورت است. اما قبل از اقدام به تزریق باید اطلاعاتی درباره این روش داشته باشید که یکی از اطلاعات بسیار مهم سن بوتاکس است. در ادامه این نوشتار با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی درباره بهترین سن برای تزریق بوتاکس در اختیار شما قرار دهیم.

روش های جوانسازی پوست

از جمله رایج ترین روش های جوانسازی پوست که امروزه در بهترین کلینیک زیبایی از این روش ها استفاده می شود عبارتند از:

  • روش های تهاجمی: جوانسازی پوست با جراحی پلاستیک و زیبایی
  • روش های غیر تهاجمی: مراقبت و نگهداری از پوست به کمک کرم های ضد چروک، کرم های آب رسان و ماسک های خانگی جوانسازی پوست
  • روش های کم تهاجمی: روش هایی مانند تزریق بوتاکس، تزریق ژل، تزریق چربی، هایفوتراپی و ….

نکته: شما می توانید با مراقبت های کلی پوست و رعایت روتین پوستی مانند استفاده از کرم های ضد چروک، درمان های خانگی جوانسازی پوست، ماسک های پوست و … که در دسته روش های غیر تهاجمی جوانسازی پوست هم هستند، از پیری زودرس پوست جلوگیری کنید. اما روش های خانگی جوانسازی پوست تنها در صورتی کارساز هستند که هنوز چین و چروکی روی پوست شما ایجاد نشده است و یا میزان چین و چروک بسیار سطحی و جزئی هستند. 

تزریق بوتاکس چیست؟

یکی از متداول ترین و کم عارضه ترین روش های جوانسازی پوست، تزریق بوتاکس است که امروزه طرفداران بسیار زیادی دارد. بوتاکس از نوعی سم تشکیل شده است که باعث فلج شدن عضلات و در نتیجه برطرف شدن چین و چروک آن ناحیه می شود. برای مثال در هنگام تزریق بوتاکس پیشانی به وسیله پزشک عضلات نقاطی از پیشانی که چین و چروک دارد توسط بوتاکس فلج می شود و تا حد زیادی چین و چروک های این ناحیه از بین می رود.  

حتما بخوانید: عوارض تزریق بوتاکس

از جمله کاربردهای بوتاکس در جوانسازی پوست عبارتند از:

  • از بین بردن خطوط صورت (خطوط پیشانی، اخم، دور لب و دور چشم)
  • بالا بردن ابروها
  • بالا بردن گوشه لب

بهترین سن بوتاکس صورت

حال که با اینکه بوتاکس چیست و دقیقا چه کاربردهایی دارد آشنا شدید. ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که سن مناسب بوتاكس، چه سنی است؟

به توصیه متخصصین پوست، تزریق بوتاکس برای افراد زیر 18 سال مناسب نیست. اما افراد بالای 18 سال بدون هیچ محدودیت می توانند تزریق بوتاکس انجام دهند؛ با این تفاسیر سن شروع بوتاکس از 18 سالگی به بعد است.

 در صورت تزریق بوتاکس در سنین جوانی می توانید از ایجاد چین و چروک های عمیق و زیاد جلوگیری کنید. ما نمی توانیم عدد دقیقی را به عنوان سن تزریق بوتاکس صورت اعلام کنیم چرا که این موضوع ارتباط مستقیمی با میزان و نوع چین و چروک های صورت شما دارد. 

اکثر افراد بعد از 30 سالگی شاهد اولین خطوط چین و چروک روی پوست صورت خود هستند؛ اما این اتفاق شامل همه افراد نمی شود. برخی از افراد در سن 30 سالگی هم هیچ چین و چروکی روی صورت خود ندارند اما برخی دیگر در سن 25 سالگی چین و چروک های زیادی روی صورت خود دارند.  به طور معمول در صورت اکثر افراد بعد از 30 سالگی چین و چروک های سطحی دیده می شود که در صورت تزریق بوتاکس می توان این چین و چروک ها از بین برد و چهره ای با طراوت تر و شاداب تر داشت.

نتایج تزریق بوتاکس در سنین مختلف

نتایج تزریق بوتاکس بعد از ۲۰ سالگی

چین و چروک های ایجاد شده روی پوست در دهه دوم و سوم زندگی تنها در هنگام حرکت عضلات قابل مشاهده هستند؛ برای مثال در هنگام خندیدن، اخم کردن و … . در این سنین با تزریق بوتاکس می توانید از پیشرفت چین و چروک های سطحی و همچنین ایجاد چین و چروک های بیشتر جلوگیری کنید. 

بیشتر بخوانید: ژل خط خنده چیست؟

نتایج تزریق بوتاکس بعد از ۳۰ سالگی

اکثر افراد پس از 30 سالگی شاهد چین و چروک های ریز روی پوست خود می شوند که در صورت عدم درمان ممکن است این خطوط عمیق تر شوند. به همین دلیل در اکثر مواقع پزشکان معتقد هستند که بهترین سن بوتاکس بعد از 30 سالگی است. در صورتی که افراد در این سنین نسبت به درمان چین و چروک های سطحی توسط تزریق بوتاکس اقدام نکنند، ممکن است بعدها این چین و چروک ها عمیق شوند و برای درمان آن نیاز به تزریق فیلر یا سایر روش های جوانسازی پوست باشد.

نتایج تزریق بوتاکس بعد از ۴۰ سالگی

شروع 40 سالگی به خصوص برای بانوان به منزله پیر شدن چهره و ایجاد چین و چروک های عمیق در صورت و گردن است؛ اما جای نگرانی نیست بلکه با تزریق بوتاکس حتی در این سن هم می توان تا حد زیادی این چین و چروک ها را از بین برد و جوانی و شادابی را به چهره بازگرداند. 

نتایج تزریق بوتاکس بعد از ۵۰ سالگی

اصولا چین و چروک هایی که در این سن ایجاد می شوند چین و چروک های سطحی نیستند که بتوان با تزریق بوتاکس آنها را از بین برد. به همین دلیل در این سنین برای از بین بردن چین و چروک های صورت به جای استفاده از بوتاکس سایر روش های درمانی مانند تزریق ژل، لیفت صورت، تزریق چربی و … پیشنهاد می شود. 

سن شروع بوتاکس چه اهمیتی دارد؟

شما باید در انتخاب سن شروع بوتاکس خود دقت لازم را داشته باشید. همان طور که گفتیم بهترین سن بوتاکس در افراد مختلف متفاوت است اما به طور کلی سن مناسب بوتاكس بین 25 سالگی تا 30 سالگی است. اما چرا این مسئله اهمیت دارد؟

یکی از مهم ترین فرایندهای پوستی که باعث شاداب شدن و جوانسازی پوست می شود، کلاژن سازی پوست است که اصولا پس از 25 سالگی یا در برخی افراد پس از 30 سالگی این فرآیند کند می شود و در ابتدا باعث ایجاد چین و چروک های سطحی روی پوست می شود. بنابراین به هیچ عنوان قبل از ایجاد چین و چروک های سطحی تزریق بوتاکس را شروع نکنید و از طرفی وقتی که کار از کار گذشته و این چین و چروک ها عمیق هم شده است، به سمت این کار نروید و به سراغ سایر روش های جوانسازی پوست مثل تزریق فیلر، لیفت صورت، تزریق چربی و … بروید.

عوامل پیری زودرس پوست چیست؟

پیری پوست امری اجتناب ناپذیر است و کاملا طبیعی است که با بالا رفتن سن، پوست هم دچار پیری شود؛ اما در برخی از افراد پیری پوست زودتر از موعد اتفاق می افتد که دلیل آن هم علاوه بر مسائل ژنتیکی به عوامل زیر بستگی دارد:

  • نوع رژیم غذایی: در صورتی که رژیم غذایی روزانه شما سرشار از چربی باشد به مرور دچار آکنه، التهابات پوستی و افزایش ضخامت لایه پوست خواهید شد.
  • افزایش و کاهش وزن مداوم: افرادی که تغییرات پی در پی در وزن دارند دچار کشیدگی پوست می شوند که همین موضوع باعث آسیب پوستی می شود. 
  • استفاده مداوم از کافئین: استفاده بیش از حد از کافئین باعث افزایش میزان کورتیزول و ایجاد التهابات روی پوست می شود.
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید: تماس اشعه فرابنفش خورشید آسیب جدی به پوست وارد می کند و باعث پیری زودرس پوست می شود.
  • استعمال دخانیات: اصولا افرادی که اعتیاد به استعمال دخانیات دارند پوست های نازک تر، تیره تر و با چین و چروک بیشتری هستند. 
  • آلودگی هوا: آلودگی هوا و محیط نیز تاثیر بسزایی در سلامت پوست دارد. آلودگی های موجود در هوا باعث بسته شدن منافذ پوست می شود و نتیجه آن ایجاد انواع جوش، پیری زودرس پوست و سایر مشکلات پوستی است. 

سوالات متداول

بهترین سن برای بوتاکس چه سنی است؟

بعد از 18 سالگی هر زمان که اولین چین و چروک ها را روی صورت خود مشاهده کردید می تواند بهترین سن برای بوتاکس باشد. اما در اکثر افراد این زمان از 25 تا 30 سالگی به بعد است.

آیا تزریق بوتاکس برای افراد زیر 18 سال انجام می شود؟

توصیه پزشکان این است که در این سنین تزریق بوتاکس انجام نگیرد.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.