نکاتی که قبل از تزریق فیلر باید بدانید
کاربردهای تزریق فیلر چیست؟
تزریق فیلر و بوتاکس مقالات سمیرا قابلی 0 نظر کاربران 26 فروردین ماه 1402

نکاتی که قبل از تزریق فیلر باید بدانید

فیلرها نوعی پرکننده های پوستی ژل مانندی هستند که به زیر پوست شما تزریق می شوند تا ظاهر آن را تغییر دهند. تزریق فیلر یکی از محبوب ترین روش های جوانسازی پوست و زیباتر شدن چهره است. طبق گزارش هیئت جراحی زیبایی آمریکا، سالانه بیش از 1 میلیون نفر از پرکننده های پوستی تزریقی استفاده می کنند.

با افزایش سن، افتادگی یا چین و چروک پوست می تواند به دلیل از دست دادن چربی و پروتئین در لایه پوست ایجاد شود. با تزریق ژل (فیلر) می توان تا حد زیادی پوست را جوان تر و شاداب تر کرد. اگر قصد تزریق فیلر به بینی، گونه، لب، چانه، زیر چشم یا هر ناحیه دیگر از صورت را دارید قبل از هر چیز این نوشتار را مطالعه کنید.

انواع فیلرهای پوستی

انواع مختلفی از پرکننده های پوستی وجود دارند که هر کدام به طریقی متفاوت عمل می کنند.

اسید هیالورونیک

یکی از محبوب ترین انواع فیلرهای پوستی فیلرهایی هستند که از اسید هیالورونیک ساخته شده اند. اسید هیالورونیک به طور طبیعی توسط پوست شما تولید می شود. ممکن است این ماده را از لوازم آرایشی که ادعا می کنند پوست شما را حجیم و آبرسانی می کنند، بشناسید. پرکننده های اسید هیالورونیک ژل مانند هستند و نتایج تزریق آن ها می تواند 6 تا 12 ماه ماندگار باشد. این نوع پرکننده‌های پوستی به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارند کمی گران‌تر از کلاژن هستند.

هیدروکسیل اپاتیت کلسیم

این نوع کلسیم در استخوان های شما یافت می شود. هیدروکسیل اپاتیت کلسیمیک ترکیب معدنی مانند است که مانند ژل نرم است. هیدروکسیل اپاتیت کلسیم یکی از انواع فیلرهای تزریقی با ماندگاری بیشتر است و طول عمر آن بین 9 تا 15 ماه است.

پلی لاکتیک اسید

پلی لاکتیک اسید نوعی پرکننده است که تنها پس از یک یا دو روز در پوست حل می شود. پلی-ال-لاکتیک اسید به منظور تحریک تولید کلاژن طبیعی در بدن شما وجود دارد است. این ژل همان ماده ای است که باعث جذب شدن بخیه بعد از جراحی می شود. اگرچه این ماده زیست تخریب پذیر است، اما هنوز یک ماده مصنوعی است.

میکروسفرهای پلی متیل متاکریلات (PMMA)

این میکروسفرها توپ‌های مصنوعی و کوچکی هستند که برای ایجاد ساختار در زیر چین و چروک‌های عمیق یا پر کردن لب‌های نازک تزریق می‌شوند. میکروسفرهای PMMA به عنوان محلول طولانی مدت نسبت به اسید هیالورونیک و اسید پلی لاکتیک در نظر گرفته می شوند. به دلیل مدت زمانی که این درمان طول می کشد، پزشکان اغلب به چندین نوبت نیاز دارند تا به آرامی ناحیه را با تزریق های متعدد و کوچکتر پر کنند. شایان ذکر است که استفاده از این نوع فیلرها در چندین سال گذشته رایج بوده است و امروزه استفاده چندانی از آنها نمی شود.

کاربردهای تزریق فیلر چیست؟

از جمله کاربردهای تزریق فیلر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تزریق فیلر برای از بین بردن چین وچروک های عمیق پوستی
  • تزریق فیلر زیر چشم برای اصلاح گودی، سیاهی و چین و چروک های زیر چشم
  • تزریق فیلر خط خنده برای از بین بردن چین و چروک های اطراف لب و بینی
  • تزریق فیلر به بینی برای اصلاح فرم بینی بدون نیاز به عمل جراحی
  • تزریق فیلر پیشانی برای از بین بردن چین و چروک های سطحی تا عمیق روی پیشانی
  • تزریق فیلر گونه و لب برای افزایش حجم این نواحی
  • تزریق فیلر به چانه برای فرم دهی و حجم دادن به چانه
  • تزریق ژل برای صورت لاغر و کانتورینگ صورت

از بین بردن چین و چروک های عمیق پوستی

یکی از رایج ترین کاربردهای انواع فیلرهای پوستی برای از بین بردن چین و چروک های عمیق پوستی و جوانسازی پوست است. در حالی که اکثر پرکننده ها را می توان برای این منطقه استفاده کرد؛ اما در حال حاضر ترجیح اکثر پزشکان استفاده از فیلرهایی است که بر پایه اسید هیالورونیک ساخته شده اند و عوارض آنها حدود صفر درصد است.

تزریق فیلر زیر چشم

با افزایش سن و یا به دلیل مسائل ژنتیکی ممکن است زیر چشم شما دچار فرورفتگی یا به اصطلاح گودی شده باشد که قطعا بر روی زیبایی و شادابی چهره شما تاثیر منفی می گذارد. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید می توانید با تزریق فیلر زیر چشم تا حد بسیار زیادی این مشکل را برطرف کنید.

از آنجا که چشم عضو بسیار حساسی می باشد بنابراین در انتخاب بهترین کلینیک زیبایی و همچنین پزشک خود دقت لازم را داشته باشید. شایان ذکر است که بهترین نوع فیلر برای زیر چشم فیلرهایی هستند که بر پایه اسید هیالورونیک ساخته شده اند و بدون ایجاد عارضه خطرناکی موجب اصلاح گودی زیر چشم و شادابی چهره شما می شود.

بیشتر بخوانید: هزینه فیلر زیر چشم

تزریق فیلر خط خنده

اکثر اسیدهای هیالورونیک و میکروسفرهای PMMA برای استفاده در این زمینه توسط FDA تایید شده اند؛ اما توصیه اکثر پزشکان متبحر در سراسر جهان همچنان هیالورونیک اسیدها می باشند. با تزریق فیلر برای خط خنده می توان خطوط ایجاد شده در اطراف خط خنده و بینی را از بین برد.

تزریق فیلر بینی

یکی دیگر از کاربردهای تزریق فیلر مربوط به اصلاح فرم بینی، لیفت بینی، بالا بردن نوک بینی و رفع انحراف بینی بدون نیاز به عمل جراحی است. تزریق فیلر به بینی در چندین سال گذشته به دلیل عوارض کم به نسبت جراحی زیبایی بینی و همچنین هزینه فیلر بینی که به نسبت عمل جراحی بینی بسیار ناچیز است طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است.

نمونه کارهای تزریق فیلر بینی در کلینیک قوی سفید:

تزریق فیلر پیشانی

در صورتی که چین و چروک های ایجاد شده در ناحیه پیشانی داینامیک باشد و بدون حرکت قابل مشاهده نباشند، به کمک تزریق بوتاکس به پیشانی می توان این نوع چین و چروک را از بین برد. اما در صورتی که چین و چروک های پیشانی عمیق باشند و حتی بدون حرکت صورت هم قابل مشاهده باشند تنها می توان با تزریق فیلر پیشانی این نوع چین و چروک ها را از بین برد. برای تزریق ژل به پیشانی هم معمولا از فیلرهای حاوی هیالورونیک اسید استفاده می شود.

تزریق فیلر گونه

اگر به دنبال حجیح سازی گونه یا همان گونه گذاری هستید بهترین راهکار تزریق ژل گونه است. گونه ها را می توان با بسیاری از اسیدهای هیالورونیک حجیم کرد.

تزریق فیلر لب

اکثر اسیدهای هیالورونیک را می توان برای تزریق فیلر لب استفاده کرد و برای انجام این کار توسط FDA تأیید شده است. سایر گزینه های دیگر فیلر نباید روی لب ها استفاده شوند.

تزریق فیلر چانه

تزریق فیلر به چانه به منظور کانتور و حجم دادن به چانه انجام می شود. از انواع فیلرهای پوستی اسید هیالورونیک می توان برای این کار استفاده کرد.

تزریق ژل برای صورت لاغر

در صورتی که صورت لاغری دارید یا به دنبال زاویه سازی و اصلاح فرم صورت خود هستید یکی از بهترین روش های کانتورینگ و زاویه سازی صورت تزریق ژل است.

مزایای تزریق فیلر چیست؟

  • برای کاهش علائم پیری مناسب هستند.
  • انواع فیلرها کاربردهای بسیار زیادی برای جوانسازی و پر کردن صورت دارند.
  • در صورتی که از بهترین برندهای فیلر استفاده شود عوارض فیلر صورت (منظور عوارض جدی و خطرناک است) صفر درصد است.
  • برای تمامی افرادی که سن آنها بالا 18 سال است کاربرد دارد.
  • بدون نیاز به جراحی، بیهوشی و بستری انجام می شود.
  • دوره نقاهت خاصی ندارند و بلافاصله پس از تزریق ژل می توانید به کارهای روزمره خود برگردید.
  • امکان شارژ مجدد فیلرهای تزریقی وجود دارد. برای مثال اگر احساس کردید که پس از تزریق گونه همچنان تمایل دارید که گونه شما پرتر شود می توانید مجددا این کار را انجام دهید.
  • هزینه تزریق فیلر به نسبت جراحی های زیبایی صورت بسیار کم است.

عوارض تزریق ژل به صورت

عوارض تزریق ژل به صورت معمولاً حداقل بوده و مدیریت آن آسان است. علائم شایع گزارش شده عبارتند از:

  • تورم در محل تزریق
  • کبودی
  • خارش
  • درد در روزهای بعد از درمان

در موارد بسیار نادر، ممکن است برخی عوارض جانبی تزریق ژل به صورت را تجربه کنید. در واقع احتمال بروز این عوارض در صورتی است که پزشک شما تخصص و مهارت کافی در این زمینه نداشته باشد و یا از فیلرهای معتبر استفاده نکند. از جمله عوارض نادر تزریق فیلر عبارتند از:

  • توده های قابل مشاهده از مواد پرکننده
  • جابه جا شدن فیلر
  • سردرد
  • تاری دید و در موارد شدید نابینایی
  • واکنش آلرژیک
  • عفونت
  • تغییر رنگ یا تغییر رنگدانه پوست

آیا نتایج تزریق ژل دائمی است؟

فیلرها از نظر ماندگاری به سه دسته فیلرهای دائمی، فیلرهای نیمه دائمی و فیلرهای موقتی تقسیم می شوند که در ادامه درباره آنها صحبت خواهیم کرد.

فیلرهای دائمی

در صورت استفاده از این فیلرها به دلیل اینکه بدن توانایی تجزیه آنها را ندارد نتایج تزریق ژل دائمی و مادام العمر است. از جمله فیلرهای دائمی می توان به پلی آکریل اشاره کرد که البته این نوع فیلرها استفاده چندانی ندارند.

فیلرهای نیمه دائمی

تنوع فیلرهای نیمه دائمی به نسبت فیلرهای دائمی بیشتر است و شامل هیدروکسیل آپاتیت، پلی کپرولاکتون، پلی ال لاکتیک اسید است. ماندگاری تزریق ژل نیمه دائمی حدود 2 الی 4 سال است.

فیلرهای موقتی

از جمله رایج ترین انواع فیلرها و البته کم خطرترترین فیلرها، فیلرهای موقتی هستند که از هیالورونیک اسید ساخته شده اند. ماندگاری تزریق ژل موقتی حدود 6 الی 18 ماه است.

قیمت تزریق ژل صورت چقدر است؟

قیمت تزریق ژل صورت به نسبت عوامل مختلفی مثل ناحیه ای که نیاز به تزریق دارد، برند فیلر، میزان تزریق فیلر و تجربه و مهارت پزشک می تواند متفاوت باشد. برای اطلاع از هزینه تزریق فیلر می توانید با مشاوران ما در کلینیک قوی سفید به شماره های 02122008963 و 02122008964 تماس حاصل فرمایید.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.