6 روش رفع قوز بینی
روش های رفع قوز بینی
تزریق فیلر و بوتاکس مقالات سمیرا قابلی 0 نظر کاربران 25 دی ماه 1402

6 روش رفع قوز بینی

روش های رفع قوز بینی یکی از سوالات پرتکرار اکثر افراد است. یکی از مشکلاتی که در بین افراد رایج است؛ داشتن برآمدگی و قوز روی سطح بینی است. برخی از این افراد به صورت مادرزادی و برخی دیگر هم در اثر شکستگی یا ضرب دیدگی دچار قوز بینی می شوند. در هر صورت قوز بینی می تواند تاثیر منفی روی زیبایی چهره افراد بگذارد. کلینیک قوی سفید قصد دارد در این نوشتار به چگونگی از بین بردن قوز بینی بپردازد؛ با ما همراه باشید.

🎯 اصلاح قوز بینی توسط پزشک متخصص با تخفیف و شرایط ویژه! (فرصت محدود)

قوز بینی چیست؟

قوز بینی به بی نظمی یا برآمدگی استخوان و غضروف بینی گفته می شود که می تواند ظاهر بینی را تحت تاثیر قرار دهد. البته قوز بینی انواع مختفی دارد که می توان با روش های غیرجراحی و جراحی آن را از بین برد.

چگونگی از بین بردن قوز بینی

قوز دماغ یا بینی زمانی ایجاد می شود که غضروف یا استخوان بینی افراد دچار مشکل یا تغییر شکل شود. همان طور که می دانید یکی از روش های تهاجمی و البته تاثیرگذار اصلاح فرم بینی عمل جراحی بینی (عمل رینوپلاستی) است اما بسیاری از افراد به دلیل عوارض عمل جراحی، دوره نقاهت طولانی مدت و … برداشتن قوز بینی بدون جراحی را ترجیح می دهند که این روش ها عبارتند از روش های از بین بردن قوز بینی در خانه (برای افرادی که قوز بینی کمی دارند)، رفع قوز بینی با لیزر، رفع قوز بینی با تزریق ژل و … .

در تصاویر زیر می توانید قبل و بعد از اصلاح قوز بینی در کلینیک زیبایی قوی سفید را ببینید:

در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر به روش های اصلاح قوز بینی بپردازیم.

1- اصلاح قوز بینی با عمل جراحی

تا چندین سال گذشته شاید تنها راهکار برای رفع قوز بینی عمل جراحی بود اما امروزه با روش های غیرجراحی و غیرتهاجمی هم می توان از شر قوز بینی خلاص شد؛ اما همچنان شاید یکی از متداول ترین روش های برای رفع این مشکل، عمل جراحی باشد. عمل جراحی قوز بینی نیاز به بیهوشی و دوره های مراقبتی خاصی پس از جراحی دارد. در واقع این روش به افرادی پیشنهاد می شود که قوزهای شدید و غیرقابل درمان با روش های رفع قوز بینی بدون عمل جراحی دارند.

2- رفع قوز بینی با تزریق ژل

یکی از پرطرفدارترین و رایج ترین روش های اصلاح فرم بینی بدون عمل زیبایی، تزریق ژل به بینی است که چندین سال است طرفداران زیادی پیدا کرده است.

رفع قوز بینی با تزریق ژل یکی از ایمن ترین، موثرترین و آسان ترین روش های رفع قوز بینی بدون جراحی است. در این روش خبری از بیهوشی نیست و به صورت سرپایی انجام می شود.

🎯 اصلاح قوز بینی با تزریق فیلر توسط پزشک متخصص با تخفیف و شرایط ویژه! (فرصت محدود)

البته لازم است این نکته را خاطر نشان کنیم که تزریق ژل برای اصلاح قوز بینی یک درمان موقتی است و برای افزایش ماندگاری آن، می بایست هر 6 ماه یک بار این تزریق را تکرار کنید؛ زیرا فیلرها از موادی ساخته شده اند که به مرور جذب بدن می شوند و اثرات آن از بین می رود.

در صورتی که افراد دچار قوز بینی خفیف تا متوسط باشند به احتمال زیاد با تزریق فیلر بینی به نتیجه دلخواه خود برسند اما در صورتی که قوز شدید بینی داشته باشید تنها عمل جراحی بینی موثر خواهد بود.

اقدامات قبل از تزریق فیلر برای اصلاح قوز بینی

  • توصیه می شود که حداقل از یک هفته قبل از تزریق فیلر، از مصرف داروهایی که احتمال خونریزی را حین تزریق افزایش می دهند مانند آسپرین، ژلوفن، ایبوپروفن، ادویل و … بپرهیزید.
  • حداقل از یک روز قبل از تزریق مصرف نوشیدنی های الکل دار را کنار بگذارید؛ زیرا مصرف الکل احتمال بروز عوارض جانبی تزریق فیلر مانند کبودی و احتمال خونریزی را افزایش می دهد.

اقدامات بعد از تزریق ژل برای از بین بردن قوز بینی

  • حداقل تا یک هفته پس از تزریق فیلر از مصرف نوشیدنی های الکل دار و دخانیات خودداری کنید.
  • تا چند روز در هنگام خوابیدن، زاویه سر و بدن را به 30 درجه برسانید.
  • تا دو روز پس از تزریق فیلر، از رفتن به حمام، سونا و حمام بخار پرهیز کنید.

3- رفع قوز بینی با نخ

پزشکان برای اصلاح قوز بینی با نخ از نخ های مخصوص و بسیار نازک استفاده می کنند که از ماده پلی دی اکسانون (PDO) ساخته می شوند. دکتر زیبایی حفره کوچکی روی بینی ایجاد می کند و به کمک این نخ ها شکل و فرم بهتری به بینی می دهند.

ماده سازنده نخ های پزشکی از پلیمر مصنوعی است که پس از گذشت 6 الی 12 ماه به طور کامل جذب می شوند و تقریبا می توان گفت یک روش بی خطر برای رفع قوز بینی است.
این روش از رفع قوز بینی بدون جراحی بدون نیاز به بیهوشی و تنها با بی حسی موضعی انجام می دهد و این عمل تنها در چند دقیقه به اتمام می رسند. شایان ذکر است که از نخ های پزشکی برای لیفت بینی نیز استفاده می شود.

4- رفع قوز بینی با لیزر

یکی از روش های جدید و غیرتهاجمی برداشتن قوز بینی، استفاده از لیزر است. پزشک برای رفع قوز بینی با لیزر ابتدا با بی حسی موضعی، بینی شما را بی حس می کند و با استفاده از دستگاه و اشعه لیزر قوز و برجستگی روی بینی را از بین می برد.

هزینه برداشتن قوز بینی بدون جراحی چقدر است؟

برداشتن قوز بینی بدون جراحی به نسبت روش انتخابی می تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی هزینه رفع قوز بینی با تزریق ژل، نخ، لیزر و …. به نسبت عمل رینوپلاستی بسیار کمتر است.

بیشتر بخوانید: قیمت فیلر بینی

از بین بردن قوز بینی در خانه

همیشه در اولین ملاقات، چهره افراد مرکز توجه دیگران است و در صورتی که بینی فرد دچار مشکل باشد ممکن است زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار دهد.

یکی از راه های از بین بردن قوز بینی در خانه، ماساژ بینی است که توسط خود فرد انجام می گیرد. این روش کاملا ایمن و رایگان است. البته این روش تنها برای افرادی مناسب است که قوز دماغ یا بینی جزئی و کمی دارند. همچنین نحوه ماساژ بینی نیز در هر کسی متفاوت است.

رفع قوز بینی با ماساژ

ماساژ بینی برای رفع کجی و از بین بردن قوز بینی به این صورت که است که با انگشت اشاره کمی فشار به نوک بینی خود وارد می کنید؛ با این ماساژ از افتادگی نوک بینی خود جلوگیری می کنید. در حین ماساژ به تدریج فشار را بیشتر کنید؛ به طوری که بینی به سمت بالا حرکت کند. این ماساژ را باید روزانه دو بار در روز و هر بار 30 مرتبه تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

یکی دیگر از روش های از بین بردن قوز بینی با ماساژ، ماساژ اطراف دهان و چانه است که تاثیر بسیار زیادی روی تقویت عضلات بینی می گذارد.

اصلاح قوز بینی با روغن زیتون

روغن زیتون خواص بسیار زیادی دارد و یکی از خواص اعجاب انگیز این روغن رفع قوز بینی بدون عمل است. با اینکه این روش چندان موثر نیست اما نمی توان از تاثیر آن در طولانی مدت چشم پوشی کرد. برای رفع قوز بینی با روغن زیتون، دست خود را به روغن آغشته کنید و از بالای بینی تا انتهای بینی به صورت عمودی با فشار بکشید؛ این کار را باید روزانه حداقل یک بار انجام دهید.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.