بوتاکس زیر بغل برای رفع عرق
تزریق بوتاکس زیر بغل برای درمان تعریق بیش از حد
تزریق فیلر و بوتاکس مقالات سمیرا قابلی 0 نظر کاربران 27 دی ماه 1402

بوتاکس زیر بغل برای رفع عرق

آیا واقعا بوتاکس زیر بغل برای رفع عرق موثر است؟ بله این ماده با مسدود کردن اعصاب فعال کننده غددی که عرق ترشح می کنند، مانع عرق کردن زیر بغل می شود. اما عوارض بوتاکس زیربغل چیست؟ قیمت بوتاکس زیر بغل چقدر است؟ در ادامه با کلینیک زیبایی قوی سفید همراه باشید تا درباره این روش بیشتر بدانید.

🎯 پکیج تزریق بوتاکس زیربغل توسط پزشک متخصص با تخفیف و شرایط ویژه! (فرصت محدود)

بوتاکس چیست؟

بوتاکس از نوعی سم برای سلول های عصبی به اسم نوروتوکسین که از باکتری های ایجاد کننده بوتولیسم (نوعی مسمویت غذایی) است ایجاد می شود. البته اینکه وقتی گفته می شود بوتاکس نوعی سم است به معنای مضر بودن آن نیست بلکه در صورتی که تزریق بوتاکس توسط فرد متبحر انجام شود این روش کاملا ایمن و بدون خطر است.

در پزشکی از بوتاکس برای پروسه های درمانی و زیبایی استفاده می شود. از جمله کاربردهای زیبایی بوتاکس می توان به رفع چین و چروک پیشانی، دور لب و … اشاره کرد. از جمله کاربردهای درمانی بوتاکس عبارتند از درمان تعریق زیر بغل (هایپر هیدروزیس )، درمان میگرن و … .

 درمان دائمی تعریق زیربغل

هایپر هیدروزیس به معنای تعریق بیش از حد است. بدن افرادی که مبتلا به هایپر هیدروزیس هستند دائما خیس عرق است و در اکثر مواقع لباس هایشان خیس است. در صورتی که داروهای ضد تعریق برای این افراد موثر نباشد تزریق بوتاکس زیر بغل پیشنهاد می شود. FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) این روش درمانی را برای افرادی تایید کرده است که در ناحیه زیربغل تعریق شدید دارند. همچنین از تزریق بوتاکس می توان برای کاهش تعریق سایر نواحی بدن مثل صورت، کف دست و پا نیز استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: بوتاکس پیشانی

بوتاکس زیر بغل چیست؟

بوتاکس با مسدود کردن اعصاب فعال کننده غدد عرق تاثیر خود را می گذارد. به طور طبیعی زمانی که دمای بدن بالا می رود، سیستم عصبی، غدد عرق را فعال می کند. این یک فرآیند طبیعی است که بدن توسط آن به صورت خودکار دمای خود را کاهش می دهد.

در افرادی که مبتلا به هایپر هیدروزیس هستند اعصاب فعال کننده این غدد بیش فعال می باشند. تزریق بوتاکس به نواحی که تعریق شدید دارند منجر به فلج شدن اعصاب بیش فعال آن ناحیه می شود. طبیعتا وقتی اعصاب قادر به رساندن پیام تعریق نباشد، تعریقی رخ نمی دهد. شایان ذکر است که بوتاکس تنها در نواحی که تزریق می شود از تعریق جلوگیری می کند.

تزریق بوتاکس برای درمان تعریق در چه نواحی انجام می شود؟

سازمان غذا و داروی آمریکا در حال حاضر تزریق بوتاکس برای درمان تعریق تنها در ناحیه زیربغل قبول دارد. طبق تحقیقات انجام شده بوتاکس در درمان تعریق بیش از حد زیر بغل بسیار موثر می باشد.

پزشکان امروزه از این روش برای درمان تعریق سایر نواحی بدن مثل کف دست، کف پا و صورت هم استفاده می کنند. بوتاکس کف دست برای درمان تعریق این ناحیه در 80 درصد مواقع نیز موفق بوده است. با این وجود نتایج این روش های درمانی به اندازه نتایج بوتاکس زیربغل ماندگاری ندارند. همچنین تحقیقات نشان می دهند که بوتاکس تعریق پیشانی را تا 75 درصد کاهش می دهد و ماندگاری آن حدود 5 ماه است. پزشکان از بوتاکس برای کاهش تعریق کف پا هم استفاده می کنند که البته تزریق بوتاکس در این ناحیه درد بیشتری دارد.

چگونگی تزریق بوتاکس زیر بغل

تزریق بوتاکس به وسیله یک سوزن بسیار ظریف انجام می شود و چندین تزریق در اطراف ناحیه درمان انجام می شود. پزشک به منظور کاهش درد ممکن است قبل از تزریق ناحیه را با بی حسی موضعی بی حس کند. افراد بلافاصله پس از تزریق می توانند به زندگی روزمره خود بازگردند.

 کاندیدای مناسب برای تزریق بوتاکس زیر بغل

  • افراد بالای 18 سال
  • افرادی که دچار هایپرهیدروزیس در موارد شدید هستند.
  • افرادی که مبتلا به بیماری خاصی هستند یا از داروی خاصی استفاده می کنند به احتمال زیاد نتوانند از این روش درمانی استفاده کنند.

مراقبت های بعد از بوتاکس زیر بغل

  • لیزر موهای زائد زیربغل، اپیلاسیون و موم انداختن به مدت 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس ممنوع است.
  • انجام فعالیت های بدنی سنگین به مدت 24 ساعت بعد از تزریق ممنوع است.
  • دوش گرفتن با آب داغ به مدت 24 ساعت بعد از تزریق ممنوع است.

قیمت بوتاکس زیر بغل چقدر است؟

هزینه بوتاکس زیربغل به فاکتورهای مختلفی مثل برند بوتاکس، مقدار دز تزریقی، تخصص پزشک و … بستگی دارد اما در کل بوتاکس زیر بغل هزینه چندانی ندارد.

ماندگاری بوتاکس زیربغل چقدر است؟

همان طور که گفتیم افراد بلافاصله پس از تزریق می توانند به فعالیت های روزمره خود برگردند. توقف تعریق زیر بغل حدود 2 الی 7 روز زمان نیاز دارد و برای مشاهده نتیجه نهایی باید 2 هفته صبر کنید. شایان ذکر است که ماندگاری بوتاکس زیربغل موقتی است و حدود 4 الی 6 ماه دوام دارد. 

عوارض بوتاکس زیربغل چیست؟

بوتاکس زیر بغل عوارض جدی و خطرناکی ندارد اما نمی توان از عوارض جانبی آن چشم پوشی کرد؛ از جمله عوارض جانبی بوتاکس عبارتند از:

  • تعریق در سایر نواحی به غیر از زیر بغل؛
  • تورم؛
  • سوزش؛
  • احساس درد در محل تزریق؛
  • احساس سردرد و گرگرفتگی (در برخی موارد)؛

 احتمال بروز عوارض جانبی خطرناک در تزریق بوتاکس بسیار نادر است. از جمله این عوارض جانبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حالت تهوع
  • خارش
  • درد و ضعف عضلانی موقتی
  • سفتی مفاصل
  • درد در ناحیه زیر بغل
  • مشکل در بینایی
  • مشکل در تنفس

فواید بوتاکس زیر بغل چیست؟

مهم ترین مزیت تزریق بوتاکس به زیر بغل، درمان تعریق بیش از حد در ناحیه زیر بغل است. افرادی که به دلایل مختلف مثل استرس، هیجان، خجالت و …. به شدت عرق می کنند، می توانند با تزریق بوتاکس به زیر بغل این مشکل را رفع کرد.

یکی دیگر از فواید بوتاکس زیر بغل از بین بردن عوارض استفاده از برخی داروها برای بیماری ها و مشکلات خاص تجویز می شود و شدت تعریق به خصوص در ناحیه زیر بغل را افزایش می دهد، است.

به طور کلی فواید بوتاکس زیر بغل شامل موارد زیر است:

  • روش ایمنی برای کنترل غدد تعریق زیربغل؛
  • روشی کم تهاجمی؛
  • میزان درد کم؛
  • افزایش اعتماد به نفس؛
  • عدم نیاز به استفاده مکرر از محصولات ضد تعریق مانند مام، عطر و …؛

کلام آخر

در صورتی که دچار تعریق بیش از حد زیربغل هستید و به دنبال یک روش درمانی مناسب برای درمان تعریق زیر بغل هستید؛ تزریق بوتاکس می تواند بهترین گزینه باشد. تزریق بوتاکس زیر بغل یک روش کاملا غیر تهاجمی برای درمان هایپرهیدروزیس (تعریق شدید) است که در این نوشتار از بهترین کلینیک زیبایی در شمال تهران به مزایا و معایب این روش درمانی پرداختیم.

سوالات متداول بوتاکس زیر بغل

آیا بعد از بوتاکس زیر بغل میشه لیزر کرد؟

خیر تا دو روز پس از بوتاکس زیربغل از انجام لیزر موهای زائد و اپیلاسیون خودداری کنید.

آیا تزریق بوتاکس زیر بغل درد دارد؟

خیر درد تزریق بوتاکس زیر بغل بسیار کم و جزئی است و در صورتی که فردی آستانه تحمل درد پایینی داشته باشد می توان قبل از تزریق از کرم بی حس کننده استفاده کرد.

بوتاکس زیربغل کی اثر میکند؟

تقریبا از چند روز پس از تزریق بوتاکس زیربغل می توانید نتایج آن را ببینید اما برای مشاهده اثرات کامل این روش درمانی باید 2 هفته صبر کنید.

آیا بعد از تزریق بوتاکس زیربغل می توان از دئودورانت استفاده کرد؟

حداقل تا 12 ساعت پس از تزریق بوتاکس اجازه استفاده از دئودورانت را ندارید.

بهترین زمان برای حمام کردن بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل چه موقعی است؟

حداقل تا 24 ساعت پس از تزریق بوتاکس حمام کردن، سونا و … ممنوع است.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.